AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Når man ikke får operasjon? Er det noen som har en solskinnshistorie? Anonymkode: 956d3...ab6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Jobber på sengepost kreft Sykehuset Telemark. En av de aller verste diagnosene. Ingen solskinnshistorie herfra dessverre.. Anonymkode: ee47e...8e1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 Min stefar levde i 2,5 år. Uten operasjon. Men jeg husker en drosjesjåfør fortalte om sin mor som fortsatt levde og hun hadde fått diagnosen for 7 år siden, så jeg klamret meg til den historien så lenge det gikk. Men jeg vet ærlig talt ikke om hun hadde fått operasjon eller ei, men jeg tror ikke det. Anonymkode: f81cc...fb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Del Skrevet 2. juli 2023 Desverre mistet to slektninger til det dritt, begge var døde rundt året etter de fikk diagnosen 💝 Anonymkode: 2110b...691 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Del Skrevet 2. juli 2023 Om du ikke får operasjon ville jeg solgt alt og tatt privat lån. Det er lav overlevelses prosent (derfor operasjon blir nektet i det offentlige), men langt høyere enn uten operasjon. Anonymkode: e88a9...984 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Del Skrevet 3. juli 2023 Jeg kjenner en som har overlevd denne grusomme kreften 💕 Småbarnsfar, usunn, overvektig og blid. Nå er det ti år siden han ble erklært frisk og han er like blid og usunn Anonymkode: 06cdb...23b 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg kjenner en som har overlevd denne grusomme kreften 💕 Småbarnsfar, usunn, overvektig og blid. Nå er det ti år siden han ble erklært frisk og han er like blid og usunn Anonymkode: 06cdb...23b Det var jo veldig positivt og oppløftende å høre! Var det cellegift som på et underlig vis gjorde han frisk? Eller en annen behandlingsform? Og til dere som dessverre ikke har like oppløftende historier; var vedkommende som dere kjenner oppegående mens han/hun var syk eller hadde de veldig vondt og for det meste sengeliggende? HI Anonymkode: 956d3...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Del Skrevet 3. juli 2023 Gjennomsnittet er 6 mnd etter diagnose... Anonymkode: b712d...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Del Skrevet 3. juli 2023 Quote Prognose I 2022 var det 1026 mennesker som fikk bukspyttkjertelkreft i Norge, 523 menn og 503 kvinner. Fem år etter at pasienten har fått diagnosen er det nå 14,9 prosent av mennene og 15,1 prosent av kvinnene som fortsatt lever. Dersom sykdommen oppdages tidlig, i stadium 1 (hvor det bare er svulst i bukspyttkjertelen), er det 58,1 prosent av mennene og 50,3 prosent av kvinnene prosent som fortsatt lever etter fem år. Hvis sykdommen oppdages i stadium IV (når den har spredd seg til et annet organ), er det 2,6 prosent av mennene og 3,3 prosent av kvinnene som lever etter fem år. Kjedelige statistikk, men her har du jo tallene, TS. https://www.helsenorge.no/sykdom/kreft/bukspyttkjertelkreft/ Anonymkode: 20382...51b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 3. juli 2023 #10 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når man ikke får operasjon? Er det noen som har en solskinnshistorie? Anonymkode: 956d3...ab6 Her tror jeg at jeg hadde prøvd meg på en spleis som ett siste forsøk for å få levd litt lengre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Del Skrevet 3. juli 2023 Jeg ville sjekket ut Johns Hopkins i Boston. Et av verdens ledende sykehus på denne diagnosen. Evt Mayo Clinic eller andre utenlandske sykehus. Anonymkode: 146d0...3dd 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 3. juli 2023 #12 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville sjekket ut Johns Hopkins i Boston. Et av verdens ledende sykehus på denne diagnosen. Evt Mayo Clinic eller andre utenlandske sykehus. Anonymkode: 146d0...3dd Få kostnads overslag fra klinikkene og start en Spleis asap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var jo veldig positivt og oppløftende å høre! Var det cellegift som på et underlig vis gjorde han frisk? Eller en annen behandlingsform? Og til dere som dessverre ikke har like oppløftende historier; var vedkommende som dere kjenner oppegående mens han/hun var syk eller hadde de veldig vondt og for det meste sengeliggende? HI Anonymkode: 956d3...ab6 Stefaren min var i ganske god form inntil de siste par månedene. Men han var jo heller ikke typen til å klage eller bære seg, så han kan ha hatt mer smerter og ubehag enn han ga uttrykk for. Anonymkode: f81cc...fb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Del Skrevet 3. juli 2023 Til dere som snakker om operasjon. Min svigerfar ble operert. Nå var han riktignok over 80 (men sprek) med et stort håp om at operasjon skulle forlenge livet. Det ble ikke sånn. Han kom seg aldri etter inngrepet, og det gikk raskt nedover før han døde noen mndr senere. Han angret operasjonen. Ville heller prioritert å lan sykdommen gå sin gang og kanskje vært oppegående litt lenger. Aldri hørt om noen som har blitt friske av denne kreftformen. Anonymkode: 66a6c...92d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jobber på sengepost kreft Sykehuset Telemark. En av de aller verste diagnosene. Ingen solskinnshistorie herfra dessverre.. Anonymkode: ee47e...8e1 Der jobbet jeg og for ikke så lenge siden Anonymkode: 2ea76...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til dere som snakker om operasjon. Min svigerfar ble operert. Nå var han riktignok over 80 (men sprek) med et stort håp om at operasjon skulle forlenge livet. Det ble ikke sånn. Han kom seg aldri etter inngrepet, og det gikk raskt nedover før han døde noen mndr senere. Han angret operasjonen. Ville heller prioritert å lan sykdommen gå sin gang og kanskje vært oppegående litt lenger. Aldri hørt om noen som har blitt friske av denne kreftformen. Anonymkode: 66a6c...92d Sjangsen med operasjoner n er rundt 6-10%. Uten operasjon nærmere lik null. Vet hva jeg ville valgt. Anonymkode: e88a9...984 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. juli 2023 #17 Del Skrevet 3. juli 2023 Jeg har mistet to venner pga det. Det hadde gått for lang tid før de fikk symptomer, og da var det ikke noe å gjøre, de fikk 4 og 6 måneder før de «stemplet ut» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 3. juli 2023 #18 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til dere som snakker om operasjon. Min svigerfar ble operert. Nå var han riktignok over 80 (men sprek) med et stort håp om at operasjon skulle forlenge livet. Det ble ikke sånn. Han kom seg aldri etter inngrepet, og det gikk raskt nedover før han døde noen mndr senere. Han angret operasjonen. Ville heller prioritert å lan sykdommen gå sin gang og kanskje vært oppegående litt lenger. Aldri hørt om noen som har blitt friske av denne kreftformen. Anonymkode: 66a6c...92d Stygt av meg å klikke liker på denne, men jeg gjorde det likevel. En i min familie fikk det påvist altfor sent, og døde seks og en halv uke etter at det ble oppdaget. Da hadde det i tillegg spredt seg til et annet organ, i tillegg til at han fikk gulsott, og allerede hadde lungeproblemer fra før. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor lenge man kan leve med det. Det blir ofte oppdaget altfor sent, og det kan være snakk om alt fra noen få uker til flere måneder. Gjennomsnittet er rundt seks mndr, som det nevnes av en annen her. Tror det skal veldig mye til for å leve lenger enn det, dessverre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Del Skrevet 3. juli 2023 Det er veldig viktig å bevare håpet om at man kan leve opptil flere år med dette, men det er også viktig å være klar over at det som regel ikke er tilfelle og at man forbereder seg mentalt på at det kan være snakk om bare uker. Anonymkode: eef21...d76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Om du ikke får operasjon ville jeg solgt alt og tatt privat lån. Det er lav overlevelses prosent (derfor operasjon blir nektet i det offentlige), men langt høyere enn uten operasjon. Anonymkode: e88a9...984 Det er helt feil. Så lenge det er mulig å fjerne kreften med operasjon, så prøver de. Ofte så oppdages ikke denne type kreft før det er for sent å opererer fordi det gir lite/ingen symptomer før det har gått langt. Derfor har det ingenting for seg å ta operasjonen privat. Mannen min hadde bukspyttkjertrlkreft, oppdaget ved en tilfeldighet og ble operert. Han er kreftfri nå. Uten operasjon er prognosene desverre dårlig. Anonymkode: c573b...ee0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå