Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, Nekinn@ said:

De blanke stemme betyr ufattelig mye mer enn sofa slitere - en blank stemme er faktisk folk som mener noe om demokratiet og velger å bruke stemmeretten sin, uavhengig av resultat.

De betyr ufattelig mye for hvem da? Hvilken forskjell utgjør de?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Akkurat det var bevisst. Men forutsatt at han ikke tok brillene med overlegg, skjønner jeg godt at han var redd for å ikke bli trodd om han gikk tilbake. Spesielt siden han er en offentlig person.

Men hvorfor sa han da ikke noe til samboeren, han var vel ikke redd for at hun ikke ville tro ham? 

Det er også veldig merkelig å tenke at personalet ikke vil tro at han ikke mente å stjele hvis han jo gikk tilbake med dem? 

Og han spilte helt uvitende når han ble tatt, han innrømmet ingenting før han skjønte han var avslørt og vekteren fant solbrillene i bagasjen hans. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
blasfeminist skrev (9 minutter siden):

Klarer du ikke å se det? Jeg nevnte jo i kommentaren hvilken forskjell det utgjør -  tåler fint at folk er uenige men gidder ikke gjenta meg selv.

Endret av Nekinn@
  • Liker 3
Skrevet
blasfeminist skrev (17 minutter siden):

Alternativ 1. For løskatter

altenativ 2 .for politikere som får klar beskjed om at ingen av de er verdt stemmen din fordi du ikke stoler på dem. 

velg det  alternativet du synes passer best. 

• Liker 3
Skrevet
blasfeminist skrev (1 time siden):

Hvilken betydning får en blank stemme da? Eller en million blanke stemmer, om du vil?

En million blanke stemmer? Ingen hadde revet seg i håret og sett litt på jobben de gjør og sett etter nye løsninger med en million stemmer på at ingen av dere duger? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
15 minutter siden, Nekinn@ said:

Klarer du ikke å se det?

3 minutter siden, Spitzy said:

Alternativ 1. For løskatter

Jo, jeg ser det nå. Politikerne vil selvfølgelig endre partienes politikk i en eller annen retning når de ser hvor mange som er misfornøyde.

• Nyttig 2
Skrevet

Å stemme blankt er litt som å gå i tog med en banner hvor det står "Jeg er misfornøyd".

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
blasfeminist skrev (10 minutter siden):

Jo, jeg ser det nå. Politikerne vil selvfølgelig endre partienes politikk i en eller annen retning når de ser hvor mange som er misfornøyde.

Nesen rekker ikke så langt skjønner jeg - du kunne fint engasjert deg i politikken men ser fort for meg det er for krevende og at du er typisk FNB velger, evner ikke på noen som helst vis å se ting i en større sammenheng. Arrester meg gjerne om jeg tar feil men mistenker at engasjementet ikke strekker seg så langt utover KG? 

Og hvordan ligger FNB, med sin eksepsjonelle oppslutning i sin tid, an nå?

Verden vil bedras og alle er seg selv nærmest!

Endret av Nekinn@
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Når han var leiar for Raud Ungdom var vi (og mange andre) saman med han ei veka på Utøya. Han er ekstremt distre fyr. Han rota vekk nøklar, papirer og vandra inn i rom utan å huska kva han gjorde der. 

Det er rart at han ikkje leverte dei tilbake.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, Nekinn@ said:

Nesen rekker ikke så langt skjønner jeg - du kunne fint engasjert deg i politikken men ser fort for meg det er for krevende og at du er typisk FNB velger, evner ikke på noen som helst vis å se ting i en større sammenheng. Arrester meg gjerne om jeg tar feil men mistenker at engasjementet ikke strekker seg så langt utover KG?

FNB er vel et eksempel på opportunister som ville sanke stemmer fra tidligere sofasittere (eller blankt-velgere). Forstår ikke helt hvorfor du rakker ned på meg. Jeg mener oppriktig at blanke stemmer betyr lite politisk. Det må da være bedre å stemme på et parti man bare er 60% enig med, enn å la noen andre få makta som man er mindre enig med?

• Liker 2
Skrevet (endret)
mammahjarte skrev (16 timer siden):

Når han var leiar for Raud Ungdom var vi (og mange andre) saman med han ei veka på Utøya. Han er ekstremt distre fyr. Han rota vekk nøklar, papirer og vandra inn i rom utan å huska kva han gjorde der. 

Det er rart at han ikkje leverte dei tilbake.

Noen er jo sånn… moren min har klart og gå ut av en klesbutikk med en genser med alarm på kleshenger hengende på vesken. Oppdaget det når alarmen gikk. Kommet hjem fra butikken med handlekurven i ene hånda. Tatt med varetelleren i en butikk i vesken , og lagt igjen mobiltelefonen sin på disken. Hun er ikke en tyv, men helt ekstremt rørete. 

ja, det er rart han ikke leverte de tilbake, men det kan ha vært en panikk/ stress reaksjon.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Skrevet
blasfeminist skrev (2 minutter siden):

FNB er vel et eksempel på opportunister som ville sanke stemmer fra tidligere sofasittere (eller blankt-velgere). Forstår ikke helt hvorfor du rakker ned på meg. Jeg mener oppriktig at blanke stemmer betyr lite politisk. Det må da være bedre å stemme på et parti man bare er 60% enig med, enn å la noen andre få makta som man er mindre enig med?

Igjen - det ene utelukker ikke det andre, det er der vi skiller lag. Selvfølgelig er det bedre å stemme på et parti enn å stemme blankt - men på samme måte så det er bedre å stemme blankt enn å la være å stemme. Og eksempelet med FNB var overhodet ikke et angrep eller sammenligning på dine politiske synspunkt -   kun ett, av mange, eksempler på hvor "engasjerte" vi er/velger å være. 

Og for min del, når du velger å se på deg selv som under angrep (rakket ned på) så handler det utelukkende om manglende motargumenter. Jeg er fullstendig klar over at jeg her inne på KG ikke er i flertall ift mine meninger men jeg tenker ikke at jeg blir rakket ned på av den grunn. 

• Liker 2
Skrevet
blasfeminist skrev (3 minutter siden):

Det finnes selvfølgelig mange stemmer å høste om veldig mange stemmer blankt. Jeg mener bare at det er en tafatt måte å vise misnøye på. En blank stemme sier ingenting om hvilken retning du ønsker at politikken skal bevege seg.

Mer tafatt enn å sitte i sofaen?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blasfeminist skrev (5 minutter siden):

Selvsagt, hvis en finner et parti en er 60% enig i , og ingen man er mer enig i,så stemmer man vel på dem. Det er vel ingen som er 100% enig med alt i et parti, så det er jo sånn vi velger. Blank stemme er vel ikke primært for de som har funnet et parti som skiller seg ut fra de andre ved at man er enig med 60%. 
det er vel mer når alt blir en lik smørje og man ikke stoler på noen med 60% at en stemmer blankt. 

Skrevet
2 minutter siden, Nekinn@ said:

Og for min del, når du velger å se på deg selv som under angrep (rakket ned på) så handler det utelukkende om manglende motargumenter.

For meg er det nedlatende å kalle noen for FNB-velger uten å ha bakgrunn for det, ja. 

2 minutter siden, Nekinn@ said:

Mer tafatt enn å sitte i sofaen?

Nei det er bedre enn å sitte i sofaen, men ikke så veldig mye bedre.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Spitzy said:

det er vel mer når alt blir en lik smørje og man ikke stoler på noen med 60% at en stemmer blankt

Fair nok det, men hva ønsker man å oppnå da? Om ingen partier er i nærheten av hva man selv ønsker politisk er vel den eneste veien å forsøke selv?

Skrevet
blasfeminist skrev (2 minutter siden):

For meg er det nedlatende å kalle noen for FNB-velger uten å ha bakgrunn for det, ja. 

Nei det er bedre enn å sitte i sofaen, men ikke så veldig mye bedre.

Og det står du helt fritt til å mene - men for min del handlere det ikke om annet enn personlig fornærmelse som igjen farger tråden ellers. Moxnes må tåle å bli kalt både det ene og andre basert på sine handlinger, men du tåler ikke å bli kalt noe så uskyldig som en FNB velger basert på dine meninger? 

Og selv om jeg for øvrig aldri har kalt deg en FNB velger så evner du fremdeles ikke å se sammenligningen?

Skrevet
31 minutter siden, Nekinn@ said:

du er typisk FNB velger

Jeg skjønte ikke sammenhengen, nei. Sorry. Mente uansett ikke lage noe oppstyr her, men lurte på hvorfor noen synes det er så mye bedre å stemme blankt enn å sitte hjemme.

Når det er sagt skulle jeg ønske Moxnes hadde tilstått tyveriet umiddelbart istedenfor å drite seg ut som han har gjort nå. Selv tror jeg at alt er glemt om en måned, men hvis det virkelig drar seg til kan Rødt tape stort på dette.

Skrevet
blasfeminist skrev (6 minutter siden):

Fair nok det, men hva ønsker man å oppnå da? Om ingen partier er i nærheten av hva man selv ønsker politisk er vel den eneste veien å forsøke selv?

Nettopp det at verden ikke dreier seg rundt ens egen akse... De færreste vil finne et parti som utelukkende dekker sitt eget ståsted, dette fordi samfunnet og verden dreier seg om mer enn det man personlig mener og tenker er viktig. 

Selv om jeg også skulle ønske verden tenkte og gjorde akkurat slik som jeg tenker er lurt og viktig så har jeg vett nok til å skjønne at det finnes utallige aspekter som jeg verken har kjennskap eller forståelse for. 

Nettopp derfor vi har en samfunns oppbygging og et politisk system, som jeg velger å gi min tillitt til. Uansett om noen av dem, og gjerne flere, går på ræva av og til. 

Skrevet
Thyra skrev (11 timer siden):

Så alle kjendiser kommer ikke i nyhetene om de blir tatt for nasking, altså?

Ut fra det denne detektiven sa (på reiseradioen mandag mener jeg det var), så forstod jeg det slik at han har tatt flere kjendiser. Så jeg vil tro at media ikke slår det opp hver  gang. Vet vi forresten hvem som tipset media om Moxnes? Jeg har ikke fulgt så nøye med.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...