Gå til innhold

Bråk om nettene fra nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har søvnsykdom og er mer sensitiv enn mange ja. Men jeg har hatt besøk her som har opplevd denne støyen selv, og syntes det var graverende. Nabo har også inrømt at kjæresten hans støyer. Hun har flere psykiske diagnoser som ligger bak.

Anonymkode: 786c8...598

Da tar du opp samtalen du har med naboen om støyen og så klager du videre til styret. Styret er pliktig å gjøre noe med saken! 

Hvorfor kunne ikke juristen hjelpe deg? Finn en annen jurist!

Anonymkode: ed816...eb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men i stedet for å diskutere type støy, om jeg er for sensitiv🫣Hva kan jeg gjøre? Hvorfor gidder ikke styret å bry seg? Føler mest for å selge men da blir det leiemarkedet. Det positive er at det er lettere å flytte da☺️

Anonymkode: 786c8...598

Hvorfor kan du ikke gjøre stua om til soverom?

Anonymkode: ccf82...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd skikkelig hørselsvern? Sov i ro innerst og noice-canceling headsett uttapå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan du ikke gjøre stua om til soverom?

Anonymkode: ccf82...937

Jeg kan, men det er kjipt å sove “oppi” kjøkkenet. Og så de fluene på denne tiden er helt håpløst.

Anonymkode: 786c8...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kan, men det er kjipt å sove “oppi” kjøkkenet. Og så de fluene på denne tiden er helt håpløst.

Anonymkode: 786c8...598

Fluene kan vel stenges ute?

Anonymkode: 22420...98a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har søvnsykdom og er mer sensitiv enn mange ja. Men jeg har hatt besøk her som har opplevd denne støyen selv, og syntes det var graverende. Nabo har også inrømt at kjæresten hans støyer. Hun har flere psykiske diagnoser som ligger bak.

Anonymkode: 786c8...598

Men hva er det de GJØR akkurat? Hva er det kjæresten gjør om natta som skaper vibrasjonsstøy? Ommøblerer? Danser? Slår i veggene?

Anonymkode: 5ffe2...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ringer politet hver natt det skjer. Du har prøvd den milde måten uten at det skjer noe.

Anonymkode: d7ce6...10b

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva er det de GJØR akkurat? Hva er det kjæresten gjør om natta som skaper vibrasjonsstøy? Ommøblerer? Danser? Slår i veggene?

Anonymkode: 5ffe2...113

Hvordan i alle helveter skal ts vite hva den psykisk syke kjæresten til naboen driver med? 
Når fyren som bor i samme leilighet som bråkmakeren rømmer ut i bilen er det da for pokker åpenbart at problemet eksisterer!

Anonymkode: 54270...c79

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hva er det de GJØR akkurat? Hva er det kjæresten gjør om natta som skaper vibrasjonsstøy? Ommøblerer? Danser? Slår i veggene?

Anonymkode: 5ffe2...113

Som sagt så vet jeg ikke men det høres ut som noen slår i veggen. 

Anonymkode: 786c8...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ha på radio høyt om morgenen?

Anonymkode: 30b52...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle helveter skal ts vite hva den psykisk syke kjæresten til naboen driver med? 
Når fyren som bor i samme leilighet som bråkmakeren rømmer ut i bilen er det da for pokker åpenbart at problemet eksisterer!

Anonymkode: 54270...c79

Ikke sant! jeg meldet med han i natt; derfor vet jeg det med bilen. Han er utviklingshemmet og jeg synes jo veldig synd på han.

Anonymkode: 786c8...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke sant! jeg meldet med han i natt; derfor vet jeg det med bilen. Han er utviklingshemmet og jeg synes jo veldig synd på han.

Anonymkode: 786c8...598

Men hvis han kjører bil, kan ikke graden av utviklingshemming være veldig høy. Da burde han faktisk skjønne at dette ikke er akseptabelt.

Neste gang det blir bråk, ringer du enten på hos dem og truer med politiet, eller hvis du ikke vil det, ringer du bare direkte til politiet.

Det er ikke du som skal ta hensyn i denne situasjonen.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan, men det er kjipt å sove “oppi” kjøkkenet. Og så de fluene på denne tiden er helt håpløst.

Anonymkode: 786c8...598

Hørt om myggnetting?

Anonymkode: 90589...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hørt om myggnetting?

Anonymkode: 90589...b4a

Ja. Men har ikke spesielt ønske om å gjøre kjøkken-stua om til soverom. På det opprinnelige soverommet har jeg lystett rullegardin. Har heller ikke rygg til å drive å flytte soverom. Har betalt en del for å bo her og da ønsker jeg å bruke leiligheten “normalt”. Sånn som det er nå så kan jeg leie en bra leilighet til en rimeligere pris(selv om det ikke er økonomisk gunstig på sikt). Jeg er også redd for skadedyr da de knapt er utenfor døren. Vet ikke, men hele stedet er litt ødelagt for meg. Tror jeg selger og leier inntil videre.

Anonymkode: 786c8...598

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ørepropper. Jeg kan ikke høre en mygg fise engang uten å våkne. Har brukt ørepropper hver natt i snart 20 år.

Hører vekkeklokke og brannalarm selv om jeg bruker ørepropper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (18 minutter siden):

Bruk ørepropper. Jeg kan ikke høre en mygg fise engang uten å våkne. Har brukt ørepropper hver natt i snart 20 år.

Hører vekkeklokke og brannalarm selv om jeg bruker ørepropper.

Jeg har brukt ørepropper i mange år. Hjelper ikke for dette. Ts.

Anonymkode: 786c8...598

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan i alle helveter skal ts vite hva den psykisk syke kjæresten til naboen driver med? 
Når fyren som bor i samme leilighet som bråkmakeren rømmer ut i bilen er det da for pokker åpenbart at problemet eksisterer!

Anonymkode: 54270...c79

Unnskyld meg? Jeg prøver bare å finne ut om det går an å forhandle med mennesket som bråker. Da er det greit å vite hva hun driver med. Hvis ikke, så ring politiet da. Og DU... bør sannsynligvis starte med beroligende medikamenter hvis dette er alt som får det til å tippe over.

Anonymkode: 5ffe2...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Send skriftelig klage til styret hver det skjer. 

Ta opp lyden.

Ring politiet.

Anonymkode: 22420...98a

Dette. Styret trenger skriftlig klage hver gang. Gjerne ta opp lyd for bevis. 

Anonymkode: 56815...fd3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisen det tydeligvis er psyke/utviklingshemming unne i bildet så er det sannsynligvis ikke så mye styret får gjøre. Men har bør du varsle politiet og evt kommunelege 

Anonymkode: f4d45...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte flytte pga støy fra naboen på natten. Enten fikk vi ikke sove eller så ble vi vekt midt på natten. Vi kom ingen vei med det. 

Anonymkode: 6fec2...861

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...