AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg er dame i førtiårene. Har aldri reist uten barn, familie eller venner med. Men nå er jeg i en situasjon der jeg tenker reise aleine til Kreta (eller et annet sted i Hellas) i august/september. Alle jeg snakker med sier at det er noe jeg ikke bør gjøre, at det er litt skummelt osv. Er det noen som har reist alene dit med gode erfaringer? Hva bør en tenke på? Anonymkode: 3a4da...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Del Skrevet 1. juli 2023 Ja, det er trygt. Bare ikke dra til Maleme. Anonymkode: d4621...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er trygt. Bare ikke dra til Maleme. Anonymkode: d4621...d8e Mener du Maleme som hotellet? Hvorfor? Tror det ligger 5-6 km fra Platanias der jeg har vært tre ganger før. Dit jeg i utgangspunktet tenkte å reise. TS Anonymkode: 3a4da...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Del Skrevet 1. juli 2023 Vil du kjede deg, er dette fine plasser. Anonymkode: 9ad6f...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Del Skrevet 1. juli 2023 Kreta er da vel virkelig ikke utrygt på noen møte. Har de du har snakket med vært utenfor Skandinavia? God tur! Kreta er en fantastisk øy med deilig mat og har reist dit flere ganger alene (som kvinner) og aldri hatt noe annet enn fantastiske opplevelser/ Anonymkode: 07eeb...14c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg har vært flere ganger på Kreta, og det er vel trygt der. Jeg kunne veldig fint ha reist alene dit. Anonymkode: dd361...1b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Del Skrevet 1. juli 2023 Har ei venninne på 50 som nå nylig dro alene til Tyrkia i 2 uker på ferie. Anonymkode: 21964...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. juli 2023 #8 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg har vært alene både i Hersonissos, Agia Marina og i Rethymnon på Kreta. Følte meg trygg over alt. Mitt råd er å bo sentralt slik at du slipper å være avhengig av drosje på kveldstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 1. juli 2023 #9 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Ja, har reist dit alene som kvinne i både tyve og trettiårene. Bare gode erfaringer. Reis, kos og deg! Spis, drikk , les/hör på böker, sole og bade! 🤩 Amen 🙌 (K38) Endret 1. juli 2023 av Perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #10 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mener du Maleme som hotellet? Hvorfor? Tror det ligger 5-6 km fra Platanias der jeg har vært tre ganger før. Dit jeg i utgangspunktet tenkte å reise. TS Anonymkode: 3a4da...0f2 Maleme er et sted på Kreta. Er «ingenting» der og du kommer til å måtte ta masse taxi til platanias istedet, for å spise osv. Har opplevd lokale som satt der og tik bilder av turistene som passerte, hotellmannskap som tok bulder av gjestene i bikini etc… Mye rart i Maleme, skal ikke fortelle mer for vil ikke skremme deg helt, men reis til et sted med mer folk, det er tryggere. Anonymkode: d4621...d8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Del Skrevet 1. juli 2023 Perle skrev (21 minutter siden): Ja, har reist dit alene som kvinne i både tyve og trettiårene. Bare gode erfaringer. Reis, kos og deg! Spis, drikk , les/hör på böker, sole og bade! 🤩 Amen 🙌 (K38) Ja det var nøyaktig det jeg hadde i tankene 🥰 TS Anonymkode: 3a4da...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Del Skrevet 1. juli 2023 Amossa skrev (22 minutter siden): Jeg har vært alene både i Hersonissos, Agia Marina og i Rethymnon på Kreta. Følte meg trygg over alt. Mitt råd er å bo sentralt slik at du slipper å være avhengig av drosje på kveldstid. Ja har vært alle stedene, men med kjærest og/eller barn. Har pleid å ta buss i hovedsak eller gjøre en avtale med en jeg kjenner de gangene vi har tatt taxi. Lurt å dra til en sentral plass. Jeg har ikke behov for å farte rundt alene så greiest sånn. Takk ❤️ TS Anonymkode: 3a4da...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kreta er da vel virkelig ikke utrygt på noen møte. Har de du har snakket med vært utenfor Skandinavia? God tur! Kreta er en fantastisk øy med deilig mat og har reist dit flere ganger alene (som kvinner) og aldri hatt noe annet enn fantastiske opplevelser/ Anonymkode: 07eeb...14c Joda. De har det. Men aldri aleine 😉 Jeg har alltid hatt med meg andre, har også reist mye. Men ikke tenkt på om det er utrygt å reise alene, for det har ikke vært aktuelt. Min datter (20 år) er nok mest redd for meg og at det skal skje noe. Men de andre vet jeg ikke helt hvilken grunner de har 🤔 Jeg elsker Kreta. Men også Hellas generelt. Ikke reist siden før pandemien så gleder meg veldig. Takk for ditt svar ❤️ TS Anonymkode: 3a4da...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #14 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Maleme er et sted på Kreta. Er «ingenting» der og du kommer til å måtte ta masse taxi til platanias istedet, for å spise osv. Har opplevd lokale som satt der og tik bilder av turistene som passerte, hotellmannskap som tok bulder av gjestene i bikini etc… Mye rart i Maleme, skal ikke fortelle mer for vil ikke skremme deg helt, men reis til et sted med mer folk, det er tryggere. Anonymkode: d4621...d8e Huff 🥴 TS Anonymkode: 3a4da...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 1. juli 2023 #15 Del Skrevet 1. juli 2023 Vært på Kreta mange ganger og hadde ikke vært redd for å reise alene. Ta samme forholdsregler som her hjemme… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #16 Del Skrevet 1. juli 2023 Har ikke vært på Kreta alene, men andre mindre øyer og på fastlandet. Har soset rundt alle steder etter midnatt. Noen ganger både 3-5 på morgenen. Ikke en gang har jeg følt meg utrygg. Jeg er på din alder. Anonymkode: 5f8e6...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå