Gå til innhold

Grusomt med hetetokter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hetetokter sikkert hver time nå når sommeren har kommet. Jeg lider.

Kan ikke bruke hormoner, min mor døde av brystkreft. Vet det kommer et medikament til høsten mot hetetokter UTEN hormoner. 

Hva gjør jeg i mellomtiden? Jeg er normalvektig, trener nesten daglig, spiser stort sett sunt, drikker lite, røyker ikke og sover lite (pga hetetokter om natta).

Forslag?

Anonymkode: b8c20...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg! Da jeg var i starten av overgangsalderen, brukte jeg noen tabletter jeg kjøpte på helsekostbutikk kalt Femarelle. Jeg syns de hjalp litt iallefall. Nå bruker jeg hormontabletter. 

Femarelle finnes såvidt jeg vet i tre varianter. Jeg brukte den for kvinner i 40-åra, ei jevngammel venninne brukte den for kvinner i 50-åra og syns hun hadde en viss effekt. 

Jeg håper det nye som kommer på markedet vil hjelpe deg, det er så fælt å ha hyppige hetetokter! 

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg!

Vet du om brystkreften din mor hadde var arvelig da? Skjønner at du kanskje ikke vil ta sjansen på hormoner, men har du snakket med gynekolog om det? Den studien som førte til at man frarådet østrogen pga økt risiko for kreft har visst vist seg å ikke være så pålitelig som først antatt, og nyere forskning har ikke klart å påvise samme risiko. Jeg har derfor forstått det sånn at de ikke er like restriktive med østrogen lenger.

Men uansett verdt å ta opp med gynekolog tenker jeg ❤️

Anonymkode: 88482...b3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forslaget er å vente tilhøsten.

Anonymkode: 6c70a...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...