Tatja Skrevet 5. juli 2023 #81 Del Skrevet 5. juli 2023 idk_ skrev (18 timer siden): Hva slags fastlege har disse profilerte menneskene som gjør dumme ting? Er det sånn at man automatisk har rett på sykemelding hvis man driter seg ut for hele landet? Er det ikke i utgangspunktet en regel om at man skal være syk? Skjønner du virkelig ikke hvor påvirket et menneske kan bli av en sånn sak? At det er en stor psykisk belastning? Du skal overlate til fagfolk å vurdere om han trengte sykemelding eller ei. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 5. juli 2023 #82 Del Skrevet 5. juli 2023 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, avsporinger, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #83 Del Skrevet 5. juli 2023 blasfeminist skrev (47 minutter siden): Eller et tegn på at den som stemmer mener at maktfordelingen allerede er perfekt. Helt greit at folk stemmer blankt eller lar være å stemme for min del, men da er de ikke konstruktive om de samtidig sier at de er misfornøyde med politikere. Stemme blank for og fortelle at maktfordelingen allerede er perfekt? Er man sikker på at resultatet blir det samme som sist da, så man vil stemme blankt for og sikre samme utfall? Var helt ulogisk for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 5. juli 2023 #84 Del Skrevet 5. juli 2023 (endret) Ny sak, bak betalingsmur (lenke nederst), men poenget er visst at Moxnes angivelig straffes hardere enn andre politikere, og det refereres til Erna og brudd på korona-restriksjoner. Men tror folk virkelig at Erna hadde sluppet unna om man hadde hatt en video av henne naske solbriller på Gardermoen. Hun hadde måtte gå på dagen. Det er selvsagt noe annet enn å ha en gjest for mye eller bryte meteren-regelen. Norge er er samfunn tuftet på ærlighet, hvor alle, barn og voksne, vet at det er galt å stjele. At den godt voksne partilederen for det 6. største partiet på Stortinget bryter en så grunnleggende samfunnsnorm på denne måten er en stor skandale, og når han nekter å innrømme hva han gjorde vokser selvsagt skandalen. Oppmerksomheten blir deretter. https://www.h-avis.no/mener-moxnes-blir-straffet-hardere-offentlig-enn-andre-politikere-erna-fikk-boten-sin-smilte-pent-og-gikk/s/5-62-1555970 Endret 5. juli 2023 av Djækklåsst 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 5. juli 2023 #85 Del Skrevet 5. juli 2023 Kristin Clemet med kommentar om Rødt sin dobbeltmoral: https://www.dn.no/innlegg/civita/rodt/noe-bor-sies-for-det-settes-punktum/2-1-1481508 Nå var Mimir ikke SÅ gammel i 2011, men sterke ord mot avdøde Versto. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. juli 2023 #86 Del Skrevet 5. juli 2023 Tutte skrev (2 minutter siden): Kanskje det ikke er så mange som har erfart det. Så det er veldig psykisk belastende å bli konfrontert med stjeling? Hører noen sier det blir mye for han. Men er det så rart da, når man fra før er et ansikt utad i hele Norge, og mange som har noe de skulle sagt. Ja ikke sant. Ig hva med å tenke på sånt før man stjeler når man er en offentlig person 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 5. juli 2023 #87 Del Skrevet 5. juli 2023 Ufattelig mange som ikke klarer/evner/vil skille sak og person! Og om man mot formodning ikke kan forsvare handlingen så er det ikke måte på hva man fortjener... Det er faktisk fult mulig å fordømme handlinger uten å fordømme personer - det ene utelukker ikke det andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. juli 2023 #88 Del Skrevet 5. juli 2023 Nekinn@ skrev (2 minutter siden): Ufattelig mange som ikke klarer/evner/vil skille sak og person! Og om man mot formodning ikke kan forsvare handlingen så er det ikke måte på hva man fortjener... Det er faktisk fult mulig å fordømme handlinger uten å fordømme personer - det ene utelukker ikke det andre. men han som person valgte å stjele. Det sier en hel del om karaktertrekk. Han gjorde en forbrytelse. hendene levde ikke sitt eget liv og stjal brillene utenfor hans kontroll 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 5. juli 2023 #89 Del Skrevet 5. juli 2023 Maleficenta skrev (5 minutter siden): men han som person valgte å stjele. Det sier en hel del om karaktertrekk. Han gjorde en forbrytelse. hendene levde ikke sitt eget liv og stjal brillene utenfor hans kontroll Du trenger virkelig ikke å påpeke og gjenta det som hele tråden påpeker og gjentar. Jeg kan love deg at jeg har fått det med meg - man må da få kunne mene noe uten at alle skal måtte påpeke og gjenta seg selv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 5. juli 2023 #90 Del Skrevet 5. juli 2023 Stina234 skrev (På 1.7.2023 den 21.24): Skal ikke Rødt være et parti som skal fordele goder, ikke stjele dem? Ehhh... Rødt må vel stort sett "stjele" før de kan "fordele" - så sånn sett så er det vel helt i tråd med partiprogrammet... Kanskje han skulle gi dem en tigger Personlig har jeg sansen for Moxnes. Både som politiker og slik han fremstår som person, og det selv om jeg er heeeeeeeelt uenig i Rødt sin politikk på så og si alle mulige plan... Tviler virkelig på at det var en bevisst handling fra han side. Synes hele denne greia er er en stor "ingenting-burger", og sommer-agurk verdig Norge.. 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåpille Skrevet 5. juli 2023 #91 Del Skrevet 5. juli 2023 Maleficenta skrev (3 minutter siden): men han som person valgte å stjele. Det sier en hel del om karaktertrekk. Han gjorde en forbrytelse. hendene levde ikke sitt eget liv og stjal brillene utenfor hans kontroll Helt enig i dette! Finner det så rart at så mange går i forsvar av ham. Typ "alle kan drive seg ut" og "agurknyhet" osv. Jeg syns det er en viktig sak. Det er nemlig ikke normal oppførsel å stjele så dyre ting. De fleste har dype moralske sperrer mot det. Jeg syns det handler mer enn om brillene. Det er et tegn på vanvittig dårlig karaktertrekk. Jeg føler meg ikke trygg med "den typen" skal være med på å bestemme i Norge. Det får meg til å stille spørsmål på hvilke andre områder han mangler et moralsk kompass. Dette blir jo selvsagt spekulasjoner, men ut fra videon virket det ikke som dette var første gangen. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. juli 2023 #92 Del Skrevet 5. juli 2023 Eva-Lena skrev (2 timer siden): Blanke stemmer medregnes i valgoppslutning, men stemmen går ikke til noe parti. De som velger å ikke stemme noe som helst risikerer at deres manglende stemme går til ett parti de absolutt ikke ønsker å stemme på. Derfor lønner det seg å møte opp og stemme blankt. En manglende stemme går da ikke til noe parti. Hvert parti går kun de stemmene som er til dem. Det sitter ikke noen og fordeler stemmene til de som ikke har stemt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. juli 2023 #93 Del Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden): Ehhh... Rødt må vel stort sett "stjele" før de kan "fordele" - så sånn sett så er det vel helt i tråd med partiprogrammet... Kanskje han skulle gi dem en tigger Personlig har jeg sansen for Moxnes. Både som politiker og slik han fremstår som person, og det selv om jeg er heeeeeeeelt uenig i Rødt sin politikk på så og si alle mulige plan... Tviler virkelig på at det var en bevisst handling fra han side. Synes hele denne greia er er en stor "ingenting-burger", og sommer-agurk verdig Norge.. 😅 han tok av prislappen og putta den i veska helt ubevisst? Han gikk i søvne kanskje? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 5. juli 2023 #94 Del Skrevet 5. juli 2023 Thyra skrev (2 minutter siden): En manglende stemme går da ikke til noe parti. Hvert parti går kun de stemmene som er til dem. Det sitter ikke noen og fordeler stemmene til de som ikke har stemt. Det har du for så vidt rett i, men en blank stemme er likevel et viktig signal - man viser at man ønsker og ser betydningen av å bruke stemmeretten sin men mener likevel at ingen av partiene er "verdige" ens stemme. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. juli 2023 #95 Del Skrevet 5. juli 2023 Maleficenta skrev (27 minutter siden): Ja ikke sant. Ig hva med å tenke på sånt før man stjeler når man er en offentlig person Eller hva med å tenke på sånt før man i vanvare tar med seg noe ut av butikken man ikke har betalt for. (Ja, har sett videoen, og det ser ikke bra ut, men det er fortsatt mulig at det ikke var med overlegg.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. juli 2023 #96 Del Skrevet 5. juli 2023 Djækklåsst skrev (1 time siden): Ny sak, bak betalingsmur (lenke nederst), men poenget er visst at Moxnes angivelig straffes hardere enn andre politikere, og det refereres til Erna og brudd på korona-restriksjoner. Men tror folk virkelig at Erna hadde sluppet unna om man hadde hatt en video av henne naske solbriller på Gardermoen. Hun hadde måtte gå på dagen. Det er selvsagt noe annet enn å ha en gjest for mye eller bryte meteren-regelen. Norge er er samfunn tuftet på ærlighet, hvor alle, barn og voksne, vet at det er galt å stjele. At den godt voksne partilederen for det 6. største partiet på Stortinget bryter en så grunnleggende samfunnsnorm på denne måten er en stor skandale, og når han nekter å innrømme hva han gjorde vokser selvsagt skandalen. Oppmerksomheten blir deretter. https://www.h-avis.no/mener-moxnes-blir-straffet-hardere-offentlig-enn-andre-politikere-erna-fikk-boten-sin-smilte-pent-og-gikk/s/5-62-1555970 Problemet var ikke å ha en gjest for mye, men at Erna var den som laget denne fullstendig urimelige, inngripende og latterlige nazi-loven, for så å bestemme at «den gjelder kun for bermen og ikke for meg og mine». Hadde en hvilken som helst politiker i opposisjonen hatt en gjest for mye hadde det vært en ikke-sak, men at akkurat Erna (evt om det hadde vært Bent Høie) brøt den regelen, var svært graverende. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. juli 2023 #97 Del Skrevet 5. juli 2023 Maleficenta skrev (3 minutter siden): han tok av prislappen og putta den i veska helt ubevisst? Han gikk i søvne kanskje? Akkurat det var bevisst. Men forutsatt at han ikke tok brillene med overlegg, skjønner jeg godt at han var redd for å ikke bli trodd om han gikk tilbake. Spesielt siden han er en offentlig person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 5. juli 2023 #98 Del Skrevet 5. juli 2023 18 minutter siden, Maleficenta said: men han som person valgte å stjele. Det sier en hel del om karaktertrekk. Han gjorde en forbrytelse. hendene levde ikke sitt eget liv og stjal brillene utenfor hans kontroll Det er psykologer som er uenige med deg der, gitt. Ingen andre enn Moxnes VET hva han faktisk gjorde med vilje og ikke. Man kan tro på han eller ikke, men videoen beviser ikke at det var med overlegg. For jo, det er mulig at hendene jobber "på autopilot". https://www.dagsavisen.no/nyheter/2023/07/04/psykolog-om-klippet-blir-helt-meningslost/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 5. juli 2023 #99 Del Skrevet 5. juli 2023 Maleficenta skrev (2 minutter siden): han tok av prislappen og putta den i veska helt ubevisst? Han gikk i søvne kanskje? Det er vel lite sannsynlig at han gikk i søvne, men om han tok av en prislapp - så tror jeg fint man kan gjøre det ubevisst også (selv om det da blir litt mer tvilsomt)... Du har sikkert vært vitne til "lightertyveri"? Det skjer så ubevist at det er komisk.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 5. juli 2023 #100 Del Skrevet 5. juli 2023 velociraptor skrev (2 timer siden): Jeg er enig i at resten av stortinget gjør verre ting daglig, men jeg trodde faktisk på at Moxnes var et bedre menneske enn de andre, så jeg er utrolig skuffet. Å stjele et par alminnelig kjipe solbriller er ikke en stor greie i seg selv, bare flaut og tåpelig, og ikke i nærheten like umoralsk som å bedrive svindel mot befolkningen med falske reiseregninger, løgner om pendlerstatur og å tjene hundretusner urettmessig på boligsalg der de trikser med hvem som bodde hvor når, eller Erna som lager syke nazi-regler for resten av befolkningen mens hun selv bryter dem, eller Trettebergstuen som skaffer alle vennene sine superjobber urettmessig, men… jeg trodde bedre om Moxnes enn om de andre, og dermed er skuffelsen større. Synes likevel saken dras helt ut av proprsjoner. Flaks for Trettebergstuen at Moxnes driver med nasking da, for det fikk jo alle til å glemme hennes tross alt mye alvorligere handlinger umiddelbart. Så enig med deg! Jeg hadde sansen for Moxnes - fordi han fungerte som vaktbikkje på de andre politikerne..jeg følte man kunne stole på at det ikke var noe snusk i kulissene der. Så kommer dette 🙊😤 Når de andre politikerne har drevet med juks og dritt har jeg ikke blitt overrasket i det hele tatt..det har liksom blitt en forventning at en eller annen politiker-tulling lager skandale..men dette var virkelig et sjokk og en skuffelse. Jeg stemmer ikke Rødt - men mener vi er helt avhengige av å ha Rødt som vaktbikkjer på stortinget..nå mister de jo tillit - og da er det ikke like lett for dem å komme med varslingssaker. Tipper det er mange politikere med svin på skogen som gnir seg i hendene akkurat nå.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg