AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #1 Skrevet 1. juli 2023 Gitt at du oppdager en katt i området som viser seg å være kastrert, men ikke chippa. Før noen rekker å melde den savnet får du den chippa i eget navn. Hvem er da eier av katten; Meg eller de som kastrerte han? Anonymkode: ac761...8d1
Silkedyne Skrevet 1. juli 2023 #2 Skrevet 1. juli 2023 De som kasterte den og har passet på den frem til du stjal den 23 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Skrevet 1. juli 2023 Silkedyne skrev (5 minutter siden): De som kasterte den og har passet på den frem til du stjal den Men de som kastrerte har vel ingen måte å bevise at katten er deres? Blir vel en ord mot ord type situasjon.. Anonymkode: ac761...8d1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men de som kastrerte har vel ingen måte å bevise at katten er deres? Blir vel en ord mot ord type situasjon.. Anonymkode: ac761...8d1 Dyrlegen som kastrerte katten er et godt vitne for den faktiske eieren på hvem som er eier. Samme med familiemedlemmer, venner, naboer, kolleger m.fl. som kan vitne om hvem som eier katten. I tillegg, selvfølgelig, bilder, videofilmer. For ikke å snakke om den de kjøpte den katten av... Kjøp deg en egen katt, om du vil ha! Anonymkode: bcd8b...bbe 12 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dyrlegen som kastrerte katten er et godt vitne for den faktiske eieren på hvem som er eier. Samme med familiemedlemmer, venner, naboer, kolleger m.fl. som kan vitne om hvem som eier katten. I tillegg, selvfølgelig, bilder, videofilmer. For ikke å snakke om den de kjøpte den katten av... Kjøp deg en egen katt, om du vil ha! Anonymkode: bcd8b...bbe Ok, men fra ett juridisk ståsted så er vel jeg eier? Mtp chippen i mitt navn Anonymkode: ac761...8d1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men fra ett juridisk ståsted så er vel jeg eier? Mtp chippen i mitt navn Anonymkode: ac761...8d1 Si at du hadde kjøpt deg en diamantring, men du hadde ikke rukket å forsikre den enda. Så kom jeg og tok ringen og kvitteringen og fortet meg å forsikre den - da ville det vel fra et juridisk ståsted vært jeg som eide den? Eller kanskje du ikke hadde vært helt enig i det...? Gå og legg deg og få bedre tanker i morgen. Vil du ha deg katt, skaff deg en som noen selger eller en fra en dyrevernorganisasjon. Anonymkode: bcd8b...bbe 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok, men fra ett juridisk ståsted så er vel jeg eier? Mtp chippen i mitt navn Anonymkode: ac761...8d1 Nei, du eier kun chippen. Anonymkode: 9bc81...21c 12
Myrmica Skrevet 1. juli 2023 #9 Skrevet 1. juli 2023 Registrering av chip er ikke eierbevis. Om den riktige eier har kjøpskontrakt er det den som gjelder. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gitt at du oppdager en katt i området som viser seg å være kastrert, men ikke chippa. Før noen rekker å melde den savnet får du den chippa i eget navn. Hvem er da eier av katten; Meg eller de som kastrerte han? Anonymkode: ac761...8d1 Sen som i utgangspunktet eide katten. Å slippe den i eget navn kalles stjeling av andres katter Anonymkode: 9098a...e45 3
Nutz Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 Hvorfor i alle dager gikk du og chippet katten i ditt navn? Er det snakk om at du hadde den i et år eller mer så dere har knyttet et bånd eller bare fant du den og dro til veterinæren? Katter går jo løs ute og lever egne liv. De kommer hjem når de føler for det. Det er ikke fritt frem å ta dem. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Skrevet 1. juli 2023 Dette skjedde faktisk en bekjent av meg. En eldre dame som ikke chippet pusen sin, men i stedet satt på henne et halsbånd med navn. Katten streifet mye, og en dag kom en dame og leverte halsbåndet og sa at katten ikke trengte det lenger. Den hadde nemlig flyttet inn til henne og da mente hun at den var hennes. Eieren protesterte, men katten tok tyvens side, og da var det i grunnen lite hun fikk gjort... Anonymkode: b3156...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #14 Skrevet 1. juli 2023 Nutz skrev (27 minutter siden): Hvorfor i alle dager gikk du og chippet katten i ditt navn? Er det snakk om at du hadde den i et år eller mer så dere har knyttet et bånd eller bare fant du den og dro til veterinæren? Katter går jo løs ute og lever egne liv. De kommer hjem når de føler for det. Det er ikke fritt frem å ta dem. Hadde den i to uker før den ble chippet. Tok 3 uker før de som kastrerte han meldte katten savnet. Anonymkode: ac761...8d1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #15 Skrevet 1. juli 2023 Jeg håper du selv blir frastjålet noe snart. Du har sikkert ikke chippet og merket alt du eier 😊 Anonymkode: 15361...af9 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #16 Skrevet 1. juli 2023 Eier står vel i helseboka. Anonymkode: 83cf6...b04 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #17 Skrevet 1. juli 2023 Har du chippet en katt du fant for to uker siden? Kjære vene 😂😂 Anonymkode: 3fadc...ccd 5 2
Nutz Skrevet 1. juli 2023 #18 Skrevet 1. juli 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde den i to uker før den ble chippet. Tok 3 uker før de som kastrerte han meldte katten savnet. Anonymkode: ac761...8d1 Det er rett og slett ikke greit. Og hva vet du egentlig om når eier begynte å lete? Kjenner du dem personlig? 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #19 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ok, men fra ett juridisk ståsted så er vel jeg eier? Mtp chippen i mitt navn Anonymkode: ac761...8d1 Fra et juridisk ståsted er du en tyv. Anonymkode: f16db...7f3 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå