Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

hvorfor har vi mange flere ufrivillig single og barnløse menn enn kvinner? Hvorfor sliter menn mye mer med dating enn kvinner?

Anonymkode: 8fd99...c50

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan si noe av det, og det er at hver gang ei dame åpner munnen sin og sier jeg vil bli hørt på/mitt liv er like viktig som ditt/jeg har samme rett til å velge å eksperimentere med flere partnere som deg/dobbeltmoral er uakseptabelt/sorry, jeg er ikke interessert i  10 eller 15 år eldre menn kommer anklagene:

-Burugle, sinnafeminist, peppermø, kattekvinne etc. 

Anonymkode: c022e...286

Usikker på om forklaringsmodellen er helt god, men kanskje er ikke spørsmålet/påstanden avstemt helt med virkeligheten i utgangspunktet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Usikker på om forklaringsmodellen er helt god, men kanskje er ikke spørsmålet/påstanden avstemt helt med virkeligheten i utgangspunktet. 

I klartekst: Menn sliter mer med dating fordi de oftere er dummere, og har et mer oppblåst selvbilde, som naturlig gjør at de sikter alt for høyt. Jo dummere de er, jo mer urealistiske er de som regel også.

I tillegg er der mange menn, som Trolltunge peker på, som har skikkelig dårlig relasjonskompetanse. De lytter ikke til kvinner, og de er egoistiske på den måten at de mener kun kvinner skal tilpasse seg i relasjonen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I klartekst: Menn sliter mer med dating fordi de oftere er dummere, og har et mer oppblåst selvbilde, som naturlig gjør at de sikter alt for høyt. Jo dummere de er, jo mer urealistiske er de som regel også.

I tillegg er der mange menn, som Trolltunge peker på, som har skikkelig dårlig relasjonskompetanse. De lytter ikke til kvinner, og de er egoistiske på den måten at de mener kun kvinner skal tilpasse seg i relasjonen.

Ja det er jo om ikke annet en teori, at menn rett og slett bare er dummere og mer oppblåste. 

Så blir kanskje spørsmålet hvorvidt det faktisk stemmer at menn sliter mer med dating. Er mannsoverskuddet tilstrekkelig stort til at det er mange flere enslige menn enn kvinner? I så fall skulle en tro et slikt overskudd var det beste forklaringen. Hvis ikke må nesten fasiten være at det er en ganske lik gruppe blant begge kjønn som ikke finner en partner?

Da kan en selvfølgelig si som deg, at det er fordi menn er dumme. Jeg tror ikke nødvendigvis det er hele forklaringen, og som påpekt over tror jeg nok kvinnene og mennene som ikke finner noen speiler hverandre i at det primært er hos dem selv problemene, og løsningene, ligger. Ikke at "alle andre er dumme". 

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo om ikke annet en teori, at menn rett og slett bare er dummere og mer oppblåste. 

Så blir kanskje spørsmålet hvorvidt det faktisk stemmer at menn sliter mer med dating. Er mannsoverskuddet tilstrekkelig stort til at det er mange flere enslige menn enn kvinner? I så fall skulle en tro et slikt overskudd var det beste forklaringen. Hvis ikke må nesten fasiten være at det er en ganske lik gruppe blant begge kjønn som ikke finner en partner?

Da kan en selvfølgelig si som deg, at det er fordi menn er dumme. Jeg tror ikke nødvendigvis det er hele forklaringen, og som påpekt over tror jeg nok kvinnene og mennene som ikke finner noen speiler hverandre i at det primært er hos dem selv problemene, og løsningene, ligger. Ikke at "alle andre er dumme". 

Nå er vel høylytt syting, overgrep, seksuell trakassering og fargerike incel-teorier (bl.a om dette angivelige "hypergamiet") primært et mannlig problem?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nå er vel høylytt syting, overgrep, seksuell trakassering og fargerike incel-teorier (bl.a om dette angivelige "hypergamiet") primært et mannlig problem?

Høylytt syting og fargerike teorier virker å være godt representert blant begge kjønn, slik du fint illustrerer ;)

Skrevet
2 hours ago, Isambard said:

"Any man who says 'I am king" is no true king" -SL

Hvis man er smart, snill og vellykket trenger man ikke å si det. Det er mine tanker om startinnlegget.

Kanskje jeg er litt hard, men tross alt er det TS som startet med å si at andre menn er håpløse.

neida, helt fair. men jeg måtte bare si det jeg mente. gapet mellom hva jeg selv opplever i den virkelige verden (vs damer) og det jeg ser her inne, er rett og slett enormt. og siden det er konkrekte datapunkter som støtter mine påstander om meg selv, ser jeg ingen grunn til ikke å kaste dette inn i diskusjonen. går ikke rundt og sier slikt i det daglige, altså. er jo tross alt smoooooooooth

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Millioner av damer deler sine erfaringer med menn= menn nekter å høre og ta det til seg 

Mann ser 1 tiktok video= åja nå tror jeg på dere! 

Strukturell misogyny right there 

🤷‍♀️

Anonymkode: 57d11...a85

HAHA! Du, altså. Læring er jo en prosess. Men jeg tror faktisk mennesket er litt slik: man hører masse om noe og lukker ørene. Deretter formuleres samme sak med en litt annen vinkling, og vips!

Håper du har en fin dag. Jeg er solbrent.

Skrevet

Men hvem bryr seg om hva kvinner synes?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (5 minutter siden):

Vel, menn som ikke ønsker seg kvinnelig kjæreste, trenger ikke å bry seg, nei.

Anonymkode: 8fd99...c50

• Nyttig 1
Skrevet
Agaton skrev (10 timer siden):

Dette er IKKE Trolling, jeg mener det 100%.

Jeg har lenge tenkt på hvorfor damer her på KG er såpass negative til menn. Og videre hvordan jeg tenkte at dette har vært så upresist og urettferdig. Så slo det meg (etter en TikTok video, faktisk): dere har helt rett! Flertallet av menn er sosialt klønete, emosjonelt utilgjengelige, ineffektive/late, urenslige (?), dølle. 

Og den gruppen menn jeg tilhører, er meget liten: snille, smarte, kjekke, vellykkede. Det er derfor jeg har vært såpass uforstående til mange synspunkter her inne på KG - hva kvinnenes syn på menn angår. 

Er jeg inne på noe?

PS! I dag skal jeg på seiltur med sønnene mine her nede i Hellas. Ha en fin dag 🙂

Jeg vil tro at kvinner på kvinneguiden ikke er et representativt utsnitt av kvinner generelt, i hvert fall ikke etter min erfaring.

Det at kvinner er mannevonde her inne, har nok noe med at det kun er en viss type kvinner som vil ettersøke og delta i et nettforum hovedsakelig ment for kvinner. Når du tenker på det slik er det egt ikke så rart at misandri er utbredt her inne.

Kan også legge til at etter min erfaring er slike selverklærte "nice guys" som deg, det stikk motsatte av hva de selv beskriver seg som. 

Nei, du er ikke inne på noe.

Kos deg på seiltur :) 

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (4 minutter siden):

Syns det er bra å ikke bry seg så mye om de negative meningene til dem man uansett ikke skal ha i livet, om segselv. Så lenge det ikke er meninger om hvordan man behandler dem eller andre da 😅

Anonymkode: d4e19...ce9

Skrevet

Jeg hadde også dette inntrykket veldig lenge. Også tok jeg tak i livet mitt, tok bedre vare på helsa (som igjen resulterte at jeg ble penere og fikk bedre mental helse) også begynte jeg å heve standarden. Man tiltrekker seg ofte håpløse menn hvis man tenker at menn er håpløse, blir litt sånn selvoppfyllende profeti. Jeg liker det jeg liker og jeg kan ikke bestemme hvem jeg tiltrekkes av, men jeg har en del kriterier jeg forholder meg til så jeg slipper å bli forelsket i noen som ikke er bra for meg. Det er utrolig slitsomt å elske en man går å irriterer seg over. Det er forståelig at enkelte blir bitre når de gang på gang har vært uheldig med hvem de har endt opp med, uavhengig av kjønn. Men man er ansvarlig for å jobbe med seg selv og vokse som menneske, det er egentlig den eneste løsningen hvis man vil bryte mønsteret og finne en god person å dele livet med. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, mannssjåvinistisk said:

Jeg vil tro at kvinner på kvinneguiden ikke er et representativt utsnitt av kvinner generelt, i hvert fall ikke etter min erfaring.

Det at kvinner er mannevonde her inne, har nok noe med at det kun er en viss type kvinner som vil ettersøke og delta i et nettforum hovedsakelig ment for kvinner. Når du tenker på det slik er det egt ikke så rart at misandri er utbredt her inne.

Kan også legge til at etter min erfaring er slike selverklærte "nice guys" som deg, det stikk motsatte av hva de selv beskriver seg som. 

Nei, du er ikke inne på noe.

Kos deg på seiltur :) 

men jeg er kjempesnill. kjempekjempesnill. jeg lover. folk sier til meg: "du er så snill at det er nifst". da smiler jeg og tenker "ja, der har de jaggu meg rett". snillesnillemannen

Skrevet
Agaton skrev (Akkurat nå):

men jeg er kjempesnill. kjempekjempesnill. jeg lover. folk sier til meg: "du er så snill at det er nifst". da smiler jeg og tenker "ja, der har de jaggu meg rett". snillesnillemannen

Ja, du høres frisk og snill ut du :) Skjønner godt hva de mener når de oppfatter deg som nifs..

AnonymBruker
Skrevet

Reale, ærlige menn er fantastiske, inkludert min egen samboer 💙

Så jeg kommer aldri til å bli noen "mannehater" og ikke feminist heller! Jeg brenner derimot for menn og gutters rettigheter 💙 

Keep hauling, boys. 

Hilsen dame ☺️

Anonymkode: 23d36...ab1

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er en dugelig andel helt flott fungerende menn i samfunnet, men det er ikke så nærliggende å gå på kvinneguiden og debattere hvordan man har null problemer i forholdet. 

Anonymkode: 4dc9b...f71

AnonymBruker
Skrevet

De "gode mennene" er i regel i langvarige relasjoner og de mindre gode mennene er de som er på datingsider og gå på rundgang blant single damer.

Anonymkode: ecfef...481

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva er "et feminint samfunn"? Kan du beskrive hva du mener? 

At mange fedre driter i farsrollen og det å være gode rollemodeller for barna sine får du plukke med menn og ikke skylde på damer for. 

Anonymkode: 57d11...a85

Vet du ikke at alt alltid er kvinners feil? 🙃 Derfor sier alle alltid "velg bedre menn" til kvinner, ikke til menn at de må bli bedre. Og om man har daddy issues er det ens egen feil, ikke den ræva faren man var uheldig å få utdelt.

Anonymkode: 8bfbe...bf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...