Gå til innhold

Moxnes og solbriller

Stina234

Anbefalte innlegg

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg har pekt dette på deg, det var selvsagt ikke din påstand. Flott at du sier fra når jeg faktisk har gjort en slik stor feil. Beklager igjen.

Takk for beklagelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velociraptor skrev (Akkurat nå):

Takk for beklagelse!

Burde sett det langt tidligere. Min feil (åpenbart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (På 7.7.2023 den 15.20):

Enig, selv om det jo er super trist. Vi kan ikke forvente å ha mange politikere igjen hvis vi krever at de holder seg til loven. Det er sikkert sant men også ganske sykt å tenke på .  Å forvente at politikere forholder seg til loven,  ikke stjeler eller tuller med pendlerboliger eller ansetter bekjenne eller har overgrepssaker ect i skapet det burde ikke være et høyt krav å stille men det er desverre det. 

Ja det er trist, men samtidig så er stjeling av solbriller langt nede på listen synes jeg. Føller overgrep og misbruk av offentlige midler er grovere. Blir litt oppgitt over at briller skal være så galle. Litt som at misbruker man makten sin til å lure til seg leiligheter eller gi venner jobber så må man tilgis for man er så mektig, men om man begår småkriminalitet da er det alvorlig for det er «vanlig kriminalitet»…  

Skal vi kvitte oss med kriminelle politikere bør vi starte med de som har stjålet fra felleskapet eller begått overgrep i arbeidstiden.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Djækklåsst said:

Jeg kan garantere at om det hadde Erna Solberg eller Jonas Gahr Støre som hadde vært på denne videoen og ikke Bjørnar Moxnes, så hadde de måttet gå på dagen.

Se for deg Moxnes om det var Listhaug som hadde blitt tatt for nasking av dyre solbriller…… 

Tror mediekjøret også hadde vært mye verre om det var en FrPer. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (35 minutter siden):

Ja det er trist, men samtidig så er stjeling av solbriller langt nede på listen synes jeg. Føller overgrep og misbruk av offentlige midler er grovere. Blir litt oppgitt over at briller skal være så galle. Litt som at misbruker man makten sin til å lure til seg leiligheter eller gi venner jobber så må man tilgis for man er så mektig, men om man begår småkriminalitet da er det alvorlig for det er «vanlig kriminalitet»…  

Skal vi kvitte oss med kriminelle politikere bør vi starte med de som har stjålet fra felleskapet eller begått overgrep i arbeidstiden.

PS.
Egentlig litt på siden, men lurer på om topp politikere har personlighetstrekk som gjør dem mer sannsynlige for å gå uten for loven? Man må jo være ganske selvhevdende og «tykk i skallen» for å takle jobben sikkert. De sier jo også at psykopater og mobbere blir dratt mott leder jobber, så det å lede landet er sikkert noe de ville like. Kansje kriminell er er en forutsetning for å gjøre det gått som politiker… Men dette er bare vas, så ikke ta det siste avsnittet for seriøst haha.

🖕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt nysgjerrig her.  Tror de fleste at dette var bevist stjeling eller en forglemmelse av en stressa politiker?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (17 minutter siden):

Litt nysgjerrig her.  Tror de fleste at dette var bevist stjeling eller en forglemmelse av en stressa politiker?

Lag en poll? 
viker som de fleste her tror han er en erfaren tyv. 
selv tror jeg det var en forglemmeselse eller noe annet, jeg får verken ønsket om og stjele de for egen vinning, ønsket og å publisere videoen i etterkant om han var bevisst på hva som ville vises eller at en erfaren tyv stjeler så amarøraktig til og stemme. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (8 timer siden):

Det er fortsatt tyveri, selv om det er ubevisst. Og man er greie om man ikke anmelder butikktyveri.

I så fall er det ikke rart om noen velger å ikke gå tilbake til butikken og si i fra om at de har fått ned seg noe ved en feiltakelse. Om det kun er om de er greie at man ikke blir anmeldt. At om man får med seg noe ut fra butikken ved en feiltakelse (noe som kan skje alle, er ærlig og går tilbake så risikerer man bort, rulleblad og vanære. Man skal bli sett på som om man har begått tyveri.

En gang fikk jeg med meg en vare ekstra fra en butikk fordi dama i kassa som skulle legge varene i posen for meg tydeligvis puttet med alt som lå på disken. Var det tyveri, siden jeg ikke oppdaget det før jeg kom hjem? Jeg dro tilbake og leverte det. Da var jeg gel heldig siden de ikke anmeldte meg....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
8 hours ago, Thyra said:

Om man går tilbake risikerer man å bli "tatt" før man rekker å henvende seg til betjeningen og si i fra. 

Om man plutselig oppdager at man gar fått med seg en vare ut av butikken uten å betale, så kan den første tanken være å kvitte seg med "bevisene" framfor å "innrømme" det.

Så også i en av de utallige artiklene om saken at butikken på Gardermoen hadde en "fleksibel policy ovenfor angrende syndere", om noen kom tilbake med varer de hadde fått med seg ut av butikken ved et uhell, så "velger vi å ikke anmelde". Akkurat som om det ikke burde være en selvfølge å ikke bli anmeldt da. Slik de la det fram, mente de visst at dette også var tyveri, men at de var greie som ikke anmeldte....

Om du tok varene ved et uhell og leverer dem tilbake til butikken så kan du ikke bli dømt for tyveri. Det er krav om at man har gjort det med vilje for å bli dømt. Om du tok varen med et uhell så har du selvsagt ikke gjort det med vilje, og det at du leverer tilbake varen er også bevis på at du ikke stjal med vilje. 

Viktig også å huske på at  all rimelig tvil skal komme tiltalte til gode.  I tillegg skal ikke politiet ta ut tiltale med mindre de faktisk tror du er skyldig og vil bli dømt. 

Butikkene kommer heller ikke til å anmelde deg om du leverer varen tilbake. De skjønner selv at om de gjør det så kommer ingen til å levere varen tilbake. Butikkene vet også at de ikke får noen dømt for tyveri når det ikke har vært tyveri. Det er vanskelig nok å få noen dømt for tyveri. Slikt henlegges jo over en lav sko fordi politiet og domstolene ikke har ressurser nok til å priotiere slike saker.

Finnes sikkert noen butikksjefer som ikke skjønner sitt eget beste. Det er jo alltid noen idioter uansett i alle jobber.  Men igjen, da ender de jo kun med å miste kunder, at ingen leverer tilbake ting de har glemt og de får uansett ikke vedkommede dømt for tyveri. 

Jeg har også vanskelig for å tro at politiet kommer om butikksjefen ringer og sier at han har tatt en som ville levere tilbake en vare vedkommende hevder fikk med seg ved et uhell.  Det kan jo ikke politiet prioritere når de ikke har tid til å ta virkelig kriminalitet. Og butikksjefen har ikke lov til å holde deg igjen om politiet ikke kommer. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (1 time siden):

Dersom 1000 nordmenn hadde fått se denne videoen, og det hadde vært en ukjent mann og ikke Moxnes som hadde gjort dette, så tror jeg ikke noen hadde tenkt tanken på noe annet enn at dette er snakk om et bevisst tyveri.

Og det gjør jo ikke saken bedre, dvs at Moxnes utnytter tilliten mange har til ham til å forsøke seg med en slik bortforklaring. Noe mange trodde på, før videoen ble offentliggjort.

Uten sammenligning for øvrig blir det som å tro på Rune Øygard da han bortforklarte skype-loggen med «sjargong», fremfor å innrømme at dialogen med jenta var seksualisert.

En dansk avis (tror jeg det var, finner ikke lenke nå) hadde en artikkel om Moxnes nå nettopp, og der står det rett ut i bildeteksten at tyveriet er med vilje. De har jo ikke noe forhold til Moxnes, og har dermed ingen grunn til å vurdere en slik røverhistorie påstanden om at det var ubevisst er.

At Moxnes har løyet og løyet og uansett tok av prislappen og pakket solbrillene ned i bagasjen, som i seg selv er uforståelig gitt hans forklaring, øker jo ikke troverdigheten hans akkurat.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (1 time siden):

Han har godtatt et forelegg. Han har tilstått tyveriet. Ved å godta forelegget og innrømmer skyld har han fått en strafferabatt. Boten ville blitt høyere hvis saken måtte gå for tingretten og  han ble dømt. Jeg antar han ville ha tatt det til domstolene om han hadde trodd han hadde en snøballs sjanse i helvete til å bli frikjent. 
Altså folk kan jo mene noe annet en gjerningspersonen, men det er ingenting utover modererte løgnhistorier som tyder på det. 

Endret av A new man
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 timer siden):

Han er dømt. Saken er ferdig. Media er veldig høyrelente når de fokuserer mer på dette enn diverse i frp.

Nja. Media er mer venstreorienterte egentlig. De stemmer langt til venstre i forhold til resten av befolkningen.

Jeg tror heller de er innmari skuffet, i likhet med mange oss andre. 

Rødt har vel ingen som kan fylle hans sko på kort sikt. Alle bortforklaringene tyder på at de vet det inderlig godt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A new man skrev (22 minutter siden):

Han har godtatt et forelegg. Han har tilstått tyveriet. Ved å godta forelegget og innrømmer skyld har han fått en strafferabatt. Boten ville blitt høyere hvis saken måtte gå for tingretten og  han ble dømt. Jeg antar han ville ha tatt det til domstolene om han hadde trodd han hadde en snøballs sjanse i helvete til å bli frikjent. 
Altså folk kan jo mene noe annet en gjerningspersonen, men det er ingenting utover modererte løgnhistorier som tyder på det. 

Å godta forelegget kan være for å få saken ut av verden, håpte kanskje det ikke skulle komme ut. 

Tror mange ville godtatt forelegget i en slik situasjon framfor å la det bli rettsak. Hadde det gått til retten ville det ihvertfall kommet ut. At noen godtar forelegget beviser ikke at de er skyldige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (8 minutter siden):

Å godta forelegget kan være for å få saken ut av verden, håpte kanskje det ikke skulle komme ut. 

Tror mange ville godtatt forelegget i en slik situasjon framfor å la det bli rettsak. Hadde det gått til retten ville det ihvertfall kommet ut. At noen godtar forelegget beviser ikke at de er skyldige.

Nei, men det betyr at de innrømmer skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Djækklåsst skrev (9 timer siden):

Det er ingenting som styrker den forklaringen. Hadde han blitt tatt før, så hadde han selvsagt ikke gjort det igjen, på samme måte som han etter denne avsløringen neppe gjør noe sånt igjen. Vi har øyne og ser hva som skjer på videoen.

Nå betyr ikke dette at han har stjålet før. Det verserer en teori om at han samarbeidet med kjæresten (se under), dvs kanskje ble han utfordret til å gjøre det. Det vil i så fall være en forklaring som er lettere å godta enn at han enten fortsetter å lyve eller faktisk er en notorisk tyv.

https://www.dagbladet.no/nyheter/omdommeekspert-betydelig-svekket/79748975

Drizzt skrev (7 timer siden):

Ser man videoen er det veldig vanskelig å tro at det var et uhell og en ubevisst handling. 

Han er ikke mentalt svekket, men ganske oppegående, så denne teorien selger ikke så godt.

Akhenaton skrev (7 timer siden):

Det er ingen som nasker ting ved et uhell ved å gå inn bak en hylle og kaste et varsomt blikk over hyllekanten for å se om de blir iaktatt før de putter varen kjapt i lomma på den måten som Moxnes gjør det på overvåkningsvideoen fra Gardermoen. Og de fleste som er ute og nasker for første gang går tre ganger inn bak den hylla før de til slutt tør å slå til. Det er vanligvis mye mer usikkerhet og virring på nybegynnerne. Det var ingenting ubevisst ved det tyveriet overhodet, og det ser ikke ut som han akkurat er helt fersk i gamet heller.

Hva som foregår inne i hodet på Moxnes på den videoen, det vet ikke jeg, men er overrasket over at det fortsatt ikke har fremkommet andre saker, vis han er en notorisk nasker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Apis said:

Hva som foregår inne i hodet på Moxnes på den videoen, det vet ikke jeg, men er overrasket over at det fortsatt ikke har fremkommet andre saker, vis han er en notorisk nasker.

Det har jo det….. da han i valgkampen stakk fra en cafe uten å betale for kaffen sin.

Det er to ganger på kort tid, eller på få år,,han faktisk er blitt tatt. Det er ikke lite.

Det er jo ikke sånn at de som stjeler blir tatt hele tiden, da hadde det blitt for brysomt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sitter nok stille i båten nå fremover og håper alt er glemt til lokalvalget

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moxnes må jo være passe dum når han stjal de bevisst ut av butikken, en mann som er vant med være i søkelyset og har «alles» øyne på seg når han viser seg noe sted, og i norges mest overvåkede sted, kanskje ikke så smart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...