Robert Brun Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Hei. Jeg er pappa til to herlige gutter, som gir mye glede og latter i hverdagen. - Men. Middagstidene er svært krevende. Ene guttungen er helt sinnsykt kresen. Han startet med å elske alt vi ga han, vi prøvde litt på BLW i liten grad og dette gikk kjempefint. Herregud så fantastisk, en ikke kresen gutt, tenkte vi. Men helt plutselig når han ble litt eldre så snudde dette helt. Han ville ikke ha noe av det vi serverte, og vi er gode på variasjon. Alt var sterkt, alt som "smakte" var derfor ikke en hit. Neivel, så tilpasset vi oss det også. OG så ble galt at maten berørte på tallerken. Alt måtte separeres. Dekonstruert mat, kan man jo si. Nå er guttungen snart fem, og er fremdeles kresen. Ting han har likt for en dag eller to siden, er plutselig ekkelt det også. Veldig frustrerende. Har ingen bekymring for at han ikke får i seg det han skal, han har ingen mangler og vokser seg sterk og fin, utifra sjekkene hos helsesøster og lege. Er det flere der ute med kresne barn? Når ga det seg? Hva var løsningen? Idag rant glasset over og vi har bestemt at hvis han vil ha annen mat før kveldsmat, så får han hente og lage dette selv. Kanskje det på sikt gjør så han blir mer interessert. Hva er forskjellen på om vi lager brødskiva eller lar han styre selv, sant?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 Velkommen i klubben! Du har min fulle sympati!! Jeg har to stykker hvor eldste startet med å like det meste men ble relativt fort super-kresen! Med yngste er det helt motsatt, som egentlig er litt rart siden storesøstra er så kresen. Kunne jo fort tenke at han ble påvirket av henne liksom.. Har dessverre ingen gode løsninger til deg, og jeg har prøvd mye og vært inne på tanken om å prøve det meste. Men så har jeg kommet frem til at jeg ikke vil lage unødvendig mye mas rundt det heller, tror det bare kan bli værre da. Hvis det er noen trøst så var både jeg og søsknene mine veldig kresne som prøvde hardt å få oss til å like grønnsaker, fisk osv. Men dette endret seg litt og litt i ungdomsårene og som voksne så spiser vi det meste 😅😅 Anonymkode: 5a6dd...c7d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Velkommen i klubben! Du har min fulle sympati!! Jeg har to stykker hvor eldste startet med å like det meste men ble relativt fort super-kresen! Med yngste er det helt motsatt, som egentlig er litt rart siden storesøstra er så kresen. Kunne jo fort tenke at han ble påvirket av henne liksom.. Har dessverre ingen gode løsninger til deg, og jeg har prøvd mye og vært inne på tanken om å prøve det meste. Men så har jeg kommet frem til at jeg ikke vil lage unødvendig mye mas rundt det heller, tror det bare kan bli værre da. Hvis det er noen trøst så var både jeg og søsknene mine veldig kresne som prøvde hardt å få oss til å like grønnsaker, fisk osv. Men dette endret seg litt og litt i ungdomsårene og som voksne så spiser vi det meste 😅😅 Anonymkode: 5a6dd...c7d *...søsknene mine veldig kresne SELV OM VI HADDE FORELDRE... Anonymkode: 5a6dd...c7d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 Dette går i perioder. Fortsett å tilby en rekke matvarer. I noen perioder kan de være kresne, så løsner det seg og sånn går nå dagan Anonymkode: d61bd...885 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Tilby uten å tvinge eller mase. Det løser seg til slutt. Det viktigste er å vise selv at dere liker maten. Anonymkode: 03208...5b8
Robert Brun Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Med yngste er det helt motsatt, som egentlig er litt rart siden storesøstra er så kresen. Kunne jo fort tenke at han ble påvirket av henne liksom Akkurat sånn det er her også. Ganske merkelig det der.. Vi tilbyr, vi varierer, vi tilrettelegger, men uansett hva så ender det ofte i brødskiva. Vi tvinger ikke, men vi forklarer fint at "nå er det dette vi har til middag, liker du det ikke så er det greit, men da må du vente på kveldsmat" ...som da gjerne ender i en brødskive eller to en halvtime etter middagen. 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå