Djækklåsst Skrevet 4. juli 2023 #41 Del Skrevet 4. juli 2023 Lothlorien- skrev (2 timer siden): Minner om at Jens Stoltenberg kjørte inni en annen bil, lot som han la en lapp med kontaktinformasjon på i vindusviskeren på bilen han skadet. Det var en gammel bussbillett han la der i realiteten. Et vitne så dette og sa ifra. Resultatet? Det var ikke Stoltenberg, men AP som betalte for skaden. Det fikk ingen konsekvenser for Stoltenberg. Prøver ikke å forsvare moxnes sine handlinger, men synes det Stoltenberg gjorde var langt verre. Men media tok i han med silkehansker, mens moxnes mildt sagt får mer kritisk omtale i media. Hyklersk når man tenker på det. Jeg liker ingen av de to politikerne der så det er sagt. Jeg syntes Moxnes sitt tyveri åpenbart har offentlighetens interesse, men jeg er nok enig i at bulke-saken fikk bemerkelsesverdig lite oppmerksomhet den gangen. Mulig Jens var for "stor" og viktig til at media ville kjøre på? På den ene siden kan man selvsagt være uheldig å komme borti en annen bil, og helt plausibelt at man ikke oppdaget noen mindre skade (8000 var prisen for å reparere skaden). Men kjernen i den saken var jo vitnet som hevdet Jensemann hadde lagt en lapp under vindusviskeren, som viste seg ikke å være med navn/nr, men en buss- eller parkeringsbillett uten noe info. Men her har vi altså kun ett vitnes utsagn på dette. Svært kritikkverdig om det stemmer, men en så merkelig handling at det er vanskelig å forstå hvorfor han skulle gjøre det. Om Stoltenberg visste det var vitner, så ville det være en enorm sjanse å ta. Var det ingen vitner, hvorfor skulle han gjøre det? Men han kunne i det minste fått spørsmål fra pressen om dette, noe som vel aldri skjedde. Timingen for skandale var kanskje dårlig, siden det var kort tid etter at han og Ap tapte valget så det sang, og hvor han akkurat hadde gått av som statsminister. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 4. juli 2023 #42 Del Skrevet 4. juli 2023 Thyra skrev (46 minutter siden): Jeg er ikke uenig i at det ser veldig mistenkelig ut. Poenget mitt er at ingen av oss kan vite hva han tenkte. Og helt ærlig, jeg tror ikke det hadde gjort så stor forskjell om overvåkningsvideoen hadde vist et annet scenario. Om han hadde blitt tatt i å ta med seg noe fra butikken uten å betale, ville veldig mange ha dømt han, uavhengig av situasjonen. Og det er faktisk fullt mulig å ta med seg noe ut av en butikk i vanvare, men om du blir tatt er det ingen som tror på deg. Selvsagt ville det vært noe ganske annet om det man hadde sett hadde sett mer ut som noe som kan "skje med alle". En representant for butikken sa vel at det har hendt at folk har tatt med seg varer med et uhell, men kommet tilbake da de har skjønt hva som har skjedd. Men dette er jo ganske enkelt et kynisk kalkulert tyveri, noe jeg vel egentlig ikke trodde, før jeg så videoen. Før det var jeg åpen for at dette kunne ha vært et uhell. Videoen etterlater ingen tvil overhodet. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 4. juli 2023 #43 Del Skrevet 4. juli 2023 Hva slags fastlege har disse profilerte menneskene som gjør dumme ting? Er det sånn at man automatisk har rett på sykemelding hvis man driter seg ut for hele landet? Er det ikke i utgangspunktet en regel om at man skal være syk? 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 4. juli 2023 #44 Del Skrevet 4. juli 2023 idk_ skrev (1 minutt siden): Hva slags fastlege har disse profilerte menneskene som gjør dumme ting? Er det sånn at man automatisk har rett på sykemelding hvis man driter seg ut for hele landet? Er det ikke i utgangspunktet en regel om at man skal være syk? Man kan da bli syk av store påkjenninger. Uavhengig av om man selv er skyld i det eller ikke. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 4. juli 2023 #45 Del Skrevet 4. juli 2023 Hundemamma97 skrev (19 timer siden): Man ser jo på videoen at han bevisst putter de i lomma før han forlater butikken. Først legger han de bare oppå vesken i handlekurven, men før han forlater butikken tar han de opp og legger de i lomma. Alle unnskyldinger han kommer med nå blir for dumt. Nesten mer tillitsvekkende om han bare sa at «ja jeg stjal de, jeg hadde behov for litt spenning og tenkte at jeg slapp unna med det.» Det er ikke første gang han stjeler heller. Sist gikk han fra en restaurantregning, som det også står om i media. Man kan jo lure på hva annet han har stjålet eller gjort for sin fordel. Ja, det ville ha vært langt bedre, synes jeg. Jeg hørte nettopp et intervju på radio med en butikkdetektiv som har tatt mange mennesker i å stjele, kjendiser også, og spenningen er en viktig grunn. Hvis han hadde sagt det som det var, i stedet for å finne på unnskyldninger og forsøke å vri seg unna, så ville han ha kommet bedre ut av det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 4. juli 2023 #46 Del Skrevet 4. juli 2023 Nå har jeg ikke lest hele tråden, så det er godt mulig at andre har skrevet noe av det samme før. Uansett, her er, kortfattet, mine tanker: Moxnes har I årevis stått fram som den mest moralske politikeren i Norge. Enda prektigere enn de prektigste KrF-erne (bortsett fra måten han forlot kona si). En gammeltestamentlig refser. Og så stjeler han disse solbrillene. Tenk om han hadde sagt at ja, jeg stjal dem, og jeg ble tatt. Det hadde tatt seg langt bedre ut, og han kunne sett oss i øynene. Uten solbriller. Nå står han isteden igjen som en mann uten troverdighet, uten integritet. Han ikke bare en tyv, men en løgner. Til og med en serieløgner, og all lidelsen og ydmykelsen han kjenner nå, er han skyld i selv. Likevel vil jeg minne om at han som politiker har stått steilt imot mye verre kjeltringer, folk som går over lik for å tjene milliarder. Jeg kommer til å savne ham. 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 4. juli 2023 #47 Del Skrevet 4. juli 2023 (endret) Ordføraren her i bygda vart òg hengd ut og skulda for grove saker. Jamvel om bygdefolket støtta han, fekk skuldingane han til å skjemmast. Det vart til at det vart kona som handla på butikken - so skamkjensle kan gå på helsa laus. Endret 5. juli 2023 av Nattens rytter 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 5. juli 2023 #48 Del Skrevet 5. juli 2023 Majer skrev (18 timer siden): Solberg tok tross alt og brøyt koronareglene hun selv var med på å innføre. Men hun fikk allikevel fortsette som statsminister. Hvorfor forventer man da at moxnes skal gå for noen solbriller? Hun prøvde vel heller ikke å lyve om det, eller endre forklaring. Jeg synes det er det værste her 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #49 Del Skrevet 5. juli 2023 tonebelinda skrev (31 minutter siden): Hun prøvde vel heller ikke å lyve om det, eller endre forklaring. Jeg synes det er det værste her Nei, forklaringen hennes var solid, så ingen grunn til og endre den. « jeg var så opptatt av og fortelle andre om reglene at jeg glemte og sette meg inn i dem selv». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 5. juli 2023 #50 Del Skrevet 5. juli 2023 Spitzy skrev (38 minutter siden): Nei, forklaringen hennes var solid, så ingen grunn til og endre den. « jeg var så opptatt av og fortelle andre om reglene at jeg glemte og sette meg inn i dem selv». Hvis jeg ikke husker feil, så ble vel avstand overholdt blant gjestene. Hun prøvde vel ikke å bortforklare noe. Stod støtt i det og innrømmet feil. Hadde BM gjort det samme med en gang, hadde vi nok glemt hele greia 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 5. juli 2023 #51 Del Skrevet 5. juli 2023 tonebelinda skrev (4 minutter siden): Hadde BM gjort det samme med en gang, hadde vi nok glemt hele greia Nei, ærlig talt. Å være litt for mange under et privat arrangement under Covid er da noe HELT annet enn å drive med simpelt butikktyveri. Videoen av en partileder som faktisk STJELER kommer aldri til å bli borte fra netthinnen. I dette tilfellet er forbrytelsen faktisk verre enn løgnene. Det finnes ingen som helst unnskyldning for sånn oppførsel. For meg er det ubegripelig at et parti vil ha en kjeltring som frontfigur, men dem om det. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 5. juli 2023 #52 Del Skrevet 5. juli 2023 Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden): Nei, ærlig talt. Å være litt for mange under et privat arrangement under Covid er da noe HELT annet enn å drive med simpelt butikktyveri. Videoen av en partileder som faktisk STJELER kommer aldri til å bli borte fra netthinnen. I dette tilfellet er forbrytelsen faktisk verre enn løgnene. Det finnes ingen som helst unnskyldning for sånn oppførsel. For meg er det ubegripelig at et parti vil ha en kjeltring som frontfigur, men dem om det. Det er jeg helt enig i. Og ja, enig i at forbrytelsen er ille, men jeg synes løgnene i ettertid nesten er værre. Hadde han hatt baller, så hadde han innrømmet dette med en gang det kom fram, ikke endre forklaringen flere ganger. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 5. juli 2023 #53 Del Skrevet 5. juli 2023 tonebelinda skrev (1 minutt siden): Det er jeg helt enig i. Og ja, enig i at forbrytelsen er ille, men jeg synes løgnene i ettertid nesten er værre. Hadde han hatt baller, så hadde han innrømmet dette med en gang det kom fram, ikke endre forklaringen flere ganger. Begge deler tyder i alle fall på en stor karakterbrist. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. juli 2023 #54 Del Skrevet 5. juli 2023 idk_ skrev (11 timer siden): Ja, det ville ha vært langt bedre, synes jeg. Jeg hørte nettopp et intervju på radio med en butikkdetektiv som har tatt mange mennesker i å stjele, kjendiser også, og spenningen er en viktig grunn. Hvis han hadde sagt det som det var, i stedet for å finne på unnskyldninger og forsøke å vri seg unna, så ville han ha kommet bedre ut av det. Så alle kjendiser kommer ikke i nyhetene om de blir tatt for nasking, altså? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. juli 2023 #55 Del Skrevet 5. juli 2023 (endret) Morgan Le Fay skrev (17 minutter siden): Nei, ærlig talt. Å være litt for mange under et privat arrangement under Covid er da noe HELT annet enn å drive med simpelt butikktyveri. Videoen av en partileder som faktisk STJELER kommer aldri til å bli borte fra netthinnen. I dette tilfellet er forbrytelsen faktisk verre enn løgnene. Det finnes ingen som helst unnskyldning for sånn oppførsel. For meg er det ubegripelig at et parti vil ha en kjeltring som frontfigur, men dem om det. haha fy faen for en patetisk fyr han viser seg å være. Han burde visst at dette kom ut i media. Han kan ikke være så smart akkurat. Han har mistet sin troverdighet som partileder. Utrolig at han får lov til åfortsette Endret 5. juli 2023 av Maleficenta 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 5. juli 2023 #56 Del Skrevet 5. juli 2023 Bjørnar har jo gått i strupen på andre som har gjort ting han mener er moralsk avvikende. Da blir fallhøyden så høy, spesielt når man ser hvor overlagt dette var. Videoen blir aldri borte, den viser en meget rutinert tyv som helt klart planla dette godt. Nå venter man jo bare på at det kommer annet stoff om andre ting, for det virket alt for lett for Bjørnar. At de fleste i Rødt ikke klarer å ta avstand fra dette viser nok en svakhet som mange av stemmerne deres kommer til å mislike sterkt. SV vil nok tjene på dette. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 5. juli 2023 #57 Del Skrevet 5. juli 2023 Morgan Le Fay skrev (31 minutter siden): Nei, ærlig talt. Å være litt for mange under et privat arrangement under Covid er da noe HELT annet enn å drive med simpelt butikktyveri. Videoen av en partileder som faktisk STJELER kommer aldri til å bli borte fra netthinnen. I dette tilfellet er forbrytelsen faktisk verre enn løgnene. Det finnes ingen som helst unnskyldning for sånn oppførsel. For meg er det ubegripelig at et parti vil ha en kjeltring som frontfigur, men dem om det. Ja, jeg tror nok det også forklarer løgnene. For hadde han stått frem og erkjent at han var en tyv med én gang, så tror jeg ikke det ville ha hjulpet nevneverdig. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 5. juli 2023 #58 Del Skrevet 5. juli 2023 tonebelinda skrev (44 minutter siden): Hvis jeg ikke husker feil, så ble vel avstand overholdt blant gjestene. Hun prøvde vel ikke å bortforklare noe. Stod støtt i det og innrømmet feil. Hadde BM gjort det samme med en gang, hadde vi nok glemt hele greia Jeg tror nok handlingens art ville gjort at det ikke ville blitt glemt. Om han hadde stått frem og sagt at han med vitende og vilje gikk inn for å stjele solbriller, gjennomførte det, fjernet prislappen og la dem i bagasjen, så hadde det nok ikke blitt glemt over natta. Dette snakket om "dårlig håndtering" handlet om at man trodde at han faktisk hadde fått med seg solbrillene med et uhell, og at han burde forklart seg om flere detaljer, gitt dette, med én gang. Men selvsagt langt verre å skulle være ærlig, når sannheten åpenbart var en bevisst handling i kategorien simpelt tyveri. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 5. juli 2023 #59 Del Skrevet 5. juli 2023 Jeg forstår ikke hvor vanskelig det skal være?! At politikere som lever av å debattere offentlig slumper til og kommer med noen uheldige uttalelser, får en fartsbot (innenfor rimelighetens grenser) eller er utro skjønner alle at er slikt som kan skje selv om det er uheldig. Men butikktyveri, sexkjøp, økonomisk svindel osv burde da virkelig ikke være SÅ vanskelig å holde seg unna?? Ser i kommentarfeltene at det hyles ut om at dette ikke er så alvorlig og at alle kan gjøre feil og bla bla. Altså.. det å ikke stjele på butikken når man har million-lønn burde være verdens enkleste ting! Ut i fra opptakene så synes jeg det ser ut som dette er noe både han og kona har gjort før, ser ut som de samarbeider. Helt på sin plass at dette får mye oppmerksomhet, selv om det naturligvis er belastende for vedkommende. Jeg mener også at dette er en helt åpenbar grunn til at han burde gå av! 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 5. juli 2023 #60 Del Skrevet 5. juli 2023 (endret) Stemmer ikke Rødt, men merker at jeg ikke bryr meg om denne fillesaken. Han tok et par solbriller? Resten av Stortingen gjør verre ting daglig. Endret 5. juli 2023 av Stonegiant 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg