Gå til innhold

Er dette innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broren min skal gifte seg og bortkartene er nå klare. Da viser det seg at faren vår IKKE skal sitte med samme bord som brudeparet, mens mødrene skal det. Bruden har ikke kontakt med faren sin, så han kommer ikke.

Faren vår har bidratt med 40.000 kr til bryllupet, men moren vår ikke har bidratt med en eneste krone.

Kjenner jeg reagerer ekstremt negativt på dette og lurer virkelig på om det er ok???

Anonymkode: 8cfb3...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det ikke være ok? Det er broren ditt sitt bryllup.

Det sagt, så synes jeg det er merkelig å splitte par -gitt at de fortsatt er gift.

Anonymkode: 67b8c...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns faren din? 

Anonymkode: 05875...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke ok. Det spiller ingen rolle om foreldrene deres fortsatt er sammen/ gift eller har gått fra hverandre. Så lenge de kan være i samme selskap uten å lage sur stemning så bør begge foreldrene sitte ved på siden av din bror. 

Anonymkode: 32e18...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så brudgommens far skal "straffes" fordi bruden ikke har kontakt med faren sin? 

Nei, dette er faktisk ikke greit. Det første som slår meg er bridezilla som vil at alt skal være "symmetrisk". 

Anonymkode: f2cb5...ed1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig spesielt. Men hvem skal faren din sitte med?
Høres ut som om mor og far er skilt. Selv om det etter boka er slik at far skal sitte der, så kan det hende han får bedre samtaler og hyggeligere litt unna. Men dette burde de absolutt ha snakket med far om, så du kan spørre om hva tanken bak det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe faren din er lei seg for, eller er det du som blir prinsipielt provosert helt på egen hånd? Det er mange grunner til å velge alternative løsninger uten at det trenger å være noe å reagere på - her handler det kanskje om å gjøre det litt mindre åpenbart at brudens far ikke er der? Hvem som bidrar med hva økonomisk har uansett ingenting med bordplassering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei, noen burde tipse henne. Ikke fordi han har bidratt med penger, men fordi det er normal etikette og høflighet.

Anonymkode: 207b2...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff nei, noen burde tipse henne. Ikke fordi han har bidratt med penger, men fordi det er normal etikette og høflighet.

Anonymkode: 207b2...2d3

Vi vet ingenting om faren er blitt spurt og syns det er greit. 

Anonymkode: 05875...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: bafef...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren vår er ikke informert om dette, og skal visst ikke få vite det i forkant heller. Så aner ikke hva han synes. Er ingen dårlig stemning mellom foreldrene våre som må bli tatt hensyn til, de kommer godt overens.

Han skal sitte på et bord litt lengre unna med sin familie (egne bord til hver "side" av familiene).

Anonymkode: 8cfb3...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så brudgommens far skal "straffes" fordi bruden ikke har kontakt med faren sin? 

Nei, dette er faktisk ikke greit. Det første som slår meg er bridezilla som vil at alt skal være "symmetrisk". 

Anonymkode: f2cb5...ed1

Sannsynligvis, er det jeg mistenker 🫣 

Anonymkode: 8cfb3...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 minutter siden):

Er dette noe faren din er lei seg for, eller er det du som blir prinsipielt provosert helt på egen hånd? Det er mange grunner til å velge alternative løsninger uten at det trenger å være noe å reagere på - her handler det kanskje om å gjøre det litt mindre åpenbart at brudens far ikke er der? Hvem som bidrar med hva økonomisk har uansett ingenting med bordplassering å gjøre.

Han vet ikke om det.

Bruden skrev bare "jeg er ikke så opptatt av tradisjoner..." og "når de er plassert rundt bordet med oss, er det fullt".

 

Ts

Anonymkode: 8cfb3...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han vet ikke om det.

Bruden skrev bare "jeg er ikke så opptatt av tradisjoner..." og "når de er plassert rundt bordet med oss, er det fullt".

 

Ts

Anonymkode: 8cfb3...5d7

Da kan hun vel droppe mødrene ved det bordet også da?  Eller er tradisjonen plutselig viktig når det gjelder hva hun vil? 

Anonymkode: 2bd3a...d22

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Faren vår er ikke informert om dette, og skal visst ikke få vite det i forkant heller. Så aner ikke hva han synes. Er ingen dårlig stemning mellom foreldrene våre som må bli tatt hensyn til, de kommer godt overens.

Han skal sitte på et bord litt lengre unna med sin familie (egne bord til hver "side" av familiene).

Anonymkode: 8cfb3...5d7

Men da må jo bruden være klar over at din far kan reagere på det og synes det er leit. Hvis ikke så hadde det jo ikke vært noe problem at han fikk vite det nå.

Er han den eneste av nær familie som ikke får vite det? Vet din mor det? 

Anonymkode: 32e18...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...