Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har nylig søkt forretningsjus og økonomi ved universitet BI i Oslo. Jeg står mellom dette studie og vanlig økonomi og administrasjon. 

Finner ingen gode svar på andre som har studert disse studiene og hvordan det er i arbeidshverdagen deres nå. Hva de jobber med og hvor lett det er å få jobb innenfor yrket spesielt forretningsjus og økonomi da jeg har fått høre at det er litt av både jussen og økonomi delen.

Kunne noen hjulpet meg med å finne ut hvilke jobbmuligheter jeg har i fremtiden med en fullført bachelor og master innenfor forretningsjus og økonomi og hva deres erfaringer er. :)

Anonymkode: 0bd13...7c2

• 4 uker senere...
Skrevet

Litt sent kanskje, og jeg svarer med hensyn til at du også tar en master: se for eksempel denne saken: https://haavind.no/en-okonomijobb-utenom-det-normale/ (krever at du også tar masteren)

Dersom du har mer interesse for forretningsjussen ovenfor administrasjonsdelen av øk.ad, vil jeg tro du vil trives god med øk.jus. 

Ser også at stadig flere bedrifter ser etter en kompetanse innenfor både økonomi og juss (mens mange fortsatt «tviholder» på master i rettsvitenskap + eventuelt kompetanse eller erfaring innen økonomi). Dette er da innen finans, bank, konsulent osv. 

Til slutt: en bachelor i øk.ad og øk.jus har mange av de samme fagene når det kommer til økonomi og finans. Man har nok derfor i stor grad de samme jobbmulighetene når det kommer til regnskap og andre stillinger, sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...