Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og mannen min skal begge skrive bachelor/masteroppgave til våren, og har derfor en veldig fri studiehverdag. Vi vurderer å dra på en lenger reise, med kombinasjon av vanlig ferie og skriving av oppgave :)

Ser for oss å være borte i en måneds tid i mars-april, gjerne til et nytt og spennende land vi ikke har vært i, utenfor Europa!

Har foreløpig vært inne på cruise, USA, Peru, Vietnam, Bali, Sri Lanka og Japan, men vil gjerne ha flere forslag til steder vi ikke har tenkt på før vi bestemmer oss! Vil gjerne bevege oss litt rundt, typ bytte område og hotell hver uke, men uten for mye tid som går til transport :)

Hvor ville du dratt om du kunne reist bort i en måned? Budsjett ca 100 000 for to personer

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mellom-Amerika! Ville vurdert følgende steder: Yucatán-halvøya i Mexico, Belize (Caye Caulker og San Pedro), Honduras (Roatán), Guatemala (Tikal, Antigua, Lake Atitlan, Semuc Champey), Nicaragua (Ometepe, Masaya), Costa Rica (Monteverde, Manuel Antonio, Tortuguero) og Panama (Bocas del Toro, Panama city med Panamakanalen, San Blas-øyene). 

Anonymkode: 41103...4de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den som skal skrive Bachelor oppgave, kommer ikke vedkommende til å ha andre fag det semesteret? Da vi skrev i fjor så hadde vi andre fag i tillegg så det å reise bort hadde vært vanskelig. Neste år når jeg skal skrive master så står jeg friere, men å være borte i en måned når en skal gjennomføre intervjuer ev t ha spørreundersøkelser kan også være litt vanskelig. Hadde jeg vært dere så hadde jeg ventet til innlevert oppgave og reist da. Det går an å lever oppgaver litt før også. 

Anonymkode: be3ef...750

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den som skal skrive Bachelor oppgave, kommer ikke vedkommende til å ha andre fag det semesteret? Da vi skrev i fjor så hadde vi andre fag i tillegg så det å reise bort hadde vært vanskelig. Neste år når jeg skal skrive master så står jeg friere, men å være borte i en måned når en skal gjennomføre intervjuer ev t ha spørreundersøkelser kan også være litt vanskelig. Hadde jeg vært dere så hadde jeg ventet til innlevert oppgave og reist da. Det går an å lever oppgaver litt før også. 

Anonymkode: be3ef...750

Både bachelor og masteroppgaver er fulle semestre, ingen fag samtidig, kun veiledninger som kan gjøres digitalt :)

Eventuelle intervjuer/datainnsamling er normalt sett ferdig innen mars/april, deretter er det bare analyse og skriving! Skulle det være et eller annet som ikke går etter planen har vi jo alle blitt så vandt med digitalisering under korona også, og vi har god tid både før og etter, så er absolutt ikke bekymret for å reise bort en måned :)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kun hadde skrivingen igjen på masteroppgaven gjorde jeg det fra New Zealand. To måneder der, beste avgjørelsen! 

Anonymkode: e1dc7...6d4

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...