AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #21 Skrevet 28. juni 2023 Har aldri hatt behov for å vaske klær når jeg er i syden. Anonymkode: cfc7a...6d2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #22 Skrevet 29. juni 2023 Uten tørkemuligheter er eneste løsningen vaskeri, ellers ender du bare opp med råtne klær. Har vi tørkemuligheter bruker vi gjerne badekar til treningstøy. Men viktig med vaskemiddel beregnet for handvask. Vi tar med biotex hjemmefra. Anonymkode: 7b932...e79
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #23 Skrevet 29. juni 2023 tirben skrev (10 timer siden): Du skjønner ikke at noen kan finne på noe annet enn å ligge på stranda? Du skjønner heller ikke at noen liker å kle seg etter forskjellige omstendigheter? Det er ikke meg du siterer. Og jeg ligger sjeldent på stranda lenge om gangen. Men må si meg enig i dette innlegget for egen del. Har reist mye rundt i varme områder. Og bikini med en lett kjole over er løsningen når du for eksempel er på treukers tur i Asia med få muligheter for klesvask. Bikinien blir "ren" når du dusjer og tar et bad senere på dagen. Kjolen kan brukes en god del ganger selv om svetten renner, eller raskt skylles i vann og tørkes. I motsetning til en tett shorts eller t-skjorte, som raskt vil lukte, og også tar mer plass i bagasjen. Anonymkode: 7b932...e79
reiseglad Skrevet 29. juni 2023 #24 Skrevet 29. juni 2023 (endret) Man vasker ikke klærne gjennom hotellets vasketjeneste, det er som du sier, svindyrt. Ta med klærne til nærmeste vaskeri, spør evt lokalbefolkningen hvor de vasker og hva de anbefaler. Har loffet rundt i Asia over måneder med barn, og da var det første vi lokaliserte, vaskeri og lokalmarkedet. Da ungene våre var små, holdt det med klær en uke, da måtte det vaskes. Som voksen klarer vi oss fint med bare håndbagasje selv på lengre turer til syden. Men jeg må jo si at en ny T-skjorte til hver natt er mye å drasse på! Ta en dusj før du legger deg, og sov naken i varmen. Endret 29. juni 2023 av reiseglad
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #25 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke meg du siterer. Og jeg ligger sjeldent på stranda lenge om gangen. Men må si meg enig i dette innlegget for egen del. Har reist mye rundt i varme områder. Og bikini med en lett kjole over er løsningen når du for eksempel er på treukers tur i Asia med få muligheter for klesvask. Bikinien blir "ren" når du dusjer og tar et bad senere på dagen. Kjolen kan brukes en god del ganger selv om svetten renner, eller raskt skylles i vann og tørkes. I motsetning til en tett shorts eller t-skjorte, som raskt vil lukte, og også tar mer plass i bagasjen. Anonymkode: 7b932...e79 Hvor mange barn reiser du da med? Hvor mye snørr og tårer og is og sand får du klint på deg..? Anonymkode: 65462...741 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #26 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mange barn reiser du da med? Hvor mye snørr og tårer og is og sand får du klint på deg..? Anonymkode: 65462...741 Som sagt. En lett sommerkjole skylles raskt, og tørker raskt. Sand ristes bort. I motsetning til shorts. Og ny t-skjorte to ganger om dagen. Og hadde dagene bestått i snørr og tårer, is og mat som klines utover, hadde jeg nok utsatt å reise på den typen turer noen år. Anonymkode: 7b932...e79 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #27 Skrevet 29. juni 2023 reiseglad skrev (2 timer siden): Man vasker ikke klærne gjennom hotellets vasketjeneste, det er som du sier, svindyrt. Ta med klærne til nærmeste vaskeri, spør evt lokalbefolkningen hvor de vasker og hva de anbefaler. Har loffet rundt i Asia over måneder med barn, og da var det første vi lokaliserte, vaskeri og lokalmarkedet. Da ungene våre var små, holdt det med klær en uke, da måtte det vaskes. Som voksen klarer vi oss fint med bare håndbagasje selv på lengre turer til syden. Men jeg må jo si at en ny T-skjorte til hver natt er mye å drasse på! Ta en dusj før du legger deg, og sov naken i varmen. Jeg deler dobbeltseng med sønn på 13, så syns ikke jeg kam sove naken... Ts Anonymkode: 7c2c6...db7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #28 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som sagt. En lett sommerkjole skylles raskt, og tørker raskt. Sand ristes bort. I motsetning til shorts. Og ny t-skjorte to ganger om dagen. Og hadde dagene bestått i snørr og tårer, is og mat som klines utover, hadde jeg nok utsatt å reise på den typen turer noen år. Anonymkode: 7b932...e79 Du, ja, men nå handler ikke tråden om deg, men om ts, som ønsker å dra på "sydentur" med sine barn. Det er jo temmelig meningsløst for ts med råd som overhodet ikke er tilpasset den spesifikke situasjonen hun er i, nemlig reising med barn.. Anonymkode: 65462...741 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #29 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du, ja, men nå handler ikke tråden om deg, men om ts, som ønsker å dra på "sydentur" med sine barn. Det er jo temmelig meningsløst for ts med råd som overhodet ikke er tilpasset den spesifikke situasjonen hun er i, nemlig reising med barn.. Anonymkode: 65462...741 Og jeg anbefaler oss som reiser med barn å droppe shorts og t-skjorter, da disse veldig raskt lukter i varmen. Og tar en evighet å tørke. Og krever mer plass i kofferten. En lett sommerkjole med bikini under holder seg fresh lengre da den verken er tett under armer eller i skrittet. Og den tørker på null-niks de gangene du må skylle den. Anonymkode: 7b932...e79
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #30 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg deler dobbeltseng med sønn på 13, så syns ikke jeg kam sove naken... Ts Anonymkode: 7c2c6...db7 Pakk en løs singlet neste gang. Tar mindre plass, sitter ikke tett under armer så holder 2-3 netter, tynt stoff så går raskt å tørke når du vasker. Anonymkode: 7b932...e79 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #31 Skrevet 30. juni 2023 Ts her Herregud, kom ut på terrassen i går kl 18 og så at vannsprederen stod på og dusjet alle klærne mine som hang til tørk over hekken 😅😅😅 Ikke rart det ikke har tørket 🤪🙈 Anonymkode: 7c2c6...db7 1
Sirah Skrevet 30. juni 2023 #32 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her Herregud, kom ut på terrassen i går kl 18 og så at vannsprederen stod på og dusjet alle klærne mine som hang til tørk over hekken 😅😅😅 Ikke rart det ikke har tørket 🤪🙈 Anonymkode: 7c2c6...db7 Hahahaha der har du forklaringen 😅 Finn et vaskeri TS Det finnes det garantert i nærheten.
Neix4 Skrevet 30. juni 2023 #33 Skrevet 30. juni 2023 Jeg hadde heller betalt 50 euro for at hotellet ordnet dette enn å bruke opp min ferietid på å vaske selv og styre med det.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #34 Skrevet 30. juni 2023 Google etter vaskeri. De aller fleste henter tøy på hotellet og leverer når ferdig. Vi var i Alanya i fjor og fikk vasket en full stor pose med klær for ca 200kr. Ellers så hadde jeg sagt det samme som andre, skyll i vasken, men er selv godt kjent med høy luftfuktighet og skjønner hva du mener. Anonymkode: eb672...8f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå