Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Avslutter innlegget da eg har fått svar på det eg lurte på. Takk for alle tilbakemeldinger. 

Endret av vannm75
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva saksøkte du henne for? 

Anonymkode: d084b...682

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor spør du etterpå?

AnonymBruker
Skrevet
vannm75 skrev (12 minutter siden):

hsr vært sammen med x’n i 5 år (samboere i 3). Etter et turbulent brudd, gikk eg til det skritt og saksøkte x’!n for et større pengekrav. Ho tror d er pga pengene og at eg er blitt for glad i penger.  ( 6 sifra beløp). Men eg har vært åpen og ærlig og sagt det er fordi ho fant seg en felles bekjent, og må innrømme eg kjente åpen bitterhet og sjalusi som var vanskelig å forholde seg til. Ho er ufør og har en del gjeld fra før. Hva tenker dere? Rett eller galt. Kan si ho aldri betalte på boliglån, og andre faste utgifter +ho fikk et større pengebeløp + en campingvogn. da E kjøpte ho ut av boligen. 

Og du tror du vil nå frem med dette når du saksøkte henne fordi du ikke taklet at hun fant en bekjent mer attraktiv enn deg?

Du ikke bare ødelegger for deg selv, du kommer trolig til å ødelegge dine ev. nye forhold.

Anonymkode: a87fb...f0e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kom ikke helt frem her hva tvangsgrunnlaget for summen du har saksøkt hun for er?

Anonymkode: 1c342...947

• Liker 5
Skrevet
Granita skrev (19 minutter siden):

Hvorfor spør du etterpå?

Dette er et godt spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva saksøker du henne for….?

Du kan ikke komme i ettertid og kreve tilbake utgifter til husholdet du tok på deg. Ikke noe ulovlig ved å skjevdele utgifter i et forhold.

Og det er ingen angrefrist på det.

Anonymkode: b25aa...ff2

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Har du fått hjelp av en utdannet jurist for å fremme dette søksmålet, eller har du lent deg på egen juridisk kompetanse?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke er betalingsdyktig er dette bortkastet tid. Uføretrygd + gjeld er typisk oppskrift for betalingsudyktig.

Du taper her uansett utfall. Det samme gjør skatteyterne som må betale for at du bruker rettssystemet for å få utløp for følelsene dine. 

Skjerp deg.

Anonymkode: cd855...420

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Har du fått hjelp av en utdannet jurist for å fremme dette søksmålet, eller har du lent deg på egen juridisk kompetanse?

😆 Betimelig spørsmål og vittig formulert.  

Anonymkode: 2463b...6a7

• Liker 14
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du har betalt alt av utgifter, gitt henne penger og campingvogn og nå vil du saksøke henne fordi du selv har vært dum nok til å gi henne alt dette eller hva er det du saksøker henne for?

Anonymkode: 273fe...74b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har bodd gratis og ikke betalt noen ting på utgifter tenker jeg selvfølgelig det er greit at du krever de pengene.

Men tror ikke du har noe særlig til sak her altså.

Anonymkode: afe82...c30

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du deler resultatet av søksmålet med oss når det er avgjort.

Anonymkode: b4273...39b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er nei. 
Du har ikke grunnlag for å saksøke. 
Blir det samme som du gir en bursdagsgave, så tar du den tilbake senere. 
Juksemaker pipelort, tar igjen og gir det bort! 

Anonymkode: 9c998...c14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svaret er nei. 
Du har ikke grunnlag for å saksøke. 
Blir det samme som du gir en bursdagsgave, så tar du den tilbake senere. 
Juksemaker pipelort, tar igjen og gir det bort! 

Anonymkode: 9c998...c14

Såvidt jeg har forstått handler ikke søksmålet om tidligere gaver, men om at det var skadelig for hans ego at hun ble sammen med en mann han visste hvem var. 

vannm75 skrev (56 minutter siden):

eg har vært åpen og ærlig og sagt det er fordi ho fant seg en felles bekjent, og må innrømme eg kjente åpen bitterhet og sjalusi som var vanskelig å forholde seg til.

Anonymkode: b00b7...848

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må jo være tull. Hun har jo ikke brutt noen lov og dermed har du ingenting å saksøke henne for.

Anonymkode: 645e2...175

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det sånn at du ble sjalu på hennes gjeld og måtte finne en måte å dra på deg litt du også? Tror jeg hadde gått for ny tv eller ferietur i stedet for å bare kaste penger ut vinduet.

Anonymkode: 0e543...fca

• Liker 3
Skrevet

Tenker det er innafor, men tror ikke du får medhold.

Men for å ta igjen kan du jo prøve å drukne henne i saksomkostninger? Hvis du har råd da. Du sier hun er uføre osv. så det blir fort dyrt for henne med advokat :) 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, mannssjåvinistisk said:

Tenker det er innafor, men tror ikke du får medhold.

Men for å ta igjen kan du jo prøve å drukne henne i saksomkostninger? Hvis du har råd da. Du sier hun er uføre osv. så det blir fort dyrt for henne med advokat :) 

Eller fri rettshjelp, sånn at TS er den eneste som betaler når han taper saken. Politiet gidder ikke å hjelpe han å ta hevn fordi han er sur på eksen

Anonymkode: c8971...64f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...