miss~Audrey Skrevet 2. juli 2023 #161 Del Skrevet 2. juli 2023 Apis skrev (1 minutt siden): Jeg er rødt velger og tenker dette hadde vært en gyllen mulighet for Moxnes til å trekke seg som partileder. Han ønsker nok å gå av med brask og bram og æren i behold. Der føles sikkert kjipt å trekke seg pga et usselt tyveri når man føler man burde få hyllest for jobben man har gjort. Spørs om partiet er enig i det.0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #162 Del Skrevet 2. juli 2023 Cuntzilla skrev (2 minutter siden): Det er fort gjort å gå ut av butikk med briller i lomma. Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner flere som har klart å stjele uten vilje. De går flaue og leverer det tilbake da, det er jo det man må gjøre. Uavhengig av om brillene havnet i lomma med vilje eller ikke, så ble det jo med overlegg med en gang han tok av prislappen. Har selv kjøpt solbriller i den butikken . Hadde aldri falt meg inn å putte de oppå bagen eller i lomma . Butikktyv er det han er . 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #163 Del Skrevet 2. juli 2023 miss~Audrey skrev (1 minutt siden): Han ønsker nok å gå av med brask og bram og æren i behold. Der føles sikkert kjipt å trekke seg pga et usselt tyveri når man føler man burde få hyllest for jobben man har gjort. Spørs om partiet er enig i det.0 Han burde ettergås i sømmene for absolutt alt av reiseregninger / goder / habilitet . Garantert mye smuss å finne hos en med et sånn personlighetstrekk . For hver avsløring / tabbe finnes det ofte 99 nesten -ulykker . Les statistikk . 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 2. juli 2023 #164 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) 2 hours ago, miss~Audrey said: Han sa selv at det blir for teit å gå av pga tyveri. Blir tap av ære. Så han vil vel helst gå av frivillig når det er glemt. Men det kommer til å gå på bekostning av stemmer og image til partiet. Takk, ikke sett det intervjuet. Selv synes jeg faktisk det er omvendt. Det er ære i å faktisk trekke seg frivillig fra et verv etter man har gjort noe dumt. At man ikke klamrer seg til makta og kun går av når man blir presset til det(slik som man ser Giske, Tajik og alle de andre politikerne har gjort). Hadde Moxnes etter tyveriet sagt rett ut til pressen og partiledelsen: "Ja, jeg stjal. Det var ikke et uhell og jeg skammer meg enormt. Jeg trekker meg som partileder". Så tror jeg mange hadde sagt at: "Ja, det er galt å stjele, men det står respekt av en som faktisk klarer å innrømme hva han har gjort og som trekker seg frivillig. En som tar ansvar. En som ikke kun klamrer seg til makta og som ser at partiet er viktigere enn han selv." Endret 2. juli 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 2. juli 2023 #165 Del Skrevet 2. juli 2023 Cuntzilla skrev (5 minutter siden): Det er fort gjort å gå ut av butikk med briller i lomma. Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner flere som har klart å stjele uten vilje. De går flaue og leverer det tilbake da, det er jo det man må gjøre. Uavhengig av om brillene havnet i lomma med vilje eller ikke, så ble det jo med overlegg med en gang han tok av prislappen. Eneste gangen det er et realistisk alternativ er hvis man ikke har med seg tralle og legger ting i lomma fordi man skal ha plass til flere ting i armene. Man legger ikke ting i tralla for så å legge det i lomma etterpå. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 2. juli 2023 #166 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) 4 hours ago, Skvalderkål said: Du er heller ikke psykolog, forstår jeg? Da ville han ha stjålet briller på et annet tidspunkt, ikke når han går sammen med kjæresten og ser på dem i butikken. Psykolog, ja. 🤣 Hvis du tenker på dette i to sekunder så skjønner du at det går helt fint å stjele noe i en butikk selv om du er der sammen med kjæresten din. Det er faktisk ikke sånn at alle par går rundt og holder hender konstant, hverken når de er og kikker på ting i butikk eller når de skal ut og reise. Jeg har mange ganger opp gjennom årene ikke engang fått meg alt dama mi har kjøpt når vi har vært i en butikk sammen, sånn at det etterpå blir sånn "Åh, du kjøpte den, ja, så bra da." Sånn som jeg forstår situasjonen her så stjal Moxnes de brillene uten at kjæresten visste om det, og jeg forestiller meg at stemningen i det forholdet ikke har vært allverdens den siste tiden. Det var jo også inntrykket han ga på pressekonferansen i går - det var ganske lett å lese av ansiktet hans at dette ikke hadde vært noen suksess hjemme heller. Han dreit seg kraftig ut overfor dama, og hun er ikke blid. Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at dette skulle være et slags kleptomani-par som går rundt og stjeler sammen, like lite som jeg kan tenke meg at hun ville sagt "bare ta av prislappen og behold dem" dersom han hadde fortalt henne at han ved et uhell hadde fått dem med seg ut av butikken. De aller fleste ville jo respondert med "så gå tilbake med dem, da" i og med at det er det du selvfølgelig gjør i en sånn situasjon. Men det skjedde altså ikke her. Og etter alt å dømme fortalte han henne ikke noe som helst før han var plent nødt til det. Endret 2. juli 2023 av Akhenaton 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 2. juli 2023 #167 Del Skrevet 2. juli 2023 Cuntzilla skrev (9 minutter siden): Det er fort gjort å gå ut av butikk med briller i lomma. Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner flere som har klart å stjele uten vilje. De går flaue og leverer det tilbake da, det er jo det man må gjøre. Uavhengig av om brillene havnet i lomma med vilje eller ikke, så ble det jo med overlegg med en gang han tok av prislappen. Ja, så hvorfor blir han ikke anmeldt / tiltalt / straffet? Som en vanlig mann i gata ville blitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 2. juli 2023 #168 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) 2 minutter siden, Bringebærsyltetøy said: Ja, så hvorfor blir han ikke anmeldt / tiltalt / straffet? Som en vanlig mann i gata ville blitt Det ble anmeldt og han vedtok forelegget og fikk sin straff på lik linje med den vanlige mann i gata. Endret 2. juli 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 2. juli 2023 #169 Del Skrevet 2. juli 2023 BitterMann skrev (1 minutt siden): Det ble anmeldt og han vedtok forelegget og fikk sin straff. Bot på 3000 kroner? Tipper at en vanlig mann i gata ville blitt straffet mye hardere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 2. juli 2023 #170 Del Skrevet 2. juli 2023 Athod skrev (2 minutter siden): Eneste gangen det er et realistisk alternativ er hvis man ikke har med seg tralle og legger ting i lomma fordi man skal ha plass til flere ting i armene. Man legger ikke ting i tralla for så å legge det i lomma etterpå. Det vet da ikke du noe om. Jeg har ikke satt meg inn i detaljene for dette dramatiske lovbruddet, men dersom du snakker om sånne traller de har på flyplassen, så brukes de jo mer til å legge personlige ting i enn til shopping, så det er jo ikke så rart at man tar ting derfra og putter i lommene. På et punkt tar man jo de personlige tingene ut av trallen og tar dem på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #171 Del Skrevet 2. juli 2023 Bringebærsyltetøy skrev (2 minutter siden): Ja, så hvorfor blir han ikke anmeldt / tiltalt / straffet? Som en vanlig mann i gata ville blitt Enig . Han har mistet all troverdighet . Å det er nok hverken første eller siste gangen han kommer seg unna med sin uærlighet . Hadde det vært kjæresten min hadde det vært game over . 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xan Skrevet 2. juli 2023 #172 Del Skrevet 2. juli 2023 1 minutt siden, Bringebærsyltetøy said: Bot på 3000 kroner? Tipper at en vanlig mann i gata ville blitt straffet mye hardere Nei, dette er straffen man får for nasking. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 2. juli 2023 #173 Del Skrevet 2. juli 2023 Bringebærsyltetøy skrev (5 minutter siden): Ja, så hvorfor blir han ikke anmeldt / tiltalt / straffet? Som en vanlig mann i gata ville blitt Han ble jo straffet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 2. juli 2023 #174 Del Skrevet 2. juli 2023 Det er heilt greitt for meg om Steigan-fløyen tek over partiet. Moxnes er eigentleg berre ein sosialdemokratisk hipster. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #175 Del Skrevet 2. juli 2023 Athod skrev (23 minutter siden): Eneste gangen det er et realistisk alternativ er hvis man ikke har med seg tralle og legger ting i lomma fordi man skal ha plass til flere ting i armene. Man legger ikke ting i tralla for så å legge det i lomma etterpå. Enig . Har reist mye . Har aldri vært et alternativ å stjele . Eneste tyvene jeg har sympati for , er de som stjeler mat til sine sultne unger . 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 2. juli 2023 #176 Del Skrevet 2. juli 2023 1 hour ago, Adobyen said: Jeg forstår at han har gjort seg skyldig i et lovbrudd, tyveri, og at han har betalt for varen + bot. Uenigheten og oppstyret som pågår nå, er om boten og skammen er passende reaksjon. Er det nok til å miste jobb og tillit? Er lovbruddet stort nok til det, eller skal folkevalgte lynsjes for enhver forbrytelse? En liten fartsbot er på størrelse med boten for tyveriet. Brudd på veitrafikkloven kan ha langt større konsekvenser enn å stjele et par briller. Er kritikken hardere fordi det var en Rødt-politiker som begikk lovbruddet? Det virker som at kommentarene spriker i alle retninger, og at det spekuleres i alt annet han helt sikkert kunne ha gjort eller kommer til å gjøre. Jeg tror ikke at han fortsetter lenge som partileder etter dette. Resten av stortingsperioden er han likevel nødt til gjennomføre. Jeg tenker at lovbruddet i seg selv er lite og ville vært uproblematisk. Problemet oppstår når det kommer frem flere fakta og man ser holdningene som ligger i bunn. Når han ble konfrontert tenkte han fortsatt at han kunne slippe unna med det. Det er arroganse og ansvarsfraskrivelse. Det er ukledelig, for å si det pent. Når man legger det sammen med andre lovbrudd og grums begått av andre politikere, samt fravær av konsekvenser, så danner det seg et bilde av politikere som er arrogante og som ikke ser problemet med å mele egen kake om mulig. Det virker som om det er en relativt utbredt holdning på tvers av flere partier at det er ok å blåse i regler om man tror man ikke vil bli tatt. Pendlerboligsakene er åpenbart resultat av at flere trodde de utnyttet et smutthull der de ikke ville få konsekvenser. De visste det var å utnytte lovverk til egen fordel, men de var ok med det så lenge de satt igjen med profitt. Det er ikke rart politikere er skeptisk til uføre og syke osv når de selv svindler over en lav sko. De tror jo at andre mennesker er som dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 2. juli 2023 #177 Del Skrevet 2. juli 2023 For en flau sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 2. juli 2023 #178 Del Skrevet 2. juli 2023 Mrs Kaizer skrev (11 timer siden): Men hvem er det som går rundt i butikken, plukker opp et par med solbriller og putter dem i lommen hvis du ikke har tenkt å stjele dem? Sorry Moxnes, dette kjøper ikke jeg. Tipper det ikke er første gang han nasker i butikker, men denne gangen ble han tatt… Enig med deg, som jeg har skrevet tidligere i denne tråden. Han hadde tenkt å stjele de brillene helt fra start. Hvor mange andre ganger har han kommet unna med tyveri? Jeg hadde ikke latt Mr.Moxnes bruke de selvskannerene på butikken etter dette hvertfall! 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 2. juli 2023 #179 Del Skrevet 2. juli 2023 Bringebærsyltetøy skrev (1 time siden): Bot på 3000 kroner? Tipper at en vanlig mann i gata ville blitt straffet mye hardere Jeg vet ikke, men det står at gjennomsnittlig bøtesats for ¬¬ Mindre tyveri fra butikk og annet salgssted 2 721 se oversikt https://www.ssb.no/318716/straffereaksjoner-etter-type-hovedlovbrudd-type-reaksjon-utvalgte-og-straffeutmaling.gjennomsnittlig-antall-dager-fengsel-og-kroner-botestraff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 2. juli 2023 #180 Del Skrevet 2. juli 2023 2 hours ago, NiceOrNothing said: Han burde ettergås i sømmene for absolutt alt av reiseregninger / goder / habilitet . Garantert mye smuss å finne hos en med et sånn personlighetstrekk . For hver avsløring / tabbe finnes det ofte 99 nesten -ulykker . Les statistikk . Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå