AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #21 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Problemet mitt er jo at jeg ikke tør å operere, er jo redd sykehus og alt det der Anonymkode: eb4b9...cce Hvordan tror du man fjerner livmor og livmorhals uten operasjon? Siden du spør om å fjerne det, men vil ikke operere? Anonymkode: dd01e...138 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #22 Skrevet 2. juli 2023 Man får uansett ikke fjernet verken livmor eller livmorhals uten medisinsk indikasjon for det. Har selv fjernet livmor og livmorhals, såkalt fullstendig hysterektomi. Dem etterlater eggstokkene og fører ikke til overgangsalder. Det er mange typer hysterektomier. Sam andre har skrevet kan inngrepet brukes ved for eksempel prolaps. Subtotal hysterektomi fjerner livmorhals og litt av livmor. Radikal hysterektomi fjerner livmor, livmorhals, eggstokker, eggledere og vev rundt livmor, brukes ved kreft. Dette er en god og informativ side: https://veientilhelse.no/hysterektomi-fjerning-av-livmor-de-ulike-typene/ Anonymkode: 5e17b...de9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #23 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får uansett ikke fjernet verken livmor eller livmorhals uten medisinsk indikasjon for det. Har selv fjernet livmor og livmorhals, såkalt fullstendig hysterektomi. Dem etterlater eggstokkene og fører ikke til overgangsalder. Det er mange typer hysterektomier. Sam andre har skrevet kan inngrepet brukes ved for eksempel prolaps. Subtotal hysterektomi fjerner livmorhals og litt av livmor. Radikal hysterektomi fjerner livmor, livmorhals, eggstokker, eggledere og vev rundt livmor, brukes ved kreft. Dette er en god og informativ side: https://veientilhelse.no/hysterektomi-fjerning-av-livmor-de-ulike-typene/ Anonymkode: 5e17b...de9 Måtte du i narkose da? Eller lokalbedøvelse? Anonymkode: eb4b9...cce
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #24 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan tror du man fjerner livmor og livmorhals uten operasjon? Siden du spør om å fjerne det, men vil ikke operere? Anonymkode: dd01e...138 Skjønner jo det, men er det stor operasjon med narkose og full pakke? Anonymkode: eb4b9...cce
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #25 Skrevet 2. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Måtte du i narkose da? Eller lokalbedøvelse? Anonymkode: eb4b9...cce Narkose, selvfølgelig. Man fjerner ikke livmor i lokalbedøvelse. Anonymkode: 5e17b...de9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #26 Skrevet 2. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skjønner jo det, men er det stor operasjon med narkose og full pakke? Anonymkode: eb4b9...cce Ja. Men du får ikke fjernet livmor uten medisinsk indikasjon uansett. Anonymkode: 5e17b...de9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #27 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ok, nå har jeg lest meg opp på symptomer om livmorhals kreft og et av symptomene er vondt i korsryggen. Nå sitter jeg å kjenner på at jeg har litt vondt. Jeg blir rett og slett ødelagt av angst. Å vente i 2 uker på svar på celleprøve, når legen vil ha meg til gyn pol. fordi han tror det er noe som må videre undersøkes.. det blir 2 grusomme uker. Så er det vente på time på gyn. Gikk ut i ferie i går.. Hele ferien min er ødelagt. Jeg vurderer komme meg til en privat gynekolog over helga og fått svar. Koste hva det koster.. jeg har ikke psyke til dette Anonymkode: eb4b9...cce Du har lest om symptomer på nett og sitter å kjenner på dem nå. Tror dette er psykisk. Du må slutte å lese på nett og forholde deg til fakta du har. Du har tatt celleprøve og venter på svar. Anonymkode: e585b...c00
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #28 Skrevet 2. juli 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Ok, nå har jeg lest meg opp på symptomer om livmorhals kreft og et av symptomene er vondt i korsryggen. Nå sitter jeg å kjenner på at jeg har litt vondt. Jeg blir rett og slett ødelagt av angst. Å vente i 2 uker på svar på celleprøve, når legen vil ha meg til gyn pol. fordi han tror det er noe som må videre undersøkes.. det blir 2 grusomme uker. Så er det vente på time på gyn. Gikk ut i ferie i går.. Hele ferien min er ødelagt. Jeg vurderer komme meg til en privat gynekolog over helga og fått svar. Koste hva det koster.. jeg har ikke psyke til dette Anonymkode: eb4b9...cce Du trenger ikke privat gynekolog, om noe trenger du psykolog. Anonymkode: 32a0d...052
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå