Gå til innhold

Camingvogn og cruise control - fordeler og ulemper

Svisle

Anbefalte innlegg

Har kjørt med vogn nå i 8 år og med 3 forskjellige biler. Kjører manuelt og uten cruise control, men her om dagen så vandret tankene litt over til det her med å komme seg opp og ned bakker, svingete veger etc. med mye bruk av gass og gear.

Så fyr løs - hva er fordeler og hva er ulemper ved å kjøre på cruise control med sånn passe lett vogn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker ikke cruise control når det er masse bakker og svinger. Jeg bor på Vestlandet, så det er jo da fryktelig mange steder jeg ikke bruker det ;)

Det er farlig å kjøre med cruise control når man raskt må endre hastighet. Man kan ikke bare sette den på 50, og så skal det liksom være ok rundt svinger, over bakketopper, osv, helt ukritisk. 

Cruise control er helt genialt når man kjører på godt oversiktelige veier UTEN masse svinger og ting man må bremse ned for. Det er også kjempedigg med adaptiv cruisekontroll, når man har folk som kjører i rykk og napp foran seg. 

Anonymkode: 03091...b6e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker ikke cruise control når det er masse bakker og svinger. Jeg bor på Vestlandet, så det er jo da fryktelig mange steder jeg ikke bruker det ;)

Det er farlig å kjøre med cruise control når man raskt må endre hastighet. Man kan ikke bare sette den på 50, og så skal det liksom være ok rundt svinger, over bakketopper, osv, helt ukritisk. 

Cruise control er helt genialt når man kjører på godt oversiktelige veier UTEN masse svinger og ting man må bremse ned for. Det er også kjempedigg med adaptiv cruisekontroll, når man har folk som kjører i rykk og napp foran seg. 

Anonymkode: 03091...b6e

DET er jeg absolutt helt enig i, men spørsmålet var om hvordan det er å kjøre med vogn på slep. F.eks. på E6 og flate Innlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig deilig å kjøre med adaptive cruise control med vår Adria Adora UL 613 i hvert fall. 😊👍

Anonymkode: 56df2...db2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig deilig å kjøre med adaptive cruise control med vår Adria Adora UL 613 i hvert fall. 😊👍

Anonymkode: 56df2...db2

Hvordan påvirker det drivstofforbruket? Og går det greit å holde jevn fart i slakke men lange stigninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står vel i brukermanualen til bilen om det er å anbefale eller ikke. På en skal den ikke brukes med henger.

Anonymkode: 84d76...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...