Gå til innhold

Skademelding men får ikke kontaktinfo!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skrapet opp en bil og har all mulig intensjon om å ordne opp etter meg. Jeg får ikke kontaktinfo fra de andre. En annen dame snakker for dem og vil ikke la meg snakke med eierne av bile og gir meg ikke noe kontaktinfo så jeg kan sende inn skademelding. Jeg prøver sende inn digitalt men de sier vi må møtes for eier wr ikke norske og har ikke bank id. Jeg synes denne situasjonen er veldig ubehagelig. Jeg så ikke skaden så dette er noe de tok kontak med meg for. De truer med politi men ønsker ikke gi meg kontaktinfo så jeg kan fylle ut. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 27c53...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sender en mail til politiet om hendelse og at du føler deg utrygg. Deretter sender du skademelding til ditt selskap. (Du må vel i hvert fall ha reg.nr. på motparten. Etter det slutter du å ha kontakt med motpart. Henvis dem per sms til  forsikring.

Det lukter uforsikret bil eller noe annet av at de ikke vil ha forsikring innblandet. Sitt stille i båten så kan det hende problemet ditt forsvinner av seg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Så nå nærmer det seg 2 mnd siden. Jeg fikk tlf fra politiet om at damen jeg snakket med var der med de to som eide bilen og de skulle anmelde meg om jeg ikke kom øyeblikkelig å signerte. Det hadde jeg ikke mulighet til, og forklarte at jeg hadde snakket med både politi og forsikringsselskap, gjort akkurat det de sa jeg burde gjøre. Jeg har fremdeles ikke hørt noe om det ble anmeldelse og de har ikke sendt inn skademelding... burde jeg ikke hørt noe mer om de gjennomførte anmeldelse? Og er det frist på hvor lenge de kan vente med skademelding? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter politiet og eller forsikringsselskapet. 

Ingen her kan svare på dine trivielle spørsmål i sin så konkret sak. 

Anonymkode: 2ed90...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil de anmelde deg? Vil de at du skal betale dem direkte? Hva er det de vil at du skal signere på?

Uansett, hvis du har bilnr., sender du Regnr til 2282, så får du navnet på den som eier bilen. Når du har det, er det bare å google, så får du vel kontaktinfoen du trenger.

Anonymkode: 11510...071

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tar du kontakt med politiet og spør om det er lagt inn noen anmeldelse,  og gir beskjed om at de ikke gir deg opplysninger du kan videreformidle til forsikringsselskapet.  

Anonymkode: 2edfb...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor vil de anmelde deg? Vil de at du skal betale dem direkte? Hva er det de vil at du skal signere på?

Uansett, hvis du har bilnr., sender du Regnr til 2282, så får du navnet på den som eier bilen. Når du har det, er det bare å google, så får du vel kontaktinfoen du trenger.

Jeg undervurderte skaden og kjørte. Jeg har snakket med forsikringsselskapet og de sier jeg bare skal sende inn skademelding. De andre har min kontaktinfo men vil ikke snakke med meg direkte eller gi meg noe info, alt går gjennom en annen dame. Hun sier jeg må møte dem og signere på no greier for forsikringsselskapet deres trenger papirer utfylt og signert fra begge, mitt forsikringsselskap sier vi kan sende inn hver for oss. Jeg sendte inn for nesten 2 mnd siden men ser ikke ut som de har sendt inn noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke deres reg nr.. men de har ikke sendt inn skademelding, jeg sendte inn for snart 2 mnd siden men ser ikke ut som gjensidige hat mottatt skademelding som handler om min bil... De har jo min info men nekter snakke med meg direkte eller gi noen opplysninger. Bare ei dame som er mellomledd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke registreringsnummer eller navn på eier/fører? 

Når de oppfører seg såpass unnvikende kan man lure på om bilen feks står på klippelisten eller de ikke har gyldig sertifikat. 

Anonymkode: 4babe...fd8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvart alle henvendelser med at du har sendt all informasjon til ditt forsikringsselskap som har telefonnummer xxx. Dette blir ingen politisak, om de møter der for å anmeldte vil ikke anmeldelsen bli tatt i mot, de vil få beskjed om å ta det via forsikringen sin / din. 

Gitt at ulykken / uhellet er slik du beskriver her, kan du slappe 100% av mtp politiet. 

Anonymkode: e007e...070

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at det var politiet som ringte? Synes det er rart at politiet formulerer seg sånn og skal presse deg til å møte hos de for å snakke med motpart.

Uansett du har gjort ditt. Om de ikke vil ta saken med forsikringsselskapet sitt så er det deres problem. Du kan fint sitte stille i båten. Alle meldinger besvarer du bare med "Saken er sendt inn til mitt forsikringsselskap med kontaktinfo xx. Ta saken videre med dem".

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...