Gå til innhold

Har du noen gang "moxet" noe? Fortell!

Djækklåsst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 7/3/2023 at 3:34 PM, AnonymBruker said:

Har opplevd da jeg jobbet i matbutikk at plutselig er kunden på vei ut av butikken med en pakke løk hengende fra håndleddet etter å ha betalt for andre ting. Da har jeg sagt i fra på en litt spøkefull måte, men hver gang har de blitt flau, og glemt at de hadde den der. Betalt ned en gang. Regner med at de ikke er så dumme at de prøver å stjele en pakke løk godt synlig :) 

skjedd en del ganger :) 

Anonymkode: 24287...6a4

Har også jobbet i butikk og opplevde at folk glemte det ene eller det andre enten i hånden eller i hånden på ungen.. Så når det var i dame som holdt og spiste kroneis, og ikke betalte for den, så spurte jeg bare "og isen..?" - regnet bare med at hun glemte. Men jeg fikk så innmari kjeft fra henne, hvordan kunne jeg tro noe slik om henne, vet jeg ikke hvem hun er (vet fortsatt ikke hvem hun var). Hun var så sur på meg lenge, at hun gikk alltid i en annen kasse etter det og jeg jobbet i butikken der i 2,5 år 🤣 whatever liksom.

Men må si, jeg var 19 da jeg begynte i butikken, ung og dum og gjorde en del feil på kassa. Feilene gikk jo 50/50 på at jeg slo inn billigere eller dyrere vare. Slik som potet istedenfor nypoteter, og nypoteter er dyrere. Og jeg har opplevd mange som kom tilbake når jeg slo dyrere vare.. Men jeg har ALDRI på mine nesten 3 år i butikken opplevd at noen kom inn for å betale inn ekstra, når de betalte mindre. 😭

Anonymkode: b603e...ab9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var blant dem som trodde på første forklaringene til Moxnes etter selv ha ‘moxet’ i selvbetjeningen på den lokale dagligvaren. Hadde det bare vært en liten tyggipakke o.l. Men jeg glemte rett og slett å scanne en hel stor 6 pakning Cola. Jeg la alle de 3 store stappfulle handleposene oppi tralle igjen etter jeg hadde scannet varene og 6 pakningen ble liggende igjen innerst handlekurven. Pleier som regel å scanne det største først og tenkte vel i mitt distré hode at jeg hadde gjort det nå også. Oppdaget først da jeg kom hjem og sjekket kvitteringen at den den ikke var scannet. Gikk aldri tilbake. Hadde dårlig samvittighet en stund for dette. Men samvittogheten la seg da jeg tenkte på hvor mange penger jeg faktisk legger igjen i den butikken hver uke. Ville likevel aldri gjort noe slikt igjen og er ekstra oppmerksom i selvbetjeningen nå. Prøver alltid å unga den om jeg kan, men vanskelig når det bare er en manuell betjening i kassa i butikken og når jeg har svært mange varer. 

Anonymkode: 959d0...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har moxet mye.

Klær, sko, parfymer, smykker o.l

Anonymkode: e7f84...007

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, forherligelse av brudd på norsk lov, avsporinger og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke moxet, støret eller brenna før nei

Anonymkode: 6f9a5...98a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke moxet, støret eller brenna før nei

Hva har hedersmannen Støre gjort, som gjør at det fortjener et eget uttrykk?

Anonymkode: 33dc0...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å Moxe. Herregud. Jeg har sjelden hørt noe dummere. Er det bare fjortiser her inne?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djækklåsst skrev (På 3.7.2023 den 12.24):

Å "moxe" er for mange nå blitt ensbetydende med å stjele noe, jf. Brille-Bjørnar-gate. Har du noen gang moxet noe, stort eller smått? Del din historie her!

Vi moxa mye i ungdommen.Herregud og vi Moxet !

Anonymkode: 0ed87...48a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (31 minutter siden):

Å Moxe. Herregud. Jeg har sjelden hørt noe dummere. Er det bare fjortiser her inne?

De som moxer gir Erna.

Anonymkode: 0ed87...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 19.08):

🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (13 timer siden):

Enig der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moxet masse i min ungdom. Mye mat og alkohol. Ikke så mye i voksen alder. 

Anonymkode: 9c14f...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og en venninne Moxet masse drinker en lørdagskveld på byen. Vi satt i baren hele kvelden, snakket mye med bartenderen. Når vi dro tok vi veskene våre sa hadet, bartenderen sa hadet og vinket til oss. Det var først dagen etter vi kom på at vi ikke hadde betalt. Vi ringte og sa fra, dro å betalte senere på ettermiddagen, bartenderen var den som var mest flau, som hadde både sagt hadet og  vinket til oss når vi dro fra regninga 😄🥂

Anonymkode: d0872...df7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (14 timer siden):

Dritgøy. LOL.

Anonymkode: 0e373...017

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Ivar-ballong moxa noe? Eller han derre ribsskog? 

Anonymkode: 5ad08...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har Ivar-ballong moxa noe? Eller han derre ribsskog? 

Jøss, blir ikke ribsskog til blåbærkratt lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 7/6/2023 at 7:08 PM, AnonymBruker said:

Han løy om samtalene med Hamas. Men alle politikere lyver jo så blir kanskje feil å bruke "å støre" om "å lyve". 

Anonymkode: 68274...afb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun moxet en gang og da var det solbriller. De er så lette å glemme. Men jeg valgte å ikke gå tilbake med dem, fordi jeg er fattig. Sånn sett så vet jeg ikke hva som gikk gjennom Moxnes sitt hode. Kanskje han var redd for å komme i nyhetene. Ironisk nok. 

Anonymkode: dd3d0...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 3.23):

Han løy om samtalene med Hamas. Men alle politikere lyver jo så blir kanskje feil å bruke "å støre" om "å lyve". 

Anonymkode: 68274...afb

Å "Støre" er å gi fattige mindre penger, med mindre de er fra et annet land

Anonymkode: dd3d0...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...