Gå til innhold

Jobb IT


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du søkt helpdesk-stillinger og lignende? Dette vil veie mye mer enn en master, og du vil i tillegg tjene penger.

Anonymkode: f8fb0...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kaller bullshit. Umulig at dette er sant. Har mannen din atferd (sosial) problemer?

Anonymkode: 97ce3...f2a

Tro det du vil. Det er ikke gull og grønne skoger for alle som tar IT. Nei, ingen sosiale problemer. 

Anonymkode: adb25...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir nervøs når jeg leser her. Driver selv med software engineering studiet, fullført ett år og har planer om master. Trodde man var sikret jobb i dette feltet

Anonymkode: 988f7...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner jeg blir nervøs når jeg leser her. Driver selv med software engineering studiet, fullført ett år og har planer om master. Trodde man var sikret jobb i dette feltet

Anonymkode: 988f7...bbd

Blir også nervøs

Anonymkode: c5125...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner jeg blir nervøs når jeg leser her. Driver selv med software engineering studiet, fullført ett år og har planer om master. Trodde man var sikret jobb i dette feltet

Anonymkode: 988f7...bbd

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir også nervøs

Anonymkode: c5125...284

Det går nok fint, dere! Er ferdig utdannet med master innen IT i år. Søkte på rundt 10-12 stillinger og var på intervju tre steder før jeg fikk napp. Har C-snitt, er 29 år og uten relevant erfaring, men med god deltidsjobb ved siden av studiene. De andre i klassen som er yngre enn meg og som hadde bedre snitt, relevant sommerjobb og/eller deltidsjobb på universitetet fikk jobbtilbud kastet etter seg. Anbefaler dere å finne en sommerjobb, samt begynne jobbsøking tidlig i høstsemesteret sisteåret. 

Anonymkode: 62e0c...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 7.51):

IT er dessverre ikke like "hot" lenger. I mitt smale felt er antallet ledige stillinger gått ned 70% siste 2 år.

Dropp master og få en praksisjobb eller lag noe opensource-reklame for deg selv på nettet.

Anonymkode: 61521...a3d

Skjønner ikke helt dette! 
Jeg får ukentlig tilbud fra rekruterer. 
 

Accenture 3x siden jul, TCS 3x siden jul, Basefarm 2x, Sopra 2x, Cognizant 1x, Tech Mahindra 1x. Dette er bare blant de store. I tillegg masse masse mindre selskaper og hyperscaler’ne. 

 

 

Anonymkode: 46197...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke helt dette! 
Jeg får ukentlig tilbud fra rekruterer. 
 

Accenture 3x siden jul, TCS 3x siden jul, Basefarm 2x, Sopra 2x, Cognizant 1x, Tech Mahindra 1x. Dette er bare blant de store. I tillegg masse masse mindre selskaper og hyperscaler’ne. 

 

 

Anonymkode: 46197...aaf

Jeg har derimot 15 års erfaring så mulig senior roller er mye mer attraktivt. Men selv rekruttert 6 stykk til min avdeling med oppstart i august. 

Anonymkode: 46197...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2023 at 11:05 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor har de gjort det egentlig? Hva har skjedd?

Anonymkode: 97ce3...f2a

Mindre optimisme i markedet, som gjør at risikokapital trekkes tilbake og investeringer i startups tørker ut. F. Eks Oda har vel sparket 80 folk det siste året. Da kommer disse erfarne folkene på markedet og kommer før nyutdannede i køen om de jobbene som er igjen.

Det er fortsatt fint mulig å få seg jobb, men noen blir kanskje nødt til å senke forventningene litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Min samboer fikk aldri jobb etter endt master (systemutvikling), det er 3 år siden nå. Virker som om bedrifter ville helt ha folk med erfaring, så det er vel det som er problemet. Han tenker på å starte noe selv etterhvert, han jobber med noe irrelevant nå.

Tror ikke dere bør vurdere master om dere ikke har erfaring i det minste.. 

Anonymkode: adb25...136

Altså, her er nok samboeren din problemet, ikke arbeidsmarkedet. Det er vanskeligere for nyutdannende enn før, men det går fremdeles helt greit å finne jobb. I tillegg, hvis det var for 3 år siden han var ferdig, så var arbeidsmarkedet på topp. Så her er det et problem men han.

Anonymkode: b3c44...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, her er nok samboeren din problemet, ikke arbeidsmarkedet. Det er vanskeligere for nyutdannende enn før, men det går fremdeles helt greit å finne jobb. I tillegg, hvis det var for 3 år siden han var ferdig, så var arbeidsmarkedet på topp. Så her er det et problem men han.

Anonymkode: b3c44...4a2

Samme jeg tenker, 3 år siden så kunne nærmest hvem som helst få jobb innen IT bransjen. 100% noe feil her

Anonymkode: f0bad...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
On 6/29/2023 at 7:44 AM, AnonymBruker said:

Nettop ferdig med Bachelor innen IT, men sliter fortsatt med å skaffe jobb. Vil si CV er solid, med Linkedin profil, GitHub osv. Har i tillegg B i snitt om det har noe å si. Har søkt master som “backup”, men vil helst begynne å jobbe snarest i Oslo området. Er det bare jeg som er utålmodig siden folk kanskje har ferie, eller ligger det noe mer bak?

Anonymkode: c5d9c...db6

La meg gjette, det ordna seg til slutt?

Anonymkode: f0bad...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

La meg gjette, det ordna seg til slutt?

Anonymkode: f0bad...278

Dessverre står jeg fortsatt uten jobb. Har søkt på Industrimaster, så håper jeg kommer inn.

TS.

Anonymkode: c5d9c...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...