AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Neste uke reiser vi på ferie sammen med svigers og våre 2 barn. Svigermor er så nervøs for alt barna gjør at jeg aldri klarer å slappe av. Barna får omtrent ikke lov å leke fordi hun er så redd de skal slå seg. Lille på 10 måneder er tidlig ute og går allerede. Svigermor springer konstant etter og holder rundt i tilfelle han skulle snuble… 3 åringen får ikke lov å turne ute, løpe for fort, gå alene i trappen osv. Hvordan takle dette i en hel uke?😩 Vi var kun 18/19 og 21 år når vi fikk barna så føler ikke hun ikke har helt troa på oss som foreldre. Hun er mye mindre intens på de andre barnebarna, men de er en del eldre og hun er ikke like nære med de. Anonymkode: 14da1...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Hvorfor reiser dere på ferie sammen med dem da? Anonymkode: 4f205...189 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor reiser dere på ferie sammen med dem da? Anonymkode: 4f205...189 Fordi de er barn selv. Anonymkode: fd359...b95 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi de er barn selv. Anonymkode: fd359...b95 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: da724...46e
Hengebuksvinet Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Jeg tror dere vil ha mye igjen for å være rause, det går seg til litt etter hvert. Men dere kan øve på å si fra: "Har ikke bestemor sett at du kan gå trappen selv? Du er jo stor jente". Med den lille er det vel kanskje ikke et stort problem? Der hadde jeg bare tenkt at hun får styre på, så kan jeg koble av litt. Så kan kanskje samboeren din ta en prat med dem? Om at de må begynne å slippe litt taket, og la dere styre oppdragelsen. Unge foreldre har ofte både mye energi og stort engasjement. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi de er barn selv. Anonymkode: fd359...b95 Nettopp. Vi får dessuten bare TS sin side av saken, men for alt vi vet kan TS og kjæresten ha gjort ting med barna som gir svigermor god grunn til å være bekymret. Vi kjenner ikke alt og da er det umulig å si om svigermor er hysterisk eller berettiget. Anonymkode: c463c...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi de er barn selv. Anonymkode: fd359...b95 Sjalu for at ts fikk barn så tidlig at hun har hele livet sitt igjen da de er myndige? Når du sitter som en gammel gråhåret hurpe med gamle egg å sliter med å bli gravid, så er ts en ung sprek bestemor 🙂 Anonymkode: 2fff8...d6f 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Gikk selv barn tidlig og et barn sent. Merket stor forskjell i hvordan jeg oppførte meg når barna gjorde samme ting. Mer nervøs med alderen. Nå er jeg bestemoralder og tror ikke jeg har nerver til å bli bestemor. Prøv å tenk det er alderen som er problemet, man blir mer forsiktig. Anonymkode: 4d601...d55 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Kan pappaen ta en prat med dem? Forklare at dere vet hva barna klarer og at noe må de få lov til feks å turne eller løpe ute. Og så ville jeg hørt litt på dem iblant, de har jo erfaring og iblant ser de kanskje potensielle farer man bør være obs på som dere ikke tenkte på? Jeg gikk etter min lille mye da hun begynte å gå tidlig, ville unngå at hun slo hodet. Tenker og det er fint at de bryr seg og er forsiktige da, heller enn omvendt. Da kan du jo la dem passe og føle deg trygg Anonymkode: 605ff...56f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjalu for at ts fikk barn så tidlig at hun har hele livet sitt igjen da de er myndige? Når du sitter som en gammel gråhåret hurpe med gamle egg å sliter med å bli gravid, så er ts en ung sprek bestemor 🙂 Anonymkode: 2fff8...d6f Når man ikke har noen gode argumenter (eller argumenter i det hele tatt) er det alltid bedre å ty til litt personangrep sånn at man kan framstå moden og reflektert. Anonymkode: c463c...1d3 12 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Det kan og hjelpe om dere bekrefter at dere faktisk bryr dere og passer på og at dere har erfart at barnet klarer ditt og datt. Som nervøs person blir jeg mer nervøs om folk bare avfeier og bagatelliserer det jeg bekymrer meg for. Bare at du bekrefter at ja det er litt skummelt når X går selv i trappen men vi har øvd mye på det hjemme så vi vet han klarer det selv ville hjulpet meg heller enn å få høre herregud du er hysterisk. Anonymkode: 605ff...56f 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Det må jo være drømmescenario! Svigermor passer jo på og ser etter barna. Du får lære deg å slappe av mens svigermor løper etter de små. Anonymkode: 04212...6ee 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når man ikke har noen gode argumenter (eller argumenter i det hele tatt) er det alltid bedre å ty til litt personangrep sånn at man kan framstå moden og reflektert. Anonymkode: c463c...1d3 For å mobbe unge foreldre er veldig reflektert? Jeg er ikke ts men, jeg ble ung mor selv på 2000 tallet. Får man barn når man er under 25 år idag omtrent så anses man som en ung forelder. Og man blir forhåndsdømt for å være en dårlig forelder som ung, man blir uglesett av helsestasjon, barnehage personale, lærere, og andre foreldre. Det ER veldig vondt for de det gjelder og det syntes jeg folk bør tenke mer over! Anonymkode: 2fff8...d6f 2 1
Pås Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Hun kan vel ha troen på dere som foreldre selv om hun passer (for) godt på? Jeg var ung mor selv, og er nå er forholdsvis ung bestemor men hjelpe meg som jeg stresser med de små, MYE mer enn jeg gjorde med mine egne! Dette har overhodet ikke noe å gjøre med at jeg mistror foreldrene. Jeg tror bare man blir mer engstelig med årene...
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 Sånn er mine svigers også. Det er veldig slitsomt og det er ting vi rett og slett må unngå når vi er på ferie med de. Vi prøvde en gang å gå tur langs havnepromenaden med 3 åringen vår og svigermor😬 ungen var helt traumatisert etter at svigermor HYLER av full kraft for hver 3. meter🤦🏼♀️ Anonymkode: fb8a8...6fe 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Neste uke reiser vi på ferie sammen med svigers og våre 2 barn. Svigermor er så nervøs for alt barna gjør at jeg aldri klarer å slappe av. Barna får omtrent ikke lov å leke fordi hun er så redd de skal slå seg. Lille på 10 måneder er tidlig ute og går allerede. Svigermor springer konstant etter og holder rundt i tilfelle han skulle snuble… 3 åringen får ikke lov å turne ute, løpe for fort, gå alene i trappen osv. Hvordan takle dette i en hel uke?😩 Vi var kun 18/19 og 21 år når vi fikk barna så føler ikke hun ikke har helt troa på oss som foreldre. Hun er mye mindre intens på de andre barnebarna, men de er en del eldre og hun er ikke like nære med de. Anonymkode: 14da1...7eb Skjønner godt at svigermor er påpasselig. En baby på 10 mnd er på ingen måte i stand til å kalkulere noen form for risiko. Kroppen har utviklet seg før hjernen, og ja, det kan være farlig å la en baby på 10 mnd gå rundt som den vil uten tilsyn. At foreldrene selv ikke ser det kan klassifiseres som omsorgssvikt. Det samme gjelder 3-åringen alene i trappa og ved «turning». Dere er unge og umodne og ser ikke deres egen verdi som foreldre. Så for barnas del er det positivt at farmor følger med. Anonymkode: ee690...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 Pås skrev (11 minutter siden): Hun kan vel ha troen på dere som foreldre selv om hun passer (for) godt på? Jeg var ung mor selv, og er nå er forholdsvis ung bestemor men hjelpe meg som jeg stresser med de små, MYE mer enn jeg gjorde med mine egne! Dette har overhodet ikke noe å gjøre med at jeg mistror foreldrene. Jeg tror bare man blir mer engstelig med årene... hvis du gjør dette foran foreldrene er du ganske kjip. Du gjør som du vil når du passer barna, men når foreldrene er der må du la de styre showet. Anonymkode: fb8a8...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 Jeg skjønner deg, TS. Her var farfar så hysterisk for insekter at sønnen vår fikk en vanvittig skrekk for insekter som henger i enda. Gutten er nå 13 år! Så jeg ville tatt en prat med henne om jeg var deg så ikke ungene ender opp med skrekk for ting som er helt unødvendig. Anonymkode: b5780...03a 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nettopp. Vi får dessuten bare TS sin side av saken, men for alt vi vet kan TS og kjæresten ha gjort ting med barna som gir svigermor god grunn til å være bekymret. Vi kjenner ikke alt og da er det umulig å si om svigermor er hysterisk eller berettiget. Anonymkode: c463c...1d3 Slik er det jo med alle trådene på KG. Viss ikke vi skal svare på ensidige tråder så kan de bare legge ned hele KG 🤦🏾♀️ Anonymkode: 41084...820 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner godt at svigermor er påpasselig. En baby på 10 mnd er på ingen måte i stand til å kalkulere noen form for risiko. Kroppen har utviklet seg før hjernen, og ja, det kan være farlig å la en baby på 10 mnd gå rundt som den vil uten tilsyn. At foreldrene selv ikke ser det kan klassifiseres som omsorgssvikt. Det samme gjelder 3-åringen alene i trappa og ved «turning». Dere er unge og umodne og ser ikke deres egen verdi som foreldre. Så for barnas del er det positivt at farmor følger med. Anonymkode: ee690...6f7 Det er forskjell på å ha tilsyn med barnet og å løpe etter å holde rundt en som har lært å gå. De tåler helt fint å snuble litt og det er da absolutt ikke omsorgssvikt! 3-åringen får ikke gå i trappa eller turne/stupe kråke/rulle rundt i gresset? Når får de lov til det hos deg da? Anonymkode: 41084...820 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå