AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Hei. Jeg har en eldre søster. Hun har vært sammen med kjæresten sin i litt over 1 år. De har 1 barn hver. Min søster liker ikke hans datter. Skal sies at min søster er av den ekstremt sjalu typen. Hun takler ikke at han finner på ting med datteren istedenfor henne, hun liker rett og slett ikle datteren. Vi andre derimot har tatt henne i mot med åpne armer! Hun er en nydelig liten jente som vi har blitt så glad i. Jeg får så vondt inni meg! Jeg trenger råd om Hvordan jeg skal gå frem og prate med henne? Denne oppførselen er ikke ok, og jeg orker ikke se på det lenger. Han har tatt i mot hennes sønn med åpne armer, til tross for at han har myyye større problemer enn hans datter. Min søster er også av den typen som går i forsvar med en gang man konfronterer henne, og kan bli ganske så sur.. vi har et godt forhold og vil ikke ødelegge dette.. Anonymkode: 96b39...c65 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Høres ut som søstra di er en ganske gjennområtten og egoistisk person. Jeg vet ikke om det er så mye å gjøre med slike grunnleggende, dårlige egenskaper. Anonymkode: 0605e...10f 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som søstra di er en ganske gjennområtten og egoistisk person. Jeg vet ikke om det er så mye å gjøre med slike grunnleggende, dårlige egenskaper. Anonymkode: 0605e...10f Ja hun er dessverre en egoistisk person… men hun har så mange fine sider ved seg også. Er nesten så hun er 2 personer… Anonymkode: 96b39...c65
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 Hadde spurt henne om hun hadde likt det og godtatt det hvis hennes samboer hadde behandlet hennes barn på samme måte som hun behandlet hans. Anonymkode: bc793...79d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde spurt henne om hun hadde likt det og godtatt det hvis hennes samboer hadde behandlet hennes barn på samme måte som hun behandlet hans. Anonymkode: bc793...79d Det har jeg gjort.. hun sier at det er forskjell på fedre og mødre…. Jeg er helt sjokkert selv.. jeg forstår det bare ikke Anonymkode: 96b39...c65
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg gjort.. hun sier at det er forskjell på fedre og mødre…. Jeg er helt sjokkert selv.. jeg forstår det bare ikke Anonymkode: 96b39...c65 Det må jo være et eller annet som mangler hos henne. Hun kan da ikke for alvor mene det? Anonymkode: bc793...79d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 Hadde rådet mannen til å ta med seg datteren sin og prøve kjærligheten med noen som er snill. Anonymkode: 9200f...595 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må jo være et eller annet som mangler hos henne. Hun kan da ikke for alvor mene det? Anonymkode: bc793...79d Ja noe er det.. hun har alltid vært sånn.. mye krangling i alle forhold osv… Anonymkode: 96b39...c65
- Brian Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 (endret) Sitat Søster er ond stemor Det ser virkelig ikke bra ut for barnets fremtid; det neste blir kanskje at hun får en feiekost i hånden og må rydde kjøkkenet før en vakker prins inviterer henne på slottsball der hun mister en sko ... Endret 29. juni 2023 av - Brian
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde rådet mannen til å ta med seg datteren sin og prøve kjærligheten med noen som er snill. Anonymkode: 9200f...595 Det er også gjort.. han sender litt meldinger til min mann når han trenger råd.. han har rådet han til å ta beina på nakken og løpe i motsatt retning… men han gjør det aldri. Anonymkode: 96b39...c65 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 Appeller til hennes egeninteresse. Ved å få jenta til å like seg og være masse med henne så vil hun få et bedre bånd med kjæresten og bedre samliv Anonymkode: de535...b72
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Appeller til hennes egeninteresse. Ved å få jenta til å like seg og være masse med henne så vil hun få et bedre bånd med kjæresten og bedre samliv Anonymkode: de535...b72 Takk, skal prøve det! Anonymkode: 96b39...c65
Nymerïa Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er også gjort.. han sender litt meldinger til min mann når han trenger råd.. han har rådet han til å ta beina på nakken og løpe i motsatt retning… men han gjør det aldri. Anonymkode: 96b39...c65 Da er det noe galt med denne mannen. Det hjelper ikke hva søsteren din gjør, for det er et større problem for barnet at far ikke setter det først enn at fars kjæreste er kjip. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 Nymerïa skrev (Akkurat nå): Da er det noe galt med denne mannen. Det hjelper ikke hva søsteren din gjør, for det er et større problem for barnet at far ikke setter det først enn at fars kjæreste er kjip. Er noe galt med begge to spør du meg.. Anonymkode: 96b39...c65 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #15 Skrevet 30. juni 2023 Trur det beste hadde hvert om han gikk fra ho. Eller så må HAN ta den praten med ho. Hjelper nok lite hvis du skal ta den praten med ho. Anonymkode: 7e5db...dc8
Ida Høst Skrevet 30. juni 2023 #16 Skrevet 30. juni 2023 Hvis dere vil barnets beste, så foreslår jeg at dere oppmuntrer barnefar til å avslutte forholdet med henne. Jeg var selv barnet med en voldsomt sjalu stemor. Sjalusien ble bare verre med årene, og førte til psyksik og emosjonell vold, og kontinuerlig innsats for å minimere tiden faren min tilbragte med meg. Jeg er nå voksen med kompleks PTSD. Mennesker som henne er gift for det barnet, og for forholdet mellom far og datter. Dere som står på sidelinja og Ser dette, har et ansvar ovenfor dette barnet til å gjøre det rette, og det er å hindre søsteren din i å utgjøre skade - aller helst ved å fjerne henne fra livet til barnet. Stemoren min er fremdeles godt likt av folk flest. De ser bare de gode sidene (som jo de aller fleste av oss har). Jeg derimot, fikk kjenne på det aller styggeste i henne, hver dag i hele barndommen min. I viktige utviklingsår. De som så adferden hennes gjorde ingenting, «for hun hadde jo også sine gode sider». Men det holder ikke, når de styggeste sidene skader et barn! Ikke sett et voksent menneske foran et barn, selv om den voksne er søsteren din. Du skriver svart på hvitt at du ser adferden hennes. Da har du og et ansvar for å gjøre noe med det, for å forhindre skade på barnet. Ved å gjøre ingenting, er dere strengt tatt medskyldig i alt det søsteren din utsetter barnet for, fordi dere ser det og har mulighet til å forhindre det. Snakk med barnefar. Vær så snill! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #17 Skrevet 30. juni 2023 Du må ta deg en prat med din søster. Jeg kjenner igjen de følelsene hun har, det var vanskelig i starten. Men det handlet ikke om barnet til min samboer, men følelsen at han hadde et intimt liv før meg. Dette har vært artikler om dette og er tabu, men er naturlig å føle dette i starten. Anonymkode: 6a528...0ab
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #18 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 15.39): Takk, skal prøve det! Anonymkode: 96b39...c65 Barnet blir eldre. Barn glemmer ikke. Du må si til henne at om ikke mange år sitter den ungen i psykologstolen og forteller alt... Vanlige barn med gode foreldre vil faktisk klandre sine foreldre, og hvis hun er er troll, så kan hun ikke se for seg for et helvete dette vil bli. Appeller til hennes gode sider og si at hun fortjener lykke, og all ondskapen hun nå står for vil komme tilbake med tredobbel styrke. Man høster slik man sår. Anonymkode: 22e0f...a0d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #19 Skrevet 30. juni 2023 Hadde glatt snakket med mannen hennes og sagt hva hun har sagt. Det er livet til en unge det står om. Anonymkode: 3525c...393
Annig Skrevet 1. juli 2023 #20 Skrevet 1. juli 2023 Jeg tror den beste løsningen om de skal forbli sammen, er å ta det opp på en slik måte at det er din søster som selv ser løsningen på problemet. Hvis hun har gode sider også, og er god med egen sønn så er det nok sjalusien som styrer. Ta opp f.eks hva hun hadde tenkt om typen hennes hadde behandlet hennes sønn "sånn eller sånn" og rms opp ting hun selv gjør. Kanskje hun skjønner det og ser at hun trenger hjelp? Eventuelt spørre hvilke råd hun ville gitt en venninne eller deg om dere var i motsatt situasjon. Det enkleste er nok at mannen drar fordi han ikke godtar at noen behandler datteren sin slik før det gjør for stor skade ☹️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå