Gå til innhold

Har du noen gang "moxet" noe? Fortell!

Djækklåsst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 7/6/2023 at 7:08 PM, AnonymBruker said:

Hva har hedersmannen Støre gjort, som gjør at det fortjener et eget uttrykk?

Anonymkode: 33dc0...79d

Jeg kommer tilbake til deg på det. I mellomtiden vil jeg at du skal vite at JEG følger situasjonen ekstremt nøye.

Anonymkode: dee36...3d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt noe som helst. Da jeg var liten lærte jeg at det var galt å stjele og det er en holdning jeg har tatt med meg gjennom hele livet

Anonymkode: 15944...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (På 3.7.2023 den 12.24):

Å "moxe" er for mange nå blitt ensbetydende med å stjele noe, jf. Brille-Bjørnar-gate. Har du noen gang moxet noe, stort eller smått? Del din historie her!

Jeg ser at tråden ble startet i sommer, men etter dagens avsløring får vel ordet «moxe» en annen betydning enn bare å stjele. Han forteller om psykiske problemer, og med det i bakhodet tenker jeg heller at «moxe» er selvskading eller et behov for spenning gjennom stjeling, for å avlede seg selv og unngå å ta problemene sine innover seg.

Tanken om at noe slikt lå bak slo meg i sommer, for det var så absurd at en politiker med høy lønn skulle stjele solbriller til 1000 kr. Håper Moxnes får hjelp og livet mer på stell nå. Tøft gjort å stå fram offentlig!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergknapp skrev (6 timer siden):

Jeg ser at tråden ble startet i sommer, men etter dagens avsløring får vel ordet «moxe» en annen betydning enn bare å stjele. Han forteller om psykiske problemer, og med det i bakhodet tenker jeg heller at «moxe» er selvskading eller et behov for spenning gjennom stjeling, for å avlede seg selv og unngå å ta problemene sine innover seg.

Tanken om at noe slikt lå bak slo meg i sommer, for det var så absurd at en politiker med høy lønn skulle stjele solbriller til 1000 kr. Håper Moxnes får hjelp og livet mer på stell nå. Tøft gjort å stå fram offentlig!

Det er noe merkelig ved det hele. Det er ingenting som tyder på at Moxnes har "moxet" noe før solbrille-gate, og nå har han plutselig blitt fersket for å ha stjålet i matbutikk fem ganger på kort tid? Skal ikke si jeg tror dette er kalkulerte handlinger for å forsøke å generere sympati, for det kan jo være hans handlinger er en reaksjon på solbrille-saken, men det blir jo som om Sindre Finnes nå skulle gå fullstendig bananas og femdoble volumet av daytradingen sin i kjølvannet av oppmerksomheten rundt ham den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bergknapp said:

Tøft gjort å stå frem offentlig? Han har jo blitt tatt for stjeling, så offentlig hadde det blitt uansett. På tide at han trekker seg fra Stortinget, det burde være et minimumskrav at man ikke er kriminell for å sitte og styre landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergknapp skrev (10 timer siden):

Han sto ikke frem offentlig,  han ble tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å moxe noe i dag.. var på butikken og la d i lommen min uten å tenke på det. Rett før kassen kom jeg tilbake til myself lissom og røsket varen ut av lommen hehe… 

Anonymkode: 83c9d...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (12 timer siden):

Det er noe merkelig ved det hele. Det er ingenting som tyder på at Moxnes har "moxet" noe før solbrille-gate, og nå har han plutselig blitt fersket for å ha stjålet i matbutikk fem ganger på kort tid? Skal ikke si jeg tror dette er kalkulerte handlinger for å forsøke å generere sympati, for det kan jo være hans handlinger er en reaksjon på solbrille-saken, men det blir jo som om Sindre Finnes nå skulle gå fullstendig bananas og femdoble volumet av daytradingen sin i kjølvannet av oppmerksomheten rundt ham den siste tiden.

🥴

Anonymkode: 83c9d...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2023 at 12:24 PM, Djækklåsst said:

Å "moxe" er for mange nå blitt ensbetydende med å stjele noe, jf. Brille-Bjørnar-gate.

Barnslig, men de får holde på de som vil.

Anonymkode: 2013c...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (18 timer siden):

Enig at det er litt merkelig. Men folk kan bli veldig irrasjonelle av psykisk sykdom, så ikke godt å si. 

Ang Finnes, så tenkte med en gang at det også kunne ligge noe mer bak der. Men han og Erna og alle rundt dem har nok fullt fokus nå på å ikke trå feil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
fjellglad skrev (16 timer siden):

Tøft gjort å stå frem offentlig? Han har jo blitt tatt for stjeling, så offentlig hadde det blitt uansett. På tide at han trekker seg fra Stortinget, det burde være et minimumskrav at man ikke er kriminell for å sitte og styre landet.

Lurven skrev (14 timer siden):

Han sto ikke frem offentlig,  han ble tatt

Jeg tenkte på at han stod fram offentlig om psykisk sykdom. Ikke det faktum at han hadde stjålet. Psykisk sykdom er forbundet med stor skam og blir sett på som et svakhetstegn. Moxnes virker som en mann som er opptatt av å framstå ganske tøff. Så det satt nok langt inne å gå ut med for han.

Det er faktisk ikke lov til å trekke seg fra verv på Stortinget. Man er lovpålagt å sitte ut perioden man er valgt for. Det spørs om Moxnes kommer tilbake etter denne perioden, da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri moxet (makan til idiotisk og overflødig ord), men jeg har stjålet. En gang. Jeg var elleve år gammel og ble presset av noen andre unger. De ville jeg skulle stjele noe godteri, og jeg kom ut av butikken med en kokesjokolade ingen av oss likte. Det ble vel klart både for meg og kompisene mine at jeg ikke hadde noen lysende framtid som kjeltring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan med hånden på hjertet si at den eneste gangen jeg har stjålet noe var som 4-5-åring, da jeg tok et gummijordbær som lå på gulvet ved smågodthyllene i butikken. Ja, jeg er en uskyldig sjel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergknapp skrev (5 timer siden):

Jeg tenkte på at han stod fram offentlig om psykisk sykdom. Ikke det faktum at han hadde stjålet. Psykisk sykdom er forbundet med stor skam og blir sett på som et svakhetstegn. Moxnes virker som en mann som er opptatt av å framstå ganske tøff. Så det satt nok langt inne å gå ut med for han.

Det er faktisk ikke lov til å trekke seg fra verv på Stortinget. Man er lovpålagt å sitte ut perioden man er valgt for. Det spørs om Moxnes kommer tilbake etter denne perioden, da…

Ikke så veldig tabu å stå frem med psykisk sykdom nå lenger, og en forklaring/unnskyldning må han jo ha på adferden sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...