Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er IKKE Trolling, jeg mener det 100%.

Jeg har lenge tenkt på hvorfor damer her på KG er såpass negative til menn. Og videre hvordan jeg tenkte at dette har vært så upresist og urettferdig. Så slo det meg (etter en TikTok video, faktisk): dere har helt rett! Flertallet av menn er sosialt klønete, emosjonelt utilgjengelige, ineffektive/late, urenslige (?), dølle. 

Og den gruppen menn jeg tilhører, er meget liten: snille, smarte, kjekke, vellykkede. Det er derfor jeg har vært såpass uforstående til mange synspunkter her inne på KG - hva kvinnenes syn på menn angår. 

Er jeg inne på noe?

PS! I dag skal jeg på seiltur med sønnene mine her nede i Hellas. Ha en fin dag 🙂

Endret av Agaton
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 451f9...c33

• Hjerte 1
Skrevet

Det fins vel håpløse i begge leire. Urenslighet har jeg i hvertfall kjent lukta av mer enn 1 gang og det av begge kjønn. 

• Nyttig 1
Gjest damefraoslo
Skrevet

Jeg har aldri møtt en mann som er urenslig. Har ingen erfaring med akkurat det. Jeg har vel et godt syn på menn generelt. Har nesten utelukkende positive erfaringer med ordentlige og bra menn. Har kun to langvarige forhold bak meg. Har datet lite utover det. 

K38 

AnonymBruker
Skrevet

Har vell kun møtt en urenslig mann, han var bartender. 

Anonymkode: e131a...c56

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn er litt håpløse, og de aller mest håpløse, er de med et konservativt kvinnesyn, altså de som opererer med med ulike standarder for menn og kvinner, samt sldri klarer å få inn i hodet sitt at en kvinne først og fremst er et vanlig menneske som har sitt eget viktige liv, og slettes ikke ønsker å være underholdning/staffasje/birolle i en manns liv. 

Anonymkode: c022e...286

• Liker 5
Skrevet

Man blir som man blir oppdratt. Menn blir jo ofte oppdratt til å ikke vise følelser, er ikke mannlig å gråte. Sosialt klønete da de ikke har lært hvordan man er i kontakt med følelser og andres følelser. For få lærer husarbeid og mangler da forutsetningene for å være effektive og bidra i familielivet? Kan kanskje strekke seg til å si at mødrene har feilet alle disse mennene som vi kvinner "ikke liker"? Sier mødrene fordi mennene vet ikke bedre og er ødelagt alt og har lite å lære bort...  Mann min pussa tenna med cola når jeg møtte han, og var veldig dårlig på å ha toveissamtaler med andre. ++ mye mer.

Og ikke minst så får jeg inntrykk av at en far som tar med barna sine på ferie, er mangelvare. Så ja du er innpå noe. Håper du fører dine egenskaper videre så noen kan få en ordentlig mann :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom flere og flere menn oppdras av alenemødre i et stadig mer feminint samfunn så vil vi få flere og flere håpløse menn også. menn med liten m. 

Anonymkode: 85b39...fbf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Millioner av damer deler sine erfaringer med menn= menn nekter å høre og ta det til seg 

Mann ser 1 tiktok video= åja nå tror jeg på dere! 

Strukturell misogyny right there 

🤷‍♀️

Anonymkode: 57d11...a85

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ettersom flere og flere menn oppdras av alenemødre i et stadig mer feminint samfunn så vil vi få flere og flere håpløse menn også. menn med liten m. 

Hva er "et feminint samfunn"? Kan du beskrive hva du mener? 

At mange fedre driter i farsrollen og det å være gode rollemodeller for barna sine får du plukke med menn og ikke skylde på damer for. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

"Any man who says 'I am king" is no true king" -SL

Hvis man er smart, snill og vellykket trenger man ikke å si det. Det er mine tanker om startinnlegget.

Kanskje jeg er litt hard, men tross alt er det TS som startet med å si at andre menn er håpløse.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke kun i hjemmet vi oppdras, selv om hjemmet er viktigst selvsagt. Vi blir påvirket av alle kanter, å det å bli voksen stopper oss ikke fra å fortsatt bli påvirket. 

Hva har du imot femininitet? Å hva ser du på som femininitet? 

Anonymkode: d4e19...ce9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva har du imot femininitet? Å hva ser du på som femininitet? 

Det lurer jeg også på. Egenskaper som typisk assosieres med å være feminine er for eksempel å være omsorgsfull, empatisk, støttende, lyttende, kjærlige, ta vare på andre og bry seg. Hvorfor skulle det liksom være negativt at menn også gjorde det?

• Nyttig 6
Skrevet
Agaton skrev (9 timer siden):

Dette er IKKE Trolling, jeg mener det 100%.

Jeg har lenge tenkt på hvorfor damer her på KG er såpass negative til menn. Og videre hvordan jeg tenkte at dette har vært så upresist og urettferdig. Så slo det meg (etter en TikTok video, faktisk): dere har helt rett! Flertallet av menn er sosialt klønete, emosjonelt utilgjengelige, ineffektive/late, urenslige (?), dølle. 

Og den gruppen menn jeg tilhører, er meget liten: snille, smarte, kjekke, vellykkede. Det er derfor jeg har vært såpass uforstående til mange synspunkter her inne på KG - hva kvinnenes syn på menn angår. 

Er jeg inne på noe?

PS! I dag skal jeg på seiltur med sønnene mine her nede i Hellas. Ha en fin dag 🙂

Jeg tror kanskje det handler mer om at andelen "håpløse" menn er større blant evig enslige, og at en stor andel av kvinnene som er så negative sirkulerer blant slike menn, og kanskje ikke selv er helt "i vater". De fleste menn er tross alt ikke tilgjengelige for disse kvinnene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det lurer jeg også på. Egenskaper som typisk assosieres med å være feminine er for eksempel å være omsorgsfull, empatisk, støttende, lyttende, kjærlige, ta vare på andre og bry seg. Hvorfor skulle det liksom være negativt at menn også gjorde det?

Ja, det er mistenkelig å høre noen påpeke slike egenskaper som noe negativt. Får meg til å lure hvordan vedkommende behandler andre, å om noen ikke forstår at kvinner også har behov for at partner har slike egenskaper. Folk generelt vil bli behandlet bra å bli sett. Syns et samfunn som det, om det er dette som er femenint, høres fint ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (5 minutter siden):

Jeg tror kanskje det handler mer om at andelen "håpløse" menn er større blant evig enslige, og at en stor andel av kvinnene som er så negative sirkulerer blant slike menn, og kanskje ikke selv er helt "i vater". De fleste menn er tross alt ikke tilgjengelige for disse kvinnene. 

Og der kommer det igjen. Hvis det er slik du tror, hvorfor har vi mange flere ufrivillig single og barnløse menn enn kvinner? Hvorfor sliter menn mye mer med dating enn kvinner?

Anonymkode: 8fd99...c50

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og der kommer det igjen. Hvis det er slik du tror, hvorfor har vi mange flere ufrivillig single og barnløse menn enn kvinner? Hvorfor sliter menn mye mer med dating enn kvinner?

Anonymkode: 8fd99...c50

Ja få høre, hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som sitter å omtaler andre mennesker for håpløse, de er håpløse, uansett kjønn.

Anonymkode: 9a08f...032

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Ja få høre, hvorfor? 

Jeg kan si noe av det, og det er at hver gang ei dame åpner munnen sin og sier jeg vil bli hørt på/mitt liv er like viktig som ditt/jeg har samme rett til å velge å eksperimentere med flere partnere som deg/dobbeltmoral er uakseptabelt/sorry, jeg er ikke interessert i  10 eller 15 år eldre menn kommer anklagene:

-Burugle, sinnafeminist, peppermø, kattekvinne etc. 

Anonymkode: c022e...286

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil ikke si at menn flest er håpløse, men jeg har notert meg at færre menn enn kvinner har god relasjonskompetanse. Altså ikke har så god opplæring i og forståelse for hva nære relasjoner, spesielt forhold, krever av kommunikasjon, vilje til kompromisser og omtanke for den andre. Jeg er temmelig sikker på at dette kommer av at vi kvinner får god opplæring angående slikt i våre nære og ganske krevende vennskap, mens menns har vennskap som ikke er like krevende på feltet, og de lærer derfor ikke slikt tilsvarende godt. Kvinner som ikke har eller har hatt langvarige og krevende (men også nære, gode og lærerike) vennskap ser jeg at sliter med mye samme forståelse angående hva nære relasjoner som forhold krever av omtanke, kommunikasjon, vilje til kompromisser, og så videre. 

Veldig mange menn er veldig flinke til å hevde sin side og sine behov, men dårlige på å lytte, forstå og ha naturlig omtanke for andre. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...