AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Dere som har pollenallergi, hva slags symptomer får dere når dere spiser noe som dere ikke "tåler"? Anonymkode: 2ea20...86f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Skrevet 27. juni 2023 Har pollenallergi (ikke veldig plaget, men sånn helt normalt). Reagerer på; ukokte gulrøtter, nesten all frukt -spesielt kiwi og banan. Får kløe rundt munnen og føles som leppene blir nummen og "prikker". Stikker og prikker i munnen og svelget. Anonymkode: 3c0fd...876
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har pollenallergi (ikke veldig plaget, men sånn helt normalt). Reagerer på; ukokte gulrøtter, nesten all frukt -spesielt kiwi og banan. Får kløe rundt munnen og føles som leppene blir nummen og "prikker". Stikker og prikker i munnen og svelget. Anonymkode: 3c0fd...876 Akkurat det samme, men hovner også opp på leppa og i verste fall i halsen. Reagerer på nesten alt av rå grønnsaker og frukt i pollensesongen (mars-juni), men utenom sesong reagerer jeg mest på rå gulrøtter, Kiwi, vannmelon og steinfrukter. Anonymkode: f2e47...a6a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har pollenallergi og derav kryssallergi for mandler, nøtter (særlig hasselnøtter), jordbær, paprika, kiwi. Kan i perioder også reagere på eple og ananas. Når jeg får i meg matvarer jeg kryssreagerer på føles det som om det blir trangere/litt hovent i svelget, og jeg blir tørr i halsen og føler at jeg har et rusk som sitter fast i halsen. Får irritasjonshoste. Kan også få kraftige elveblestreaksjoner. Symptomene hos meg går tilbake når jeg får tatt mer allergimedisin (tablett). Anonymkode: 4d8ea...e4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå