Gå til innhold

Finner ingen «fine nok» babynavn…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min ene datter heter Carmen, mens min andre jente har et veldig sjeldent og veldig gammelt navn, som ikke er brukt i Norge. Og navnet betyr på norsk det samme som ei nær venninne som døde heter. Men så døde datteren vår også 😭... Så har ikke lyst til å dele hennes navn med noen for alt i verden. det er et navn bare hun skal få lov å ha i fred ❤️.. mellom navnet er Alexandra da ❤️... 

Anonymkode: 60d9a...962

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Theo og Mathea er ikke nye navn. Husk at hun her også het Mathea (ja, hun i midten).

64630757.jpg?imageId=64630757&x=0&y=0&cr

Anonymkode: fa33c...916

Ja, veit det ikkje er nye namn. Men eg syns likevel dei er meir vanleg og moderne no, enn t.d. Ola og Odin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Billie? 😇

Anonymkode: 3002f...0c3

Nei, men det syns eg er fint 😊 også likar eg Nikki, Mika, Luka(kan gå for både jente og gut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vårt barn er oppkalt etter en Person i en av Astrid Lindgrens bøker. Mange av navnene der er fine, men ikke mye brukt i dag :)

Anonymkode: 65e56...9cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere ikke bestemmer dere innen 6 måneder etter fødsel vil staten gi babyen et navn. Problem løst!

Anonymkode: 9a328...566

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Navn jeg liker. Ganske vanlige navn, men ikke så mange som heter det at det er et problem. 

Erik/Eirik, Andreas, Håkon, Jonas, Marius, Magnus, Syver, Kasper, Philip

Marianne, Lilly, Maja, Jenny, Silje, Marte, Ingrid, Alvilde

Anonymkode: 02c4d...b4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for passe gamle navn som ikke er i vinden akkurat nå, sånn som for eksempel Liv, Turid, Anette, Karen, Gunhild, Sverre, Lars, Einar og Tarjei. Kommer til å være den eneste i klassen med navn som disse 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Navn jeg ikke fikk brukt fordi mannen ikke likte de:

Jentenavn:

Amira

Constance

Catalina 

Evelyn

Agate

Augusta

Cecilie 

Guttenavn

Samir

Simeon

Samson

Anonymkode: 5f2bd...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slet med akkurat det samme med mine!!

Eldstemann har et navn som i utgangspunktet ikke er et «favorittnavn», men som jeg er veldig glad i pga oppkalling etter noen som har betydd mye for meg. 

Nr 2 har et navn jeg virkelig liker, og fikk en sånn «yes!-feeling» på..

Nr 3 stakkar, der fant vi aldri et navn med den «yes!-faktoren», så han har et navn vi synes er helt greit 😅🙈

Navn JEG hadde ønsket, om jeg fikk bestemme alt selv;

Jente;

Ingvild, Alma, Live

Gutt

Jonar, Andreas, William

Anonymkode: b4370...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (12 timer siden):

Dette!

Jeg forbinder forøvrig Elias med en gammel mann, så her handler det jo om hvilke assosiasjoner man har…

Og jeg forbinder det med en båt 🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde de samme kravene som deg TS. Mine 3 jenter har alle navn som er sjeldne i Norge, men ikke rare. Med nr 3 leste jeg gjennom alle navnelister jeg fant og trodde aldri vi skulle bli enige om navn, men plutselig fant jeg ett jeg ikke klarte å legge fra meg og heldigvis likte mannen det også. 

Guttenavn jeg liker: 
-Milo
-Troy
-Edwin
-Arion
-Aron
-Timian

Jentenavn: 
Emmelin
Evangelin
Ada
Roselin
Rosanna
Roselia

Anonymkode: 3169d...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåNatt skrev (3 timer siden):

Jeg traff på en jente som het Lykke en gang, det synes jeg var nydelig. Eira, Frøya, Ylva, Sol, Frid, Iris, Rav, Liv er også fine navn.

Jeg har fire sønner selv, alle med dobbeltnavn, der har jeg valgt fra bibelen/hebraiske 😁 liker godt Benjamin, Yohanan, Varg, Odin også. 

Rav er hundenavn. 
Yohanan? Hvorfor ikke bare Johan? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde samme problemet. 2 tette, 1 gutt og ei jente. 

Vi endte på Nikolas og Malin. Jeg ønsket Viktor til gutten men sambo var ikke enig😅

Anonymkode: eca51...a78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrazyCatLady2500 skrev (16 minutter siden):

Rav er hundenavn. 
Yohanan? Hvorfor ikke bare Johan? 

Fordi Yohanan er hebraisk for Johannes. Jeg synes det lyder fint. Og jeg synes ikke Johan er fint navn, lyder litt harry i mine ører .. I ene sønnen min sin klasse gikk det to jenter som het Rav😅 mange mener at Luna er hundenacn og, men det har jo vært veldig populært de siste årene...

Endret av BlåNatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi satte oss ned og ble enige om hva vi ønsket. Vi ville ha et kort navn, gjerne én stavelse, som uttales på samme måte på øst- og vestlandsdialekt. Vi liker også dansk/norsk navnetradisjon, og en del av navnene som var populære rundt 1900. Så da ble det et slikt navn. 😅

Anonymkode: be00e...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Navn jeg ikke fikk brukt fordi mannen ikke likte de:

Jentenavn:

Amira

Constance

Catalina 

Evelyn

Agate

Augusta

Cecilie 

Guttenavn

Samir

Simeon

Samson

Anonymkode: 5f2bd...5cc

Skjønner godt at mannen ikke likte disse navnene. 

Anonymkode: 3c272...91d

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg navn dere liker rett og slett, og ikke tenk for mye på at det må være spesielt, ikke for vanlig eller det aller fineste navnet dere noen gang har hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåNatt skrev (1 time siden):

Fordi Yohanan er hebraisk for Johannes. Jeg synes det lyder fint. Og jeg synes ikke Johan er fint navn, lyder litt harry i mine ører .. I ene sønnen min sin klasse gikk det to jenter som het Rav😅 mange mener at Luna er hundenacn og, men det har jo vært veldig populært de siste årene...

Så Johan er harry, men det er ok at en gutt skal måtte presentere seg to ganger og sikkert måtte stave navnet sitt hver gang han er hos legen, på biblioteket eller skal presentere seg på telefon? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...