Gå til innhold

Dere med KPTSD!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp tatt utdannelse, og det har vært enormt krevende. Har også mann og barn. Sliter med kPTSD i hverdagen og er veldig sliten. Blir trigget på jobb. Og ute på butikken. Og hjemme. Overalt. Og som oftest vet jeg det ikke selv engang. Er sliten samtidig som jeg jager etter noe hver dag, og klarer ikke slappe av. Skulle ønske jeg kunne slappe av i meg selv!

Anonymkode: 57e12...e26

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp tatt utdannelse, og det har vært enormt krevende. Har også mann og barn. Sliter med kPTSD i hverdagen og er veldig sliten. Blir trigget på jobb. Og ute på butikken. Og hjemme. Overalt. Og som oftest vet jeg det ikke selv engang. Er sliten samtidig som jeg jager etter noe hver dag, og klarer ikke slappe av. Skulle ønske jeg kunne slappe av i meg selv!

Anonymkode: 57e12...e26

Foreldrerollen et uten tvil den mest krevende for meg. Aldri pause. Aldri fred å få. Bare bråk, kaos og hylskriking og misfornøyde barn og null søvn. 

Ts.

Anonymkode: 01d25...38b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ufør, venneløs, evig singel og barnløs. Jeg fungerer ikke i hverdagen eller livet. Går i terapi men har gitt opp håpet om bedring, så tenker å avslutte over sommeren. 

Så nei, jeg er ikke der jeg ønsker å være i livet. Jeg lever ikke og det er så vidt jeg overlever.

Ptsd og kptsd er ikke det samme. Og du får ikke kptsd av et singel traume. Vennligst ikke sammenligne deg selv med oss som lider av kptsd. Det er umulig å forstå uten å ha opplevd diagnosen selv. 

Anonymkode: 36768...25c

Hun skriver jo at hun ikke har ptsd. 

Anonymkode: bc20e...e00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Symptomene for kptsd er unike for kptsd og ikke noe du får av et enkelt traume. Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt. 

Anonymkode: 36768...25c

Tror du misforstår totalt det hun skriver. Hun har verken ptsd eller kpsd men har medfølelse med de som har det. 

Anonymkode: bc20e...e00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tror jeg har hatt KPTSD. Jeg tok oppgjør med familien som traumatiserte meg og satt en endelig grense. Kuttet ut alle dårlige venner som utnytter meg. Ja jeg utdannet meg da jeg var ung, og fikk den perfekte jobben. Det kostet. Etter oppgjøret med familie og dårlige venner, kjenner jeg energien er på vei inn. Jeg stiller andre krav til meg selv enn før, som at jeg skal roe meg ned, se velstelt ut, trene og drive med en idrett som passer. Det har ført til økt trivsel. Jeg behandler meg selv slik jeg behandlet barna mine i alle år. Dette betyr at jeg gir alt det beste til meg selv, hver dag.

Metoden kan anbefales!

Anonymkode: 5592d...4d9

Veldig tvilsomt.

Anonymkode: 77792...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...