Gå til innhold

Kryssallergi og reaksjon, erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har pollenallergi, hva slags symptomer får dere når dere spiser noe som dere ikke "tåler"?

Anonymkode: 2ea20...86f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har pollenallergi (ikke veldig plaget, men sånn helt normalt). Reagerer på; ukokte gulrøtter, nesten all frukt -spesielt kiwi og banan. Får kløe rundt munnen og føles som leppene blir nummen og "prikker". Stikker og prikker i munnen og svelget. 

Anonymkode: 3c0fd...876

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har pollenallergi (ikke veldig plaget, men sånn helt normalt). Reagerer på; ukokte gulrøtter, nesten all frukt -spesielt kiwi og banan. Får kløe rundt munnen og føles som leppene blir nummen og "prikker". Stikker og prikker i munnen og svelget. 

Anonymkode: 3c0fd...876

Akkurat det samme, men hovner også opp på leppa og i verste fall i halsen. 
Reagerer på nesten alt av rå grønnsaker og frukt i pollensesongen (mars-juni), men utenom sesong reagerer jeg mest på rå gulrøtter, Kiwi, vannmelon og steinfrukter. 

Anonymkode: f2e47...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pollenallergi og derav kryssallergi for mandler, nøtter (særlig hasselnøtter), jordbær, paprika, kiwi. Kan i perioder også reagere på eple og ananas.

Når jeg får i meg matvarer jeg kryssreagerer på føles det som om det blir trangere/litt hovent i svelget, og jeg blir tørr i halsen og føler at jeg har et rusk som sitter fast i halsen. Får irritasjonshoste. Kan også få kraftige elveblestreaksjoner. Symptomene hos meg går tilbake når jeg får tatt mer allergimedisin (tablett). 

Anonymkode: 4d8ea...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...