Elaine Marley Skrevet 6. juli 2023 #121 Del Skrevet 6. juli 2023 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 6. juli 2023 #122 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) Entern skrev (1 time siden): Nei, islam regnes også som en autoritær ideologi i Tsjekkia, derfor forbudt 🙂 Islam er ikke forbudt i den tsjekkiske republikken. https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_the_Czech_Republic De har religionsfrihet der, derfor er Islam fullt lovlig. Endret 6. juli 2023 av GP950mAh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 6. juli 2023 #123 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg er fransk og følger det som skjer der nede... Hadde tenkt å pensionere meg i mitt hjemland men er mer og mer usikker.. Jeg tror det er for sent. Landet er ødelagt. Det er en del ting dere hører aldri i norske media, som dette, f.eks : en gay bar som måtte stenge i Brest etter å ha fått trusler. På god norsk : vi skal brenne homsene og "de må respektere vår religion, Allah akbar... https://www.lefigaro.fr/actualite-france/on-brule-les-pd-qu-ils-crevent-en-enfer-le-coran-menace-par-les-emeutiers-un-cafe-lgbt-ferme-a-brest-20230702 https://www.entreprendre.fr/emeutes-un-bar-gay-menace-au-nom-dallah/ 1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 6. juli 2023 #124 Del Skrevet 6. juli 2023 NatNat skrev (3 timer siden): Jeg er fransk og følger det som skjer der nede... Hadde tenkt å pensionere meg i mitt hjemland men er mer og mer usikker.. Jeg tror det er for sent. Landet er ødelagt. Det er en del ting dere hører aldri i norske media, som dette, f.eks : en gay bar som måtte stenge i Brest etter å ha fått trusler. På god norsk : vi skal brenne homsene og "de må respektere vår religion, Allah akbar... https://www.lefigaro.fr/actualite-france/on-brule-les-pd-qu-ils-crevent-en-enfer-le-coran-menace-par-les-emeutiers-un-cafe-lgbt-ferme-a-brest-20230702 https://www.entreprendre.fr/emeutes-un-bar-gay-menace-au-nom-dallah/ Ikke overraskende, dessverre 😭 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 6. juli 2023 #125 Del Skrevet 6. juli 2023 8 hours ago, GP950mAh said: EU har samarbeid med land i nærområdene som tar imot de fleste av flyktningene, men ikke alle kan hjelpes der de er Vel med omderigering av de ressursene som brukes i Europa ville nok det vært langt bedre muligheter for nærhjelp, og flyktninger hadde heller ikke trengt å risikere livet på å reise. Ellers er det trist å se at KG ikke vil assosieres med innhold de ikke er enig med. 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 6. juli 2023 #126 Del Skrevet 6. juli 2023 NatNat skrev (3 timer siden): Jeg er fransk og følger det som skjer der nede... Hadde tenkt å pensionere meg i mitt hjemland men er mer og mer usikker.. Jeg tror det er for sent. Landet er ødelagt. Det er en del ting dere hører aldri i norske media, som dette, f.eks : en gay bar som måtte stenge i Brest etter å ha fått trusler. På god norsk : vi skal brenne homsene og "de må respektere vår religion, Allah akbar... https://www.lefigaro.fr/actualite-france/on-brule-les-pd-qu-ils-crevent-en-enfer-le-coran-menace-par-les-emeutiers-un-cafe-lgbt-ferme-a-brest-20230702 https://www.entreprendre.fr/emeutes-un-bar-gay-menace-au-nom-dallah/ Hvordan er situasjonen nå? Jeg har fulgt med på BBC, men de har ikke sagt et ord om Frankrike på minst 3 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 6. juli 2023 #127 Del Skrevet 6. juli 2023 46 minutter siden, Bringebærsyltetøy said: Hvordan er situasjonen nå? Jeg har fulgt med på BBC, men de har ikke sagt et ord om Frankrike på minst 3 dager Bedre. Det har roet seg ned.. til neste gang 😒 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 6. juli 2023 #128 Del Skrevet 6. juli 2023 Jegern Puahate skrev (1 time siden): Vel med omderigering av de ressursene som brukes i Europa ville nok det vært langt bedre muligheter for nærhjelp, og flyktninger hadde heller ikke trengt å risikere livet på å reise. Disse landene tar allerede imot de aller fleste av flyktningene, enten på egenhånd eller gjennom samarbeid med EU som gir økonomisk støtte mot at de stanser ubegrunnede asylsøkere . De har ikke ubegrenset med ressurser, og europa bør gjøre vår del for flyktningene, og fordele disse rettferdig og solidarisk mellom europeiske land og ikke la noen få ta en uforholdsmessig stor andel av flyktningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøvott Skrevet 6. juli 2023 #129 Del Skrevet 6. juli 2023 GP950mAh skrev (45 minutter siden): De har ikke ubegrenset med ressurser, og europa bør gjøre vår del for flyktningene, og fordele disse rettferdig og solidarisk mellom europeiske land og ikke la noen få ta en uforholdsmessig stor andel av flyktningene. Med andre ord: La HELE Europa bli rævkjørt, ikke bare de «snille» landene som ikke får nok innvandring? En forstår jo virkelig hvorfor de vegrer seg, på sikt risikerer de både sin kultur og nattesøvn. 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 6. juli 2023 #130 Del Skrevet 6. juli 2023 Snøvott skrev (3 minutter siden): Med andre ord: La HELE Europa bli rævkjørt, ikke bare de «snille» landene som ikke får nok innvandring? En forstår jo virkelig hvorfor de vegrer seg, på sikt risikerer de både sin kultur og nattesøvn. EU har allerede vedtatt en felles asylpolitikk hvor strengere grensekontroll og raskere utsending av asylsøkere som får avslag er viktige punkter som skal få ned strømmen av ubegrunnede asylsøkere. Samtidig er solidaritet viktig, Spania, Italia, Hellas og andre land som ofte er de første landene asylsøkerne kommer til kan ikke ta imot alle alene, resten av europa må derfor ta imot sin del av asylsøkerne som kommer hit og har krav på opphold. Polen har mottat mye økonomisk støtte og nyter godt av det europeiske samarbeidet, da bør de også bidra litt og ikke bare dytte ansvaret over på andre, om de ikke vil ta imot flyktninger kan de bidra økonomisk til mottak og behandling av asylsøkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøvott Skrevet 6. juli 2023 #131 Del Skrevet 6. juli 2023 GP950mAh skrev (Akkurat nå): EU har allerede vedtatt en felles asylpolitikk hvor strengere grensekontroll og raskere utsending av asylsøkere som får avslag er viktige punkter som skal få ned strømmen av ubegrunnede asylsøkere. Tingen er at det får IKKE ned strømmen. Altså, utsending? Hvor mange sender vi ut, kontra de som kommer, som er 99,99% migranter uten beskyttelsesbehov? En dråpe i havet? En håndfull her og der, til store protester om at man er inhuman fra venstreorienterte som mener at Europa blir bedre, jo flere migranter vi slipper inn? «Ta sin del av ansvaret», du liksom. Ikke alle lar seg lure av det tullet der. Heldigvis, får en nesten si. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 6. juli 2023 #132 Del Skrevet 6. juli 2023 Snøvott skrev (33 minutter siden): Tingen er at det får IKKE ned strømmen. Altså, utsending? Hvor mange sender vi ut, kontra de som kommer, som er 99,99% migranter uten beskyttelsesbehov? En dråpe i havet? En håndfull her og der, til store protester om at man er inhuman fra venstreorienterte som mener at Europa blir bedre, jo flere migranter vi slipper inn? Asylstrømmen til europa var på det laveste nivået siden før flyktningkrisen begynte frem til Russland angrep Ukraina og man fikk en ny økning igjen. https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Asylum_statistics&oldid=558844 Tett samarbeid og solidaritet er det som virker når man skal løse grenseoverskridende saker. Flyktninger kommer til europa og en del vil ha krav på opphold etter flyktningkonvensjonen. Disse bør man fordele solidaritisk og rettferdig mellom europas land, og ikke la de klumpe seg sammen i noen få land hvor de ikke får nødvendig støtte og ikke blir integrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 6. juli 2023 #133 Del Skrevet 6. juli 2023 For ei smørje. Jeg har endel bekjente i Frankrike og Marokko og dette kommer neppe som en overraskelse på noen av dem. Problemet er at fattige i MENA-land tror at det bare er å komme seg til Europa så vil rikdom og et fantastisk enkelt liv dette i fanget deres. Straks de har kommet seg til Europa vil de som ikke klarer å tilpasse seg slite for å leve verdige liv. Men de kan heller ikke returnere for klarer sikkert å sende noen Euro til familien i hjemlandet. Dessuten hva skal de tilbake til? Det er masse fattigdom og manglende jobb-muligheter der de kommer fra også. Så da er de stuck i Frankrike som en permanent underklasse. De som tror det går samme vei i Norge tar feil. Her har man mer oversiktlige kår. Det jobbes masse med å lære innvandrere norsk, få seg jobb, eie bolig (noe som gir et helt annerledes forhold til ens nabolag) m.m. Ja, noen grupper bruker lenger tid, men vi har ikke flere generasjoner av minoriteter som står helt utenfor samfunnet på den måten de gjør i Frankrike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 6. juli 2023 #134 Del Skrevet 6. juli 2023 3 hours ago, GP950mAh said: Disse landene tar allerede imot de aller fleste av flyktningene, enten på egenhånd eller gjennom samarbeid med EU som gir økonomisk støtte mot at de stanser ubegrunnede asylsøkere . De har ikke ubegrenset med ressurser, og europa bør gjøre vår del for flyktningene, og fordele disse rettferdig og solidarisk mellom europeiske land og ikke la noen få ta en uforholdsmessig stor andel av flyktningene. Poenget er du argumenterte for at land som Polen skulle åpne sine hjerter og grenser for mer flyktninger\innvandring ettersom de "mottar stor økonomisk støtte og nyter godt av tett handel og samarbeid med resten av europa. Da skulle det bare mangle at de gjør sin del for flyktningene. Med andre du snakker om bonusressurser som bør brukes på flyktninger, hvorfor kan ikke da land velge selv hvordan de vil hjelpe flyktninger? Det er ikke noe magisk med Europa geografisk sett, bistand er bistand uansett hvor en får det. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. juli 2023 #135 Del Skrevet 7. juli 2023 GP950mAh skrev (9 timer siden): EU har allerede vedtatt en felles asylpolitikk hvor strengere grensekontroll og raskere utsending av asylsøkere som får avslag er viktige punkter som skal få ned strømmen av ubegrunnede asylsøkere. Samtidig er solidaritet viktig, Spania, Italia, Hellas og andre land som ofte er de første landene asylsøkerne kommer til kan ikke ta imot alle alene, resten av europa må derfor ta imot sin del av asylsøkerne som kommer hit og har krav på opphold. Polen har mottat mye økonomisk støtte og nyter godt av det europeiske samarbeidet, da bør de også bidra litt og ikke bare dytte ansvaret over på andre, om de ikke vil ta imot flyktninger kan de bidra økonomisk til mottak og behandling av asylsøkere. Hvis man stopper dem allerede før de når Spania, Hellas og Italia, så slipper man å gi økonomisk støtte til de tre sistnevnte og de slipper å bli ødelagt som samfunn. Dette skjer med innsats på flere fronter hvor det viktigste er at de ikke havner på havet hvor de risikerer å drukne. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 7. juli 2023 #136 Del Skrevet 7. juli 2023 Jegern Puahate skrev (9 timer siden): Poenget er du argumenterte for at land som Polen skulle åpne sine hjerter og grenser for mer flyktninger\innvandring ettersom de "mottar stor økonomisk støtte og nyter godt av tett handel og samarbeid med resten av europa. Da skulle det bare mangle at de gjør sin del for flyktningene. Med andre du snakker om bonusressurser som bør brukes på flyktninger, hvorfor kan ikke da land velge selv hvordan de vil hjelpe flyktninger? Det er ikke noe magisk med Europa geografisk sett, bistand er bistand uansett hvor en får det. Polen er en del av det europeiske samarbeidet og det innbærer både fordeler og plikter. Vil Polen ha fordelene av EU-medlemskap må de også gjennomføre den politikken EU-landene blir enige om, det er slik internasjonalt samarbeid fungerer. Ingen skal tvinge Polen til å ta imot flyktninger, de kan velge å støtte mottak og behandling av asylsøkere med økonomisk støtte istedenfor om de ønsker det, som er et alternativ som ble tatt med i den felles europeiske asylpolitikken. Drizzt skrev (2 timer siden): Hvis man stopper dem allerede før de når Spania, Hellas og Italia, så slipper man å gi økonomisk støtte til de tre sistnevnte og de slipper å bli ødelagt som samfunn. Flyktninger med behov og krav på beskyttelse må fordeles rettferdig og solidarisk. Strengere grensekontroll og raskere utsending er også del av den felles europeiske asylpolitikken sammen med tett samarbeid med europas naboland for å hindre at grunnløse asylsøkere kommer hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 7. juli 2023 #137 Del Skrevet 7. juli 2023 CatPerson123 skrev (På 4.7.2023 den 1.30): Folk bruker det som unnskylding til å lage opptøyer i gatene. Det er franskmenn veldig flinke til (delvis fransk selv). Hver gang det skjer noe sånt i Frankrike ender det opp med at folk setter fyr på ting i gatene osv. Til og med familien til gutten har sagt at de ikke ønsker at det skal bli sånt kaos. Det er virkelig null respekt mot noen å drive på sånn i gatene, lage det kaoset. Det hjelper ingenting. Og politiet kunne ha skutt i hjulene, osv, istedenfor å skyte rett på gutten. Han var jo tydeligvis ikke en stor fare. Samtidig blir politiet, brannvesen osv banka opp mange steder i Frankrike, så kan skjønne de veldig fort reagerer brått fordi de rett og slett er redde. Men det er ingen unnskyldning for å drepe en uskyldig gutt. Virkelig ikke. Har du sett videoen? Så vidt jeg har forstått stod politibetjenten lent mot panseret, og gutten bestemte seg for å kjøre likevel. Da måtte han jo stoppes, hvis ikke kunne betjenten blitt drept. Skuddet kunne også ha vært et uhell utløst av at bilen beveget seg fremover. «Gutten» er forøvrig en notorisk gjengkriminell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. juli 2023 #138 Del Skrevet 7. juli 2023 In absentia skrev (2 minutter siden): Har du sett videoen? Så vidt jeg har forstått stod politibetjenten lent mot panseret, og gutten bestemte seg for å kjøre likevel. Da måtte han jo stoppes, hvis ikke kunne betjenten blitt drept. Skuddet kunne også ha vært et uhell utløst av at bilen beveget seg fremover. «Gutten» er forøvrig en notorisk gjengkriminell. Klassisk. Temmelig viktig info, som media bestemmer seg for at det ikke er så viktig at vi skal vite… 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatPerson123 Skrevet 7. juli 2023 #139 Del Skrevet 7. juli 2023 In absentia skrev (41 minutter siden): Har du sett videoen? Så vidt jeg har forstått stod politibetjenten lent mot panseret, og gutten bestemte seg for å kjøre likevel. Da måtte han jo stoppes, hvis ikke kunne betjenten blitt drept. Skuddet kunne også ha vært et uhell utløst av at bilen beveget seg fremover. «Gutten» er forøvrig en notorisk gjengkriminell. Ja, men han kunne ha skutt hvor som helst som ikke hadde drept gutten. Hvis politi dreper folk uten meningen nå, selv om gutten kanskje kunne vært farlig, blir ting litt vanskelige. Jeg tror ikke man dreper noen som kjører sakte fra deg uten meningen. Jeg er ikke spesielt på guttens side, men politibetjenten høres ikke helt bra ut heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 7. juli 2023 #140 Del Skrevet 7. juli 2023 (endret) CatPerson123 skrev (7 minutter siden): Ja, men han kunne ha skutt hvor som helst som ikke hadde drept gutten. Hvis politi dreper folk uten meningen nå, selv om gutten kanskje kunne vært farlig, blir ting litt vanskelige. Jeg tror ikke man dreper noen som kjører sakte fra deg uten meningen. Jeg er ikke spesielt på guttens side, men politibetjenten høres ikke helt bra ut heller Leste du ikke kommentaren du siterte? Ikke kjør på politiet, så blir du ikke skutt. Endret 7. juli 2023 av In absentia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå