Gå til innhold

Ekkel opplevelse huseier

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier en liten hybelleilighet i en kjeller. Var borte i noen dager og kom hjem sent på kvelden. La meg raskt og så film på ipaden i senga. Lang historie kort, hørte at en nøkkel ble vridd om i døra inn til meg og døra åpnet seg. Jeg ble helt stiv av skrekk og sjokk. De så sikkert lyset fra ipad eller hørte lyd fra ipad og forstod jeg faktisk var hjemme. For h*n listet seg tilbake og lukket musestille og låste veldig stille. Jeg har ikke turt å si noe men jeg har sagt opp. Det skulle jeg uansett siden jeg er ferdig på skolen nå og er hjemme på ferie. Dette var for mange uker siden nå men turte ikke si noe eller skrive noe om det mens jeg fremdeles var der, i tilfelle han eller kona leser her. Det må ha vært en av de to. Men som sagt har jeg allerede sagt opp og skal flytte. Men bør jeg si fra om hendelsen? Vet ikke hva jeg skulle sagt uansett men bare synes ikke det var greit. Og har de vært der tidligere og når jeg ikke var der? Bare synes det blir så dumt å si noe nå så lenge etter. Også litt flau over at jeg ikke reagerte og spurte der og da hva i hel* de drev på med. Men jeg bare lå der i senga. 😟 

Anonymkode: ab6bc...532

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har nok vært der før ja.

Anonymkode: b5ac4...547

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme på sju steder jeg har leid, opp gjennom årene. Like ekkelt hver gang. Bra du flytter. Du kan jo nevne i forbifarten at du merka de.

Anonymkode: ab027...78b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når depositumet er tilbakebetalt til deg kan du sende de en sms hvor du minner dem på at det faktisk ikke er tillatt å låse seg inn så lenge det ikke er akutte tilfeller eller avtalt på forhånd!

Anonymkode: 8580d...e23

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Et tips: sett opp kamera. Da får du alle klipp hvor kameraet registrerer bevegelse, rett inn på mobilen din. Der har du sikre bevis.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Visste de at du var bortreist? Kan det hende at de trodde leiligheten skulle stå tom enda en dag og når de hørte lyder mens de trodde du var bortreist så ville de sjekke hva lydene kom av?

Anonymkode: 3a228...d1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Leier en liten hybelleilighet i en kjeller. Var borte i noen dager og kom hjem sent på kvelden. La meg raskt og så film på ipaden i senga. Lang historie kort, hørte at en nøkkel ble vridd om i døra inn til meg og døra åpnet seg. Jeg ble helt stiv av skrekk og sjokk. De så sikkert lyset fra ipad eller hørte lyd fra ipad og forstod jeg faktisk var hjemme. For h*n listet seg tilbake og lukket musestille og låste veldig stille. Jeg har ikke turt å si noe men jeg har sagt opp. Det skulle jeg uansett siden jeg er ferdig på skolen nå og er hjemme på ferie. Dette var for mange uker siden nå men turte ikke si noe eller skrive noe om det mens jeg fremdeles var der, i tilfelle han eller kona leser her. Det må ha vært en av de to. Men som sagt har jeg allerede sagt opp og skal flytte. Men bør jeg si fra om hendelsen? Vet ikke hva jeg skulle sagt uansett men bare synes ikke det var greit. Og har de vært der tidligere og når jeg ikke var der? Bare synes det blir så dumt å si noe nå så lenge etter. Også litt flau over at jeg ikke reagerte og spurte der og da hva i hel* de drev på med. Men jeg bare lå der i senga. 😟 

Var nok mannen i huset, som skulle ned å rote i ditt undertøy som han kunne kose seg med. Det er nok mer vanlig en folk tror.

Selv om jeg er mann har jeg hatt huseiere som har låst seg inn flere ganger... Han ene tok jeg på fersken.. "Jeg ringte på først, men siden du ikke åpnet"....

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Si det til dem. Det skal ikke forekomme at utleier låser seg inn "for å sjekke".  Det er på lik linje med innbrudd. 

Anonymkode: bba3d...2a5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Si det til dem. Det skal ikke forekomme at utleier låser seg inn "for å sjekke".  Det er på lik linje med innbrudd. 

Anonymkode: bba3d...2a5

Pappa sier det samme men vet ikke om jeg klarer å si noe til de om det. De har vært snille mot meg hele året utenom dette 😟

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pappa sier det samme men vet ikke om jeg klarer å si noe til de om det. De har vært snille mot meg hele året utenom dette 😟

Det er ikke snilt å låse seg inn sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg nervøs. Jeg skal leie i kjeller fra august. Har ikke slått meg at dette kan forekomme. 

Anonymkode: 00ebc...f88

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå ble jeg nervøs. Jeg skal leie i kjeller fra august. Har ikke slått meg at dette kan forekomme. 

Anonymkode: 00ebc...f88

Du får kjøpt fine kamera som kan settes opp ved inngangsdøra. https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/sikkerhet-og-overvakning/overvakningskamera/ring-indoor-cam-kablet-overvakningskamera-hvit/134612

"Leietaker har eksklusiv bruksrett til boligen, og utleier kan ikke låse seg inn i leietakers hjem uten en lovlig grunn til det.

Ønsker utleier å foreta tilsyn av boligen, nødvendig vedlikeholdsarbeid, lovlige forandringer i boligen, eller annet arbeid som må utføres for å hindre skade på boligen, plikter leietaker å gi utleier tilgang til boligen."

https://www.htu.no/rettigheter-og-plikter/utleiers-tilgang-til-boligen

Anonymkode: 2153f...ce2

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skriv et brev og legg i postkassa deres? Kanskje enklere å gjøre det hvis en har problemer med å si det ansikt til ansikt. En del av det å leie hos noen er å kunne si ifra hvis det forekommer overtramp. Da må en kjempe sin kamp og stå støtt på egne ben og her har du full rett på din side, i tillegg at alle vi på forumet også støtter deg. Det er viktig at du sier ifra og står på ditt her.  :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...