AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Del Skrevet 27. juni 2023 Vi venter første og har endevendt internett etter fine navn (både gutt og jente, vet ikke kjønn enda), men vi finner INGEN vi liker nok til å bruke 🙈 ønsker noe som er litt spesielt, men ikke sært. Altså en mellomting av at 4 stk i klassen heter det samme og at folk rynker på nesa og ikke klarer å uttale.. hvordan klarte dere velge navn til barnet? Noen som har fine forslag med enten hva egne barn heter eller navn de ikke fikk brukt? Ingen spesielle tanker om bokstav det skal begynne på osv, men helst noe som kan funke internasjonalt og ikke dobbelt-navn. Anonymkode: 2363e...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Del Skrevet 27. juni 2023 Babynavn? Barnet skal vel hete det samme gjennom hele livet? Er jo flere tråder her inne med mer eller mindre fine navn. Mine har navn som har vært i familiene tidligere. Riktignok flere generasjoner siden. Anonymkode: bb1a1...7d4 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 27. juni 2023 #3 Del Skrevet 27. juni 2023 Eg hadde same tankar som deg, ts. Både jenta og guten fekk eit liknande kallenamn på eit typisk namn. T.d. Andy for Andreas, Toby for Tobias. (Ikkje desse namna). Ingen her heiter det, men vi har fått masse skryt for namna, og vi er veldig nøgde med dei. Berre finn ut om de likar gamle namn(Anton, Ola, Odin...) eller nyare namn(Theo, Mathea...) og prøv dykk fram 😊 er vel ei stund enda sidan du skriv de ikkje veit kjønn enda? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Babynavn? Barnet skal vel hete det samme gjennom hele livet? Er jo flere tråder her inne med mer eller mindre fine navn. Mine har navn som har vært i familiene tidligere. Riktignok flere generasjoner siden. Anonymkode: bb1a1...7d4 Ja, navn til baby da😂 det du skriver er også en faktor som gjør det vanskelig. Det skal ikke bare vært fint til baby, men også passe til et voksent menneske. F.eks synes jeg Mio, Mille, Elias osv. er veldig søte navn til baby, men passer ikke til en voksen person.. Anonymkode: 2363e...76c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Del Skrevet 27. juni 2023 Fineste navnet jeg vet om, som jeg vil bruke selv dersom jeg skulle få en datter en dag (noe jeg ikke tror vil skje) er Elida. Anonymkode: b6804...334 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Del Skrevet 27. juni 2023 Her var lillebror navneløs i 3 uker. Måtte smake på navnene vi hadde, og se hva som passet han 😅 Anonymkode: a7b9f...ae7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Del Skrevet 27. juni 2023 RockyRose skrev (1 minutt siden): Eg hadde same tankar som deg, ts. Både jenta og guten fekk eit liknande kallenamn på eit typisk namn. T.d. Andy for Andreas, Toby for Tobias. (Ikkje desse namna). Ingen her heiter det, men vi har fått masse skryt for namna, og vi er veldig nøgde med dei. Berre finn ut om de likar gamle namn(Anton, Ola, Odin...) eller nyare namn(Theo, Mathea...) og prøv dykk fram 😊 er vel ei stund enda sidan du skriv de ikkje veit kjønn enda? Ble veldig nysgjerrig på de faktiske navnene💕 ja, har god tid til å finne ut av det, men føler det er noe veldig fint med å ha et navn på den som bor inni her. Det føles med personlig og tilknyttende å vite «hvem» som kommer, fremover at det er «babyen». Anonymkode: 2363e...76c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fineste navnet jeg vet om, som jeg vil bruke selv dersom jeg skulle få en datter en dag (noe jeg ikke tror vil skje) er Elida. Anonymkode: b6804...334 Takk for tips! Det var jo et fint navn 😊 håper du får brukt det en dag Anonymkode: 2363e...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Del Skrevet 27. juni 2023 Noen navn jeg kommer på som jeg ikke ofte hører men som er lett å uttale/stave: Eir/Eira, Irma, Fjord, Elana. Anonymkode: 6d2c1...304 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble veldig nysgjerrig på de faktiske navnene💕 ja, har god tid til å finne ut av det, men føler det er noe veldig fint med å ha et navn på den som bor inni her. Det føles med personlig og tilknyttende å vite «hvem» som kommer, fremover at det er «babyen». Anonymkode: 2363e...76c Jeg tipper Ellie og Theo Anonymkode: d91b1...2c5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 27. juni 2023 #11 Del Skrevet 27. juni 2023 Astrid, Signe, Liv, Lene, Maria, Katrine. Kjell, Gunnar, Harald, Tarald, Erlend, Ole, Stein. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 27. juni 2023 #12 Del Skrevet 27. juni 2023 jeg er veldig glad i Erle (jente) og Erlend (gutt) lite gubbete/kjærring navn, men heller ikke typiske babynavn, og med tradisjon. Ikke så mange jeg vet om som heter det 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, navn til baby da😂 det du skriver er også en faktor som gjør det vanskelig. Det skal ikke bare vært fint til baby, men også passe til et voksent menneske. F.eks synes jeg Mio, Mille, Elias osv. er veldig søte navn til baby, men passer ikke til en voksen person.. Anonymkode: 2363e...76c Selv om du synes noen navn er søte til en baby, men ikke passer til en voksen person så vil oppfatningen endre seg ettersom årene går. En liten Elias blir en stor, staut voksen kar som heter Elias, Dere kan jo også vente til barnet er født, så kan det være enklere å se hvilket navn som passer. Anonymkode: bb1a1...7d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 27. juni 2023 #14 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble veldig nysgjerrig på de faktiske navnene💕 ja, har god tid til å finne ut av det, men føler det er noe veldig fint med å ha et navn på den som bor inni her. Det føles med personlig og tilknyttende å vite «hvem» som kommer, fremover at det er «babyen». Anonymkode: 2363e...76c Eg er heilt einig. Det er difor eg ikkje forstår at nokon ikkje vil vete kjønn 😂 for meg var det så viktig for å danne eit "bilete" av babyen og finne namn 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #15 Del Skrevet 27. juni 2023 Har selv valgt navn som var populære rundt 1920-1930, altså navn som nå gradvis begynner å komme tilbake. Begge fungerer allikevel bra internasjonalt. Finn ut hvilken epoke dere liker navnene fra, da vet dere hva dere skal lete etter. Kanskje blir det enklere når dere vet kjønn? Theodor, Viljar, Vinjar, Odin, Klara, Mikkel, Emil. Anonymkode: 9b10d...325 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #16 Del Skrevet 27. juni 2023 RockyRose skrev (54 minutter siden): Eg hadde same tankar som deg, ts. Både jenta og guten fekk eit liknande kallenamn på eit typisk namn. T.d. Andy for Andreas, Toby for Tobias. (Ikkje desse namna). Ingen her heiter det, men vi har fått masse skryt for namna, og vi er veldig nøgde med dei. Berre finn ut om de likar gamle namn(Anton, Ola, Odin...) eller nyare namn(Theo, Mathea...) og prøv dykk fram 😊 er vel ei stund enda sidan du skriv de ikkje veit kjønn enda? Billie? 😇 Anonymkode: 3002f...0c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har selv valgt navn som var populære rundt 1920-1930, altså navn som nå gradvis begynner å komme tilbake. Begge fungerer allikevel bra internasjonalt. Finn ut hvilken epoke dere liker navnene fra, da vet dere hva dere skal lete etter. Kanskje blir det enklere når dere vet kjønn? Theodor, Viljar, Vinjar, Odin, Klara, Mikkel, Emil. Anonymkode: 9b10d...325 Det er vel 4 av desse i klassen? Anonymkode: 3002f...0c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 27. juni 2023 #18 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel 4 av desse i klassen? Anonymkode: 3002f...0c3 Nei det er det ikke 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #19 Del Skrevet 27. juni 2023 Syns Melinda er veldig fint Anonymkode: 349a6...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #20 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Selv om du synes noen navn er søte til en baby, men ikke passer til en voksen person så vil oppfatningen endre seg ettersom årene går. En liten Elias blir en stor, staut voksen kar som heter Elias, Dere kan jo også vente til barnet er født, så kan det være enklere å se hvilket navn som passer. Anonymkode: bb1a1...7d4 Jeg kjenner ei som har ei jente som heter Lille. Og sønnen heter Bør. Så jeg vet ikke helt jeg….. Anonymkode: bbafa...29b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå