Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Nå har jeg hatt atter en søvnløs natt, og som syk er dette en ekstrem belastning; å sove 1-3 timer om nettene, ca annenhver natt nå i det siste.

Jeg har skrevet her for en god stund tilbake, men da hukommelsen også er i kjelleren lager jeg en ny post.

Jeg sendte mld til nabo i natt og fikk svar, som bekrefter at de bråker-og vet det selv. Hva i alle dager kan jeg gjøre?

Har hatt kontakt med styret og jurist, men kom ingen vei. Nå er jeg på nippet til å ringe megler og selge dritten, men som ufør må jeg da ut på leiemarkedet fordi jeg må ut med en mill ekstra i dag for samme type leilighet. Og får ikke lån.

Pga psykisk sykdom/utviklingshemming får jeg ingen normal dialog eller forståelse fra nabo. Ville dere solgt eller tatt kampen? Evt hvordan? Kan man ringe politi dagen etter, eller må det være i kampens hete? 

Uff er så lei nå, og i dårlig form. Det går på psyken løs også, i tillegg til det fysiske😌Tror dessverre at sjansene mine for å få sove er minimale uansett; da det ligger i underbevisstheten at støyen kommer🫣

Anonymkode: 786c8...598

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ingenting om hva slags type bråk du reagerer på. Utdyp gjerne.

Anonymkode: ccf82...937

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver ingenting om hva slags type bråk du reagerer på. Utdyp gjerne.

Der er kraftig dunking i veggene; vibrasjonsstøy. Hører aldr tv eller musikk. Har hatt tømrer innom for å se om det var mulig med ekstra isolasjon, men det var visst ikke mulig å isolere bort. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså vibrasjonsstøy

AnonymBruker
Skrevet

Da tar du lydopptak og ringer politiet hver natt det skjer.

Lydopptaket et i tilfelle det er pause når polutiet kommer, siden det ikke høres ut som kibstant støy som f.eks. fest og høy musikk.

Anonymkode: 42ff4...9be

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Der er kraftig dunking i veggene; vibrasjonsstøy. Hører aldr tv eller musikk. Har hatt tømrer innom for å se om det var mulig med ekstra isolasjon, men det var visst ikke mulig å isolere bort. 

Kan du bytte rom du sover på?

Jeg hadde gjort det meste for å ikke selge.

Eventuelt kan du leie ut leiligheten og selv leie et annet sted?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da tar du lydopptak og ringer politiet hver natt det skjer.

Lydopptaket et i tilfelle det er pause når polutiet kommer, siden det ikke høres ut som kibstant støy som f.eks. fest og høy musikk.

Anonymkode: 42ff4...9be

TS virker oversensitiv. 

Vibrasjonsstøy, men naboen spiller ikke musikk eller ser på tv. Høres merkelig ut.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du bytte rom du sover på?

Jeg hadde gjort det meste for å ikke selge.

Eventuelt kan du leie ut leiligheten og selv leie et annet sted?

Jeg bar min tunge madrass inn i stuen i natt, og prøvde å sove. Men pga en del fluer på denne tiden ble det temmelig mislykket. For varmt å heldekke seg. Jeg har ikke lov å leie ut pga tilskudd til EK fra kommunen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres Veldig slitsomt ut!! 
Styret må sende inn klage 3 ganger hvis jeg ikke husker feil (skriftlig). Altså du sender skriftlig klage til styret. Ta gjerne med lydfil. Hvis det er ekstremt ville jeg ringt politi. 

Anonymkode: ec93e...802

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS virker oversensitiv. 

Vibrasjonsstøy, men naboen spiller ikke musikk eller ser på tv. Høres merkelig ut.

Jeg har søvnsykdom og er mer sensitiv enn mange ja. Men jeg har hatt besøk her som har opplevd denne støyen selv, og syntes det var graverende. Nabo har også inrømt at kjæresten hans støyer. Hun har flere psykiske diagnoser som ligger bak.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres Veldig slitsomt ut!! 
Styret må sende inn klage 3 ganger hvis jeg ikke husker feil (skriftlig). Altså du sender skriftlig klage til styret. Ta gjerne med lydfil. Hvis det er ekstremt ville jeg ringt politi. 

Anonymkode: ec93e...802

Tror dette gjelder borettslag.

AnonymBruker
Skrevet

Send skriftelig klage til styret hver det skjer. 

Ta opp lyden.

Ring politiet.

Anonymkode: 22420...98a

• Liker 2
Skrevet

Hva er det som lager lyden? Står de og dunker i veggen med noe, eller kan det være f.eks. sentrifugen på en vaskemaskin eller noe?

Hvis de virkelig er utviklingshemmede, hadde jeg vel først prøvd å forklare at jeg ikke fikk sove eller noe. Og hjelper det om du legger deg på et annet rom?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har søvnsykdom og er mer sensitiv enn mange ja. Men jeg har hatt besøk her som har opplevd denne støyen selv, og syntes det var graverende. Nabo har også inrømt at kjæresten hans støyer. Hun har flere psykiske diagnoser som ligger bak.

Da er det nok du som er for sensitiv. Gjør om stua til soverom. Naboene dine må få lov til å leve og det er tillatt å være våken på natta.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dunking i vegger og vibrasjon? Hørtes helt rart ut. Er da ingen som går rundt og dunker i vegger om natta? Og hva er det som vibrerer? Er du helt sikker på dette?

Anonymkode: 90589...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dunking i vegger og vibrasjon? Hørtes helt rart ut. Er da ingen som går rundt og dunker i vegger om natta? Og hva er det som vibrerer? Er du helt sikker på dette?

Anonymkode: 90589...b4a

Noen syke mennesker har tvangstanker der dette kan skje. Har også fått innrømmelse fra nabo på at der er bråk. Han gikk ut i bilen sin i natt; jeg tror de krangler og hun driver og dunker i veggen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da er det nok du som er for sensitiv. Gjør om stua til soverom. Naboene dine må få lov til å leve og det er tillatt å være våken på natta.

Da er min mor, søster og en veninne også for sensitiv. De har hørt dette. Mor og søster har lånt leiligheten min og fikk heller ikke sove pga dette…

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da er min mor, søster og en veninne også for sensitiv. De har hørt dette. Mor og søster har lånt leiligheten min og fikk heller ikke sove pga dette…

Hva nøyaktig er det du mener de gjør? Dunker i veggen? 

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (27 minutter siden):

Hva er det som lager lyden? Står de og dunker i veggen med noe, eller kan det være f.eks. sentrifugen på en vaskemaskin eller noe?

Hvis de virkelig er utviklingshemmede, hadde jeg vel først prøvd å forklare at jeg ikke fikk sove eller noe. Og hjelper det om du legger deg på et annet rom?

Nei soverom mot soverom. Ja jeg har forsøkt å snakke med dem, i tillegg til faren til naboen. Det virker som det blir slått i veggen, uten at jeg konkret vet nøyaktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men i stedet for å diskutere type støy, om jeg er for sensitiv🫣Hva kan jeg gjøre? Hvorfor gidder ikke styret å bry seg? Føler mest for å selge men da blir det leiemarkedet. Det positive er at det er lettere å flytte da☺️

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...