AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #41 Skrevet 2. juli 2023 Når søsken blir halvsøsken - det ville jeg ha stolt på, hvertfall. Det er mer usikkert når de har teorier om femmennings datter osv. Jeg har ikke funnet så mye spennende selv, men det var en slektning som fant meg. Vedkommende var adoptert bort som liten og visste ikke hvem faren var. Jeg kunne bidra med mange opplysninger, det kjentes fint Anonymkode: 0404c...5b4 1 1
Sydvesta Orkana Skrevet 2. juli 2023 #42 Skrevet 2. juli 2023 Har nettopp tatt test som skal sendes inn. Jeg har ett søsken, og tok på forhånd kontakt med hen for å fortelle atvjeg hadde kjøpt test, og lurte på om hen ville vite det dersom det dukker opp noe ukjent eller uventet- positivt eller negativt, eller om jeg skulle holde kjeft om det. Svaret var at selvsagt ville hen vite det + at hen allerede haddevtilsvarede testpakke liggende, men bare ikke tatt dt i bruk enda 😆
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #43 Skrevet 2. juli 2023 Sendte inn DNA for noen år siden. Fant ei ukjent tante, og derfra skjønte jeg fort hvem min ukjente far var. Manglende brikker i mitt livs puslespill er blitt mindre, og jeg har fått flere halvsøsken og ei farsslekt. Og det at Politiet potensielt kan bruke min dna for å finne kriminelle er helt greit. Jeg har mitt på det tørre, men hva resten av slekta har, er ikke mitt problem. Anonymkode: 60ee2...1f4 4
NakenPanda Skrevet 2. juli 2023 #44 Skrevet 2. juli 2023 Jeg prøver å beskytte min onkel som helt klart er seriemorder så jeg levere ikke fra meg DNA til selskaper som deler data med politi myndigheter i alle land 2
Trolltunge Skrevet 2. juli 2023 #45 Skrevet 2. juli 2023 Amistad skrev (14 timer siden): Det er jo bra for deg for veldig mange er det litt feil på treff. Men det er helt vanlig. Og det må være sånn, for dna forteller ikke fasiten på om man er søskenbarn tremenning tante ... selv om en kalkyle dem har laget er ofte treffsikker på dna mengde dna størrelse på biter dna og alder pluss om du har et bra oppbygget tre. De fleste treff jeg får går på kryssende slektstre. At jeg kan utvide mitt slektstre ved at mennesker jeg har i mitt tre også står i andre sine slektstre, og så kan jeg utvide mitt tre med det andre har lagt inn. Bakover og sidelengs i slekta. Man kan tydeligvis sette sin DNA test som privat, for vet at en fetter tok testen, men ikke kommet som DNA treff for meg, fordi han har registrert både DNA og det han legger inn som privat. Når jeg søker på ham får jeg bare opp at jeg kan kontakte ham for å forespørre om han vil dele med meg. Jeg får det ikke automatisk, slik folk får angående meg som ikke har satt resultatet som privat.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #46 Skrevet 2. juli 2023 Amistad skrev (18 timer siden): Hei ts. merkelig mange her inne som har sterke meninger uten å ha satt seg inn i det. Her baserer de seg på gamle konspirasjonsteorier ang arvemateriale og videre salg bruk av dem. Tull og pisspreik. Over til spørsmålet ditt. Forhold til hvem man er i familie med og hvordan er litt delt. Det står fint skrevet om det på deres egne sider. Om dere er søsken halvsøsken tante etc ... er en gjetning med tanke på hvor mye dna hvor store biter og aldersforskjell det er mellom dere. Dere må ta svarene fra dna testene, og så arbeide med dette selv ved å bygge opp tre. gjerne begge to. så ser dere underveis om dere plutselig har forskjellige personer dere slekter på. litt dårlig fortalt, men tror du klarer å se poenget. Tusen takk for et konstruktiv svar! Det var nettopp dette jeg lurte på 😊 da gjenstår det å se etterhvert som flere tester seg da! Ts Anonymkode: b409e...45f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #47 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare å google, politi i flere land bruker nå aktivt disse basene. Anonymkode: ccc95...595 Og det er galt fordi? Anonymkode: 235ed...15e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #48 Skrevet 2. juli 2023 Jeg fikk en ny fetter og kusine, dvs halvfetter/halvkusine. Deres farfar har vært ukjent og vi vet nå at det er min morfar som er hans farfar. Det ene søskenet kommer opp som min helfetter og søsteren kommer opp som min halvkusine. Det er jo det siste som er det riktige, men det vil altså si at treffene på de to søsknene mot meg var ganske ulik treffprosent. Høyere treffprosent og estimert nærmere slektskap på den ene. Det kommer jo også opp andre alternativ på slektsforhold, ikke bare ett. Feks "søster 87% sannsynlig, halvsøster 58% sannsynlig". Hvordan er det i ditt tilfelle? Anonymkode: 14b45...cf2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #49 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fikk en ny fetter og kusine, dvs halvfetter/halvkusine. Deres farfar har vært ukjent og vi vet nå at det er min morfar som er hans farfar. Det ene søskenet kommer opp som min helfetter og søsteren kommer opp som min halvkusine. Det er jo det siste som er det riktige, men det vil altså si at treffene på de to søsknene mot meg var ganske ulik treffprosent. Høyere treffprosent og estimert nærmere slektskap på den ene. Det kommer jo også opp andre alternativ på slektsforhold, ikke bare ett. Feks "søster 87% sannsynlig, halvsøster 58% sannsynlig". Hvordan er det i ditt tilfelle? Anonymkode: 14b45...cf2 Hva er en halvfetter/halvkusine? Anonymkode: afc44...832
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #50 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er en halvfetter/halvkusine? Anonymkode: afc44...832 Vanlig fetter og kusine: foreldrene er søsken. Halvfetter og halvkusine: foreldrene er halvsøsken: Hvertfall min tolkning når jeg leser det. Anonymkode: 0404c...5b4 1
Bacteria Skrevet 2. juli 2023 #51 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo selvfølgelig helt umulig å vite hvordan fremtiden kommer til å se ut. Hva om en ny type Vladmir Putin eller Erdogan-aktig type allerede har blitt født i Norge, og om førti år eller femti år har denne personen kommet til makten i politikken. Det kan ha vært drøssevis med nordmenn som allerede har gitt fra seg deres eget DNA på det tidspunktet. Pluss at samtlige familie-medlemmer du kommer til å ha er mer eller mindre forbundet med ditt eget DNA. Gud vet hva fremtidige myndigheter kommre til å finne på med all denne informasjonen. Hva om fremtidens politikere innfører lover som ligner på det nazistene innførte i løpet av 1930-tallet? Har du, eller noen i familien din, noe med genene deres som en eller annen politiker ikke liker så kan de kreve at dere blir sterilisert for å hindre at dere føder noen barn med gener som myndighetene ikke liker? Dere kommer selvfølgelig ikke til å ha en forbanna dritt dere skulle ha sagt. Enten gjør dere dette helt frivillig, eller så kommer staten til å sende politiet etter dere for å arrestere dere og tvinge dere til å gjøre som staten krever. Anonymkode: 69849...ef4 Håper det blir en ny Vladimir da i så fall, satser på at det østeuropeiske i dnaet blir redningen. Neida…🤪
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #52 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vanlig fetter og kusine: foreldrene er søsken. Halvfetter og halvkusine: foreldrene er halvsøsken: Hvertfall min tolkning når jeg leser det. Anonymkode: 0404c...5b4 Ja, akkurat det. Så man kan også si at moren min fikk en halvbror, om han hadde levd enda. Men siden det er min generasjon som har tatt testene så syntes jeg det var lettest å referere til oss. Også siden poenget mitt var at de to søsknene fikk noe ulikt estimert slektskap med meg og det var jo poenget med tråden. Anonymkode: 14b45...cf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå