Carrot Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Hvilket potetgull smaker godt, og hvilket bør du styre unna? | DN Sitat Det er en egnet ledsager til sommerens grillmåltider, rekesmørbrød og lobster roll. Kan nytes med Rørosrømme, løyrom og en moden champagne eller på svaberget med en duggfrisk industripils. En nødvendighet dagen etter et lystig lag og en favoritt i baksetet hos barna på bilferie. Så - er det virkelig en "nødvendighet" med vanlig salt potetgull? Og er det "verdt prisen" å betale nesten 70 kr for en pose når man kan kjøpe first price og få mye mer for mye mindre?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 DN er ikke for de som stemmer rødt eller er fattige da... Anonymkode: 4740b...489 3
Jdz Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 (endret) Hva er det for et spørsmål? Ingen type potetgull er en nødvendighet, regner med du skjønner at det er snakk om spissformuleringer. Hvor mye man vil betale og hva det skal smake må vel være opp til hver enkelt? Selv kjøper jeg aldri First Price av noe som helst. Ofte dårlig kvalitet og ser alltid billig/uappetittlig ut. Jeg spiser 1-2 poser potetgull per år, så om det koster 10 eller 70 kroner spiller egentlig ingen rolle. Endret 3. juli 2023 av Jdz 4
newman01 Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Kvalitet eller kvantitet. Det kan være verdt det. Småbarna har jo løpt rundt denne våren for å kjøpe Prime til 150 kroner flaska... Finnes både vann og andre ting å drikke. Salt potetgull synes jeg er praktisk, for man blir i liten grad lei av det.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 newman01 skrev (1 minutt siden): Kvalitet eller kvantitet. Det kan være verdt det. Småbarna har jo løpt rundt denne våren for å kjøpe Prime til 150 kroner flaska... Finnes både vann og andre ting å drikke. Salt potetgull synes jeg er praktisk, for man blir i liten grad lei av det. Ja, Betaler heller mer for kvalitet og noe som faktisk smaker, enn noe som er "helt greit" Det har også DN fokus på. Anonymkode: 4740b...489
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Kvalitetspotetgull? Sorry, men den må dere lenger ut på landet med. Når det gjelder potetgull med salt, så synes jeg absolutt det har sin plass. Jeg har ikke så stort forbruk av potetgull, akkurat, men selv jeg blir drittlei av alle de ulike smakene. Noen ganger er det supergodt med det aller enkleste. Anonymkode: cef27...814 6
Carrot Skrevet 3. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2023 Jdz skrev (53 minutter siden): Hva er det for et spørsmål? Ingen type potetgull er en nødvendighet, regner med du skjønner at det er snakk om spissformuleringer. Hvor mye man vil betale og hva det skal smake må vel være opp til hver enkelt? Selv kjøper jeg aldri First Price av noe som helst. Ofte dårlig kvalitet og ser alltid billig/uappetittlig ut. Jeg spiser 1-2 poser potetgull per år, så om det koster 10 eller 70 kroner spiller egentlig ingen rolle. trenger i form av innledningen til artikkelen beklager manglende spissformulering.. Videre viser jo testen at first price neppe er så ille som du sier?
Bumoa Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 Tror leverandørenes salgstall sier mye mer om spørsmålet en hva du vil finne av svar her på kg. Det er vel tidløst. God chips når en vil ha dipp på tenker jeg. Ellers litt kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 First Price er laget hos Maarud. Anonymkode: a0524...dee 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Bumoa skrev (28 minutter siden): Tror leverandørenes salgstall sier mye mer om spørsmålet en hva du vil finne av svar her på kg. Det er vel tidløst. God chips når en vil ha dipp på tenker jeg. Ellers litt kjedelig. men "ødelegger" det ikke viktigheten av en god chips om man skal ha den i en dipp? Da er det jo dippen som smaker og ikke chipsen? Anonymkode: 4a13e...61d
Frøkenfryden Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 Det er en mellomting mellom 70 kr og first price da. Spiser sjelden potetgull men når jeg spiser vanlig salt tenker jeg ofte «Så godt vanlig salt potetgull er!» Og.. hvis syk med oppkast og hodepine.. når jeg endelig kvikner nok til å stige ut av senga og innta noe.. da er det salt pottis som er redningen som får meg på beina😌 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 For min del trenger vi ikke hundre varianter av potetgull med Sour Cream. Potetgull med salt er en klassiker som de fleste liker. Anonymkode: 119e1...69a 2
Carrot Skrevet 3. juli 2023 Forfatter #13 Skrevet 3. juli 2023 @Frøkenfryden jeg vokste opp med flatbrød og salt potetgull mot omgangssyke 😆 så for meg er det ikke "lørdagskos" akkurat og jeg spiser det ikke uten å kjenne meg "syk" så for meg er det liksom litt ødelagt.. Så når de serverer BLT med potetgull ved siden av blir den liggende urørt for min del, jeg er "skada" men ikke så skada at jeg betaler 70 kromer når jeg kan betale 25 liksom.. slik sett var denne testen en fin test spør du meg.. 😎 den avliver myten om first price i allefall..
Frøkenfryden Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): @Frøkenfryden jeg vokste opp med flatbrød og salt potetgull mot omgangssyke 😆 så for meg er det ikke "lørdagskos" akkurat og jeg spiser det ikke uten å kjenne meg "syk" så for meg er det liksom litt ødelagt.. Så når de serverer BLT med potetgull ved siden av blir den liggende urørt for min del, jeg er "skada" men ikke så skada at jeg betaler 70 kromer når jeg kan betale 25 liksom.. slik sett var denne testen en fin test spør du meg.. 😎 den avliver myten om first price i allefall.. Den ser jeg! Hadde det slik med pinnekjøtt i 15 år etter en oppkastjulaften. Orket aldri spise det, forbandt det med det. Gått over nå. Nå er jeg en sånn en som må jobbe mye for å holde vekten så trøsten ved sykdom blir litt at «yai, kan mumse chips» når bedre🥹 Haha. Har preferanse på Maarud og Kims da. Sørlandschips er så hardt. Ikke prøvd First price så kan egentlig ikke dømme😌
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 namnam potetgull med salt 🥰🥰🥰 man trenger ikke sprit og kokain heller, men likevel er det i omløp. Anonymkode: a291c...4db 2
kvinneguide Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 Svarer kun på overskriften og da tenker jeg, trenger vi noe _annet_ enn salt potetgull?! Hvis man går lei de klassiske smakene har man spist for mye🙂 1
PITTY Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 Den/de som har signert denne testen har sikkert fått et lastebillass med det chips-merket gratis. 80% av oss synes kanskje dette potetgullet smaker helt ræva..
Gjest SVK Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 (endret) Pipers potetgull er vel importert fra utlandet? Godteri/snacks som er importert fra utlandet i smått kvantum koster typisk en formue. Endret 3. juli 2023 av SVK
Million Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 Det er jo butikken de handler i som gjør den så svindyr, da, den vinnerposen med potetgull! Ser de har den til vanlig potetgullpose-pris her, men det er 150 gram. Er det samme str som den i smakstesten? Jeg spiser så godt som aldri potetgull med bare salt. Skal jeg ha potetgull-lignende snacks blir det enten Potetsticks (tidligere kalt taffelsticks) eller potetgull med paprika.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 Du spør om potetgull, men hva men annet? Vi har da valgmuligheter på de aller fleste matvarer, ikke bare saøt potetgull. I din teori, så skal vi altså ha en salt potetgull, en hvitost, en gul brus, en tortillalefse. Hvorfor trenger vi valgmuligheter, er det verdt prisen? Du ønsker monopol på varer, tror du maten blir billigere av å innføre monopol? Anonymkode: 1fb93...d9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå