Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Nekinn@ said:

Nettopp derfor vi har en samfunns oppbygging og et politisk system, som jeg velger å gi min tillitt til.

Jeg også. Derfor synes jeg man skal stemme på det partiet som har politikken de liker best. Om du vil ha mere velferd og mere skatt stemmer du mot venstre, og om du vil ha mindre velferd og mindre skatt stemmer du mot høyre. Da får stemmen din veldig mye større betydning enn om den er blank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
blasfeminist skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønte ikke sammenhengen, nei. Sorry. Mente uansett ikke lage noe oppstyr her, men lurte på hvorfor noen synes det er så mye bedre å stemme blankt enn å sitte hjemme.

Når det er sagt skulle jeg ønske Moxnes hadde tilstått tyveriet umiddelbart istedenfor å drite seg ut som han har gjort nå. Selv tror jeg at alt er glemt om en måned, men hvis det virkelig drar seg til kan Rødt tape stort på dette.

Helt greit det, men du plukker ut et par ord av et helt sitat - du velger å sitere meg på 3-4 ord uten å ta med hele sammenligningen - du tar hele greia ut av kontekst og sammenligningen faller litt sammen da. På samme måte som Moxsnes sin historie blir. Man kobler sammen det som passer ens egen oppfatting. 

Inntrykket mitt her i tråden er at enten er du for eller i mot - det er svart eller hvitt, enten er du med meg ellers så er du i mot meg. Som du sier, jeg skulle også virkelig ønsket at han håndterte det annerledes og det er liten tvil om at enkelt partier vil tape på slike hendelser, 

Jeg unnskylder på ingen måte det som har eller ikke har skjedd men jeg for min del syntes allikevel man kan ha forståelse og medfølelse, uavhengig av utgangspunkt. 

• Liker 1
Skrevet
blasfeminist skrev (5 minutter siden):

Jeg også. Derfor synes jeg man skal stemme på det partiet som har politikken de liker best. Om du vil ha mere velferd og mere skatt stemmer du mot venstre, og om du vil ha mindre velferd og mindre skatt stemmer du mot høyre. Da får stemmen din veldig mye større betydning enn om den er blank.

Helt enig!

Skrevet
3 minutter siden, Nekinn@ said:

Jeg unnskylder på ingen måte det som har eller ikke har skjedd men jeg for min del syntes allikevel man kan ha forståelse og medfølelse, uavhengig av utgangspunkt. 

Det er jeg iallefall 100% enig i, uansett om vi har snakket forbi hverandre før 🙂

• Hjerte 1
Skrevet
blasfeminist skrev (4 minutter siden):

Det er jeg iallefall 100% enig i, uansett om vi har snakket forbi hverandre før 🙂

🤗

• Hjerte 1
Skrevet
Nekinn@ skrev (11 minutter siden):

…. Og så har du oss gærningene som først og fremst har medfølelse med OFRENE for kriminalitet, heller enn med de kriminelle selv. Hvorfor mener du vi skal ha «forståelse og medfølelse» med en simpel butikktyv, som attpåtil sitter i landets lovgivende forsamling? Det er jo ikke sånn at han sultet og stjal et brød, eller var et barn i en utenlandsk bande som har vokst opp med å måtte stjele. Nei, han visste nøyaktig hva han gjorde. En arrogant type.

(Hvis det er dette såkalte «mediekjøret» vi skal synes synd på ham for så er det jo en veldig enkel løsning på det: Han trekker seg. Nå).

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
12 minutter siden, Morgan Le Fay said:

Og så har du oss gærningene som først og fremst har medfølelse med OFRENE for kriminalitet, heller enn med de kriminelle selv.

Ja herregud, hvordan har det egentlig gått med ansatte og eiere i solbrillebutikken? Lever de fortsatt?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

…. Og så har du oss gærningene som først og fremst har medfølelse med OFRENE for kriminalitet, heller enn med de kriminelle selv. Hvorfor mener du vi skal ha «forståelse og medfølelse» med en simpel butikktyv, som attpåtil sitter i landets lovgivende forsamling? Det er jo ikke sånn at han sultet og stjal et brød, eller var et barn i en utenlandsk bande som har vokst opp med å måtte stjele. Nei, han visste nøyaktig hva han gjorde. En arrogant type.

(Hvis det er dette såkalte «mediekjøret» vi skal synes synd på ham for så er det jo en veldig enkel løsning på det: Han trekker seg. Nå).

Som jeg har påpekt flere ganger i tråden her - jeg evner faktisk å ha tungen bent i munnen uavhengig av hvem og hva... Jeg påstår fremdeles at det ikke sier noen ting om hva jeg måtte mene om handlingen og "ofrene", i den grad det finnes ofre i akkurat denne saken. Har du piggene ute og anser deg selv som moralsk overlegen så vil du alltid kunne finne og rettferdiggjør ofre. Arrogant er den som dømmer andre, uavhengig av utgangspunkt er nå min påstand. 

Og uavhengig av ens eget ståsted og moralske veiledere så er en rimelig naivt om en tenker at media (aviser og overvåkningsbilder) og diskusjonsforum gir en helt korrekt fremstilling av saker. Jeg er fullstendig klar over at det er mulig at medias fremstilling er korrekt men likevel.. 

Jeg for min del ser ikke på mine meningsmotstandere som gærninger og jeg har ikke behov for å overbevise den ene eller den andre - men forbeholder meg fremdeles retten til å mene noe. Å du trenger ikke syntes synd på noen (har for øvrig ikke lest en eneste plass, om man legger sin tillit til medier, at Moxnes forventer eller ønsker sympati) du ikke mener fortjener det - det endrer ikke mine synspunkter. 

• Liker 1
Skrevet
blasfeminist skrev (10 minutter siden):

Ja herregud, hvordan har det egentlig gått med ansatte og eiere i solbrillebutikken? Lever de fortsatt?

Hvis du tenker deg om så skjønner du sikkert at alle vi lovlydige - også du og jeg - indirekte er ofte for butikktyveri, fordi varene må bli dyrere enn de ellers ville vært for å dekke inn tapet. Tyveri går ut over fortjenesten til eierne, arbeidsplassen til de ansatte og altså også oss kunder. Trodde ikke det var så vanskelig å forstå.

Men så lenge ingen blir drept så er det liksom OK?

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet
2 minutter siden, Morgan Le Fay said:

Selvfølgelig ikke. Jeg syntes bare det virket rart å ville fokusere på ofrene i denne saken her. Økonomisk sett er det jo en fillesak.

• Liker 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Hvis du tenker deg om så skjønner du sikkert at alle vi lovlydige - også du og jeg - indirekte er ofte for butikktyveri, fordi varene må bli dyrere enn de ellers ville vært for å dekke inn tapet. Tyveri går ut over fortjenesten til eierne, arbeidsplassen til de ansatte og altså også oss kunder. Trodde ikke det var så vanskelig å forstå.

Du mister litt troverdigheten din i denne diskusjonen for min del, når eneste argumentet ditt er "ofrene".  Uavhengig av hva jeg måtte mene så er det virkelig få eller ingen ofre her - i alle fall ikke på forbruker/fortjeneste siden. Mener du noe annet så er du en av de få  som syntes alt som ikke dekkes av lovverket og etiske og moralske retningslinjer skal noen gang forstås eller tilgis, og du har nok sannsynligvis ikke kjent livete på kroppen. Heldigen deg sier nå jeg. 

Verden har virkelig  seilt akterut når alle skal ses på som ofre uavhengig av situasjon - jeg vil våge å påstå at vi er alle lovlydige, både av natur og basert på moralske pekepinner. Likevel så vil det være situasjoner vi alle før eller siden vil havne oppi så utfordrer disse holdninger - om du aldri eller aldri kommer til å bli plassert i en slik situasjon så er du heldig. 

• Liker 2
Skrevet
Nekinn@ skrev (1 minutt siden):

Du mister litt troverdigheten din i denne diskusjonen for min del, når eneste argumentet ditt er "ofrene".  Uavhengig av hva jeg måtte mene så er det virkelig få eller ingen ofre her - i alle fall ikke på forbruker/fortjeneste siden. Mener du noe annet så er du en av de få  som syntes alt som ikke dekkes av lovverket og etiske og moralske retningslinjer skal noen gang forstås eller tilgis, og du har nok sannsynligvis ikke kjent livete på kroppen. Heldigen deg sier nå jeg. 

Verden har virkelig  seilt akterut når alle skal ses på som ofre uavhengig av situasjon - jeg vil våge å påstå at vi er alle lovlydige, både av natur og basert på moralske pekepinner. Likevel så vil det være situasjoner vi alle før eller siden vil havne oppi så utfordrer disse holdninger - om du aldri eller aldri kommer til å bli plassert i en slik situasjon så er du heldig. 

I din verden er kanskje tyverier offerløs kriminalitet. Den virkelige verden fungerer imidlertid ikke slik.

Skrevet
46 minutter siden, Nekinn@ said:

Jeg må si jeg har veldig lite forståelse for at en voksen mann med millionlønn stjeler i butikk, sorry. Og peset han får i media nå kan han takke seg selv for. Han får stå i det og tåle at folk reagerer når han, som moralens høye vokter, går rundt og stjeler som en liten drittunge og ikke engang kan være mann nok til å innrømme det. Dette er fyren som regelrett mobber folk for å ha gjort det bra økonomisk ved å skape verdier og arbeidsplasser, noe han som karrierepolitiker selv aldri har gjort. Han har omtrent den lengste pekefingeren i hele landet, og så blir han selv tatt for å være en simpel butikktyv. Da er det ikke så rart at folk reagerer. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kokeplate skrev (2 minutter siden):

I din verden er kanskje tyverier offerløs kriminalitet. Den virkelige verden fungerer imidlertid ikke slik.

Å der var du, har ventet på deg :) En setnings-bidragsyter som ikke bidrar med annet enn overfladisk svada. 

Jeg sier ikke på noen som helst måte i noen som helst kommentarer om hva jeg mener om enkeltsaker og dens betydning på enkeltmennesker.  At du påstår noe annet endrer ikke på det -  oppfordrer deg herved til å sammenfatte dine bidrag i denne tråden som du kjenner bidrar med noe. 

• Liker 1
Skrevet
Nekinn@ skrev (Akkurat nå):

Å der var du, har ventet på deg :) En setnings-bidragsyter som ikke bidrar med annet enn overfladisk svada. 

Jeg sier ikke på noen som helst måte i noen som helst kommentarer om hva jeg mener om enkeltsaker og dens betydning på enkeltmennesker.  At du påstår noe annet endrer ikke på det -  oppfordrer deg herved til å sammenfatte dine bidrag i denne tråden som du kjenner bidrar med noe. 

Jeg siterte deg på akkurat det du skrev ...

Skrevet
Kokeplate skrev (4 minutter siden):

Jeg siterte deg på akkurat det du skrev ...

Endrer ikke på det jeg skrev og mener - men har ingen intensjon og kommer ikke til å fortsette med å "diskutere" med noen som ikke bidrar med annet enn å kommentere. 

Skrevet
Nekinn@ skrev (Akkurat nå):

Endrer ikke på det jeg skrev og mener - men har ingen intensjon og kommer ikke til å fortsette med å "diskutere" med noen som ikke bidrar med annet enn å kommentere. 

Det er poenget mitt. At du mener det er offerløse forbrytelser. Men hva du mener og hva som er virkeligheten er to forskjellige ting 

Skrevet
blasfeminist skrev (2 timer siden):

Fair nok det, men hva ønsker man å oppnå da? Om ingen partier er i nærheten av hva man selv ønsker politisk er vel den eneste veien å forsøke selv?

Det kan man jo gjøre. Eller, det er fint om en gjør det. Spesielt om en egner seg, og det er jo ikke alle som gjør. 

Skrevet
3 minutter siden, Spitzy said:

Det kan man jo gjøre. Eller, det er fint om en gjør det. Spesielt om en egner seg, og det er jo ikke alle som gjør. 

Eller så kan en klage til alle en kjenner og på internetten om hvor dumme politikerne våre er, og si at "Jeg stemte iallefall blankt, så der fikk de den!".

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...