AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #1 Skrevet 28. juni 2023 Hei! Befinner meg i Tyrkia, vært her snart en uke og har en uke igjen. Det går med mye klær og jeg trenger snart å få vasket. Hotellet tar 2 euro per t-skjorte, og klesvasken vil sikkert koste meg 50 euro (har to barn også). Våte klær tørker ikke ute på balkongen. Lite sol der. Så litt vabskelig å vaske selv. Hvordan pleier dere å få vasket klær på sydentur? Tok med en t-skjorte pr dag til meg selv, men går 2 pga svette, solkrem, vann fra våt bikini o.l. Anonymkode: 7c2c6...db7
tirben Skrevet 28. juni 2023 #2 Skrevet 28. juni 2023 Vi pleier å levere på vaskeri. Gjør alltid det uansett hvor vi er på ferie, Tyrkia, Spania, Thailand, Vietnam osv. Det er koster ikke mye. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #3 Skrevet 28. juni 2023 Bruker selv ekstremt få klesplagg på sydentur, går for det meste kun i bikini og tar en lett sommerkjole over når vi ikke er på stranda. Samboeren bruker kun shorts og tar på T-skjorte. Vi greier oss med håndbagasje. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha behov for å vaske to T-skjorter pr dag på sydentur? Anonymkode: ff3c6...98c 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #4 Skrevet 28. juni 2023 Finn et vaskeri. Å få hotellet til å gjøre sånt er dyyyyrt Anonymkode: cc3b1...82f 4
Tbag Skrevet 28. juni 2023 #5 Skrevet 28. juni 2023 Kjøper vaskemiddel på butikken og vasker i vasken. Ville utforsket vaskeri i nærheten som ikke er i gjennom hotellet om det ikke er en mulighet for deg. Eventuelt kjøpe nye klær og se på det som en bonus😂 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #6 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Befinner meg i Tyrkia, vært her snart en uke og har en uke igjen. Det går med mye klær og jeg trenger snart å få vasket. Hotellet tar 2 euro per t-skjorte, og klesvasken vil sikkert koste meg 50 euro (har to barn også). Våte klær tørker ikke ute på balkongen. Lite sol der. Så litt vabskelig å vaske selv. Hvordan pleier dere å få vasket klær på sydentur? Tok med en t-skjorte pr dag til meg selv, men går 2 pga svette, solkrem, vann fra våt bikini o.l. Anonymkode: 7c2c6...db7 Pleier å vaske klær i vasken og henge opp. Tørt blir det jo uansett så lenge det ikke regner rett på det. En trenger ikke sol.. Anonymkode: 8903d...9a8 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #7 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bruker selv ekstremt få klesplagg på sydentur, går for det meste kun i bikini og tar en lett sommerkjole over når vi ikke er på stranda. Samboeren bruker kun shorts og tar på T-skjorte. Vi greier oss med håndbagasje. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha behov for å vaske to T-skjorter pr dag på sydentur? Anonymkode: ff3c6...98c Jeg har blitt solbrent og trengte å dekke til skuldrene når vi har vært ute. Pluss at jeg sover i en ren t-skjorte hver natt. Anonymkode: 7c2c6...db7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #8 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bruker selv ekstremt få klesplagg på sydentur, går for det meste kun i bikini og tar en lett sommerkjole over når vi ikke er på stranda. Samboeren bruker kun shorts og tar på T-skjorte. Vi greier oss med håndbagasje. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha behov for å vaske to T-skjorter pr dag på sydentur? Anonymkode: ff3c6...98c Fordi ikke alle liker å gå rundt i klær innsostet i svette og solkrem... Jeg går IKKE i bikini, jeg går i shorts og t-skjorte, og leker i sand og støv med ungene, iført solkrem jeg må påføre minst tre ganger dagen. Det er mildt sagt uaktuelt å gå i den samme t-skjorten to dager på rad, når den har flekker etter både solkrem og svette, og lukter. Anonymkode: 65462...741 5
Bingo Bongo Skrevet 28. juni 2023 #9 Skrevet 28. juni 2023 Kjøpe vaskemiddel på butikk og vask i vasken. Skikkelig store flekker forsvinner nok ikke på denne måten, men det er vel mer snakk om å få skylt opp plagg og få vekk litt svettelukt. Har aldri opplevd at klær ikke tørker i Syden, selv om det ikke er sol. Det er jo så varmt, så væske fordamper jo... 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #10 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pleier å vaske klær i vasken og henge opp. Tørt blir det jo uansett så lenge det ikke regner rett på det. En trenger ikke sol.. Anonymkode: 8903d...9a8 Jeg skal prøve det. Men har hatt vått badetøy ute på verandaen som ikke har blitt tørt pga luftfuktigheten. Anonymkode: 7c2c6...db7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #11 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi ikke alle liker å gå rundt i klær innsostet i svette og solkrem... Jeg går IKKE i bikini, jeg går i shorts og t-skjorte, og leker i sand og støv med ungene, iført solkrem jeg må påføre minst tre ganger dagen. Det er mildt sagt uaktuelt å gå i den samme t-skjorten to dager på rad, når den har flekker etter både solkrem og svette, og lukter. Anonymkode: 65462...741 Samme her 😃 Ts Anonymkode: 7c2c6...db7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker selv ekstremt få klesplagg på sydentur, går for det meste kun i bikini og tar en lett sommerkjole over når vi ikke er på stranda. Samboeren bruker kun shorts og tar på T-skjorte. Vi greier oss med håndbagasje. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha behov for å vaske to T-skjorter pr dag på sydentur? Anonymkode: ff3c6...98c Barn skitner jo fort til T-skjorter. I tillegg så svetter mange, slik som meg, og det lukter dårlig etter noen timer. AnonymBruker skrev (1 time siden): Pleier å vaske klær i vasken og henge opp. Tørt blir det jo uansett så lenge det ikke regner rett på det. En trenger ikke sol.. Anonymkode: 8903d...9a8 I Tyrkia er det nærmest umulig. Vi fikk ikke badehåndkledene tørre i det hele tatt da vi var der, pga luftfuktighet. Bingo Bongo skrev (1 time siden): Kjøpe vaskemiddel på butikk og vask i vasken. Skikkelig store flekker forsvinner nok ikke på denne måten, men det er vel mer snakk om å få skylt opp plagg og få vekk litt svettelukt. Har aldri opplevd at klær ikke tørker i Syden, selv om det ikke er sol. Det er jo så varmt, så væske fordamper jo... 🤷♀️ Da har du ikke opplevd Tyrkia med høy luftfuktighet. Ingenting tørket hos oss. Det var like fuktig dagen etter I Spania har vi aldri hatt dette problemet. Anonymkode: df60c...813 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal prøve det. Men har hatt vått badetøy ute på verandaen som ikke har blitt tørt pga luftfuktigheten. Anonymkode: 7c2c6...db7 Tørk med hårføner. Anonymkode: 65462...741
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 Se etter om det er noen vaskeri i nærheten og vask der. Der har de sikkert også tørketrommel, eller ta en ekstra omgang med sentrifugering. Det er jo helt håpløst å vri det opp manuelt og få det tørt når luftfuktigheten er høy. Anonymkode: 71f3d...489
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 finn ett vaskeri! vi pleier være i hellas, alltid levert på lokalt vaskeri, koster en brøkdel av det hotellet tar Anonymkode: dac4a...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 Vaskeri, ja, som flere sier. Er du et område det er veldig turistifisert så lønner det seg å finne et vaskeri der tyrkerne selv bor. Anonymkode: 6d7a8...702 1
tirben Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 Bingo Bongo skrev (8 timer siden): Kjøpe vaskemiddel på butikk og vask i vasken. Skikkelig store flekker forsvinner nok ikke på denne måten, men det er vel mer snakk om å få skylt opp plagg og få vekk litt svettelukt. Har aldri opplevd at klær ikke tørker i Syden, selv om det ikke er sol. Det er jo så varmt, så væske fordamper jo... 🤷♀️ Jo, men enkelte steder har veldig høy luftfuktighet, så det er klamt.
solmåneogstjerner Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 (endret) Har gjort to ting: Vaskeri/renseri: ikke på hotell men et annet sted. Kostet nesten ingenting, husker ikke akkurat hvor mye men lite. Det var i Tyrkia. (Altså har bare levert og fått hentet det senere, ferdig vasket og tørket) Vasket selv: vaskemiddel og klær i badekar eller vask. Skyll godt og heng opp. Det tørker i løpet av en dag uansett om det er sol eller ikke. Endret 28. juni 2023 av solmåneogstjerner
tirben Skrevet 28. juni 2023 #19 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bruker selv ekstremt få klesplagg på sydentur, går for det meste kun i bikini og tar en lett sommerkjole over når vi ikke er på stranda. Samboeren bruker kun shorts og tar på T-skjorte. Vi greier oss med håndbagasje. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha behov for å vaske to T-skjorter pr dag på sydentur? Anonymkode: ff3c6...98c Du skjønner ikke at noen kan finne på noe annet enn å ligge på stranda? Du skjønner heller ikke at noen liker å kle seg etter forskjellige omstendigheter? 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #20 Skrevet 28. juni 2023 Svaret blir vel vaskeri. Det finnes nok flere av de rundt 🙂 Lykke til Pakk kofferten full og trill av sted til nærmeste vaskeri.. Anonymkode: 9218d...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå