Gå til innhold

Borgerlig vielse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på rådhuset i en liten by og har nylig fått ansvar for de kommunale vielsene. Per i dag "pynter" vi med en bukett falske blomster (disse har jeg akkurat erstattet, så de er faktisk ganske fine), tre små lysestaker og hvite servietter som "duk". Salen er i gulnet treverk og har burgunderrøde stoler og detaljer.

Må innrømme at jeg syns dette er litt stusselig, men det er litt delte meninger på avdelingen om hvor mye vi skal/kan pynte. Så jeg er ute etter noen meninger. Om dere skulle giftet dere på et rådhus, hadde dere satt pris på at det var pyntet litt skikkelig til bryllup eller har det ikke noe å si?

Det skal sies at alle har muligheten til å pynte selv om de ønsker det.

 

Anonymkode: df18e...5c9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et stygt lokale er stygt uansett. Ett vakkert trenger ikke mye.

Hold det ryddig og tenn gjerne noe lys, men lokalet blir som det blir. Det er få rådhus som er vakre nok til at bilder blir flotte.

Anonymkode: 1f922...a2c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt lokale rådhus er så stygt at de ansatte til og med sa det rett ut selv 😅 Vi fikk velge om å ha vielsen hvor som helst, og hadde det heller hjemme.

Som allerede nevnt, samme hvor mye pyntet det er, vil et stygt lokale sette preg uansett. 

Anonymkode: c1cf5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig hvis dere legger sjela i å pynte litt ekstra! Klart det blir finere 🫶

Anonymkode: 602af...bf6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken og alt det der så jeg tenker at det viktigste er å prøve å holde det ryddig, rent og gjerne litt greit belyst. Pynt bør helst vere enkel og klassisk uten særlig mye blomster og slikt. Sørg heller for å informere, kanskje ha bilder tilgjengelig av pynten slik at folk kan tilpasse selv ved vehov. 

De fleste som gifter seg på rådhus er forberedt på at lokalet ikke er det flotteste.

Anonymkode: 07f4c...ca0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en flott stor bukett på bordet i tillegg til min bukett, og vigsler hadde pyntet seg pent. Det holdt lenge for oss :)

Anonymkode: 7e7df...c26

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var med på en borgerlig vielse i Bergen en gang, de hadde flotte lokaler! Ikke i selve rådhuset da, men i et gammelt lokale i tilknytning til Rådhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket en ordentlig tekstilduk istedenfor papirservietter. Det blir litt vegkro over servietter som "duk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...