AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #21 Skrevet 27. juni 2023 Jeg varierer mellom hotell og airbnb alt etter hva som passer best. Har bare gode erfaringer, men man må jo selvsagt lese hva som står om stedet slik at det passer til forventningene man har. Anonymkode: caf4f...2ac 3 1
Jdz Skrevet 27. juni 2023 #22 Skrevet 27. juni 2023 AirBnB er fantastisk, spesielt til lengre opphold. Har oppimot 100 overnattingsdøgn i året og da kan det fort bli litt mye hotell. Har absolutt overnattet på dårlige AirBnBs også, men da vet jeg som regel på forhånd at dette ikke kommer til å være det helt store, og det er jo akkurat det samme med hotell også. Har også lang erfaring med utleie gjennom AirBnB og har stort sett bare god erfaring med det også.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #23 Skrevet 27. juni 2023 Har bare brukt airbnb en gang, fordi jeg trengte et sted 2 mnd. Nesten 19000kr per mnd. Det var skittent, skjeggkre, det dryppet fra viften så jeg måtte passe på å ha lokk hele tiden. Wifi forsvant i timevis om gangen(purret mange ganger). Pga jobb er jeg avhengig av nett. Ja ellers også da det ikke var tv der og jeg liker å se film om kveldene. Såpekammeret i vaskemaskinen var neppe noensinne renset(jeg tok jobben…). Tørktrommel brukte 3 timer(jeg har ikke selv så akkurat den klager jeg ikke på da hehe). Totalen var skuffende. Og så foretrekker jeg å ha mulighet til gratis avbestilling. Ved sykdom er det kjipt å tape såpass mye; feks en mndleie. Anonymkode: 30855...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #24 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har bare brukt airbnb en gang, fordi jeg trengte et sted 2 mnd. Nesten 19000kr per mnd. Det var skittent, skjeggkre, det dryppet fra viften så jeg måtte passe på å ha lokk hele tiden. Wifi forsvant i timevis om gangen(purret mange ganger). Pga jobb er jeg avhengig av nett. Ja ellers også da det ikke var tv der og jeg liker å se film om kveldene. Såpekammeret i vaskemaskinen var neppe noensinne renset(jeg tok jobben…). Tørktrommel brukte 3 timer(jeg har ikke selv så akkurat den klager jeg ikke på da hehe). Totalen var skuffende. Og så foretrekker jeg å ha mulighet til gratis avbestilling. Ved sykdom er det kjipt å tape såpass mye; feks en mndleie. Anonymkode: 30855...9a1 Men reviews var tipp-topp i forkant? Anonymkode: d0ec5...9a3 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #25 Skrevet 27. juni 2023 Det eneste jeg kan klage på etter 200+ bookinger på Airbnb er at strømmen gikk i 15 min på en av de. Kanskje du ikke har så god vurderingsevne når du booker, ts? Anonymkode: adef0...6cd 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #26 Skrevet 27. juni 2023 Enig med TS. Prisen er den samme som hotell. Så hva er da poenget. Det eneste jeg kan se er de med mange barn. Og de som ønsker tilgang på kjøkken. Ellers Er det ingen fordeler over hotell. Tvert i mot så får du masse ekstra med hoteller som du ikke får ved å leie privat. Så når prisen er den samme så skjønner jeg ingenting. Anonymkode: baee4...58e 3 1
Fru Uperfekt Skrevet 27. juni 2023 #27 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det var lenge mye hype om Airbnb. At de skulle utkonkurrere hotellindustrien osv. Av ren nyskjerrighet har jeg prøvd Airbnb i forskjellige land i forkjellige verdensdeler i forskjellige prisklasser. Og min konklusjon er at det er dritt. Enkelt og greit. Standarden på det du betaler for er dritt. Og prisene er ikke noe særlig lavere enn hoteller med samme standard. Og det uten alle fordelene med et hotell. Begriper ikke at folk fortsatt bruker AirBnb. Og hotellindustrien lever i beste velgående, så det sier vel sitt om spådommene om AirBnb som "industry disrupter". Anonymkode: 89e2a...481 Brukt mye Airbnb i Skandinavia + litt i Asiatiske land og kun hatt god erfaring, eneste gangen jeg var uheldig var i USA men har lært av det så de neste gangene sjekket jeg bedre
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #28 Skrevet 27. juni 2023 Skeptisk til ABB pga muligheten for at folk har installert kamera i leiligheten/huset, føler meg ikke trygg på at det ikke sitter perverse folk å følger med på når jeg dusjer/kler av meg. Anonymkode: 213ab...b7e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #29 Skrevet 27. juni 2023 Det fungerer greit, men av prinsipp har vi gått over til å kun bruke hotell når vi reiser til turiststeder. Airbnb gjør at lokalbefolkningen fortrenges fra sine egne nabolag, og gir heller ikke jobber til mannen i gata. Mange av leilighetene på feks Mallorca er eid av utlendinger. Da gir man ingenting tilbake til miljøet. Bedre med hotell som skaper arbeidsplasser og som i mindre grad påvirker bosituasjonen til de lokale. Anonymkode: f3c79...d75 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #30 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skeptisk til ABB pga muligheten for at folk har installert kamera i leiligheten/huset, føler meg ikke trygg på at det ikke sitter perverse folk å følger med på når jeg dusjer/kler av meg. Anonymkode: 213ab...b7e Noen vil oppdage det, det er jo til og med folk som reiser rundt med utstyr for å finne slikt. Og en et tilfelle av dette så er du forvist fra nettstedet for alltid, mulig også anmeldt. Velger du superhost, og de med mange hundre/tusen gode reviews, er du trygg. Anonymkode: d0ec5...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #31 Skrevet 28. juni 2023 Ikke alltid Airbnb er billigere har jeg erfart, men har kun en dårlig erfaring med det, og det var ikke kjempeille. Men det utkokurrerer nok aldri hotellbransjen, men det er definitivt et alternativ. Anonymkode: 3f99e...74b 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #32 Skrevet 28. juni 2023 Mange her ser jo ikke at det er to ulike tjenester; - AirBnB har ofte flere rom, og er derfor praktisk for familie på tur - AirBnB har kjøkken, så man kan lage noen måltid selv. Spare penger, eller praktisk for en barnefamilie. - AirBnB har ofte adskilt soverom, veldig greit for meg som våkner 2 timer før mannen, det er hat å sitte på hotellrom og være stille. - AirBnB finner du også på lokasjoner der det ikke finnes hotell, noe som kan gi unike opplevelser utenfor de store turiststedene. Men om man som par, som liker hotellfrokost og romservice, og man reiser til en klassisk destinasjon med rikt utvalg i hoteller, så er det jo opplagt at Hotell er det riktige valget for de fleste. Anonymkode: d0ec5...9a3 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #33 Skrevet 28. juni 2023 Hoteller har resepsjon der du kan sjekke inn og ut når som helst. Mange airbnb-utleiere er ofte på jobb, så de kan kun sjekke deg inn kl 14. Verken før eller etter. Veldig upraktisk. Og de har gjerne en liste med husregler lang som et vondt år. Med de merkeligste regler, som at du må ta med deg søpla eller vaske sengetøyet når du sjekker ut. Noen forbyr til og med å kaste dopapir i toalettet. Veldig nasty og upraktisk. Og skulle det være noe galt med rommet hos Airbnb er du stuck. Du får ikke gjort noe med det. Er du heldig og flink til å krangle på engelsk så kan du få igjen pengene. Men da står du der gjerne i en ukjent by og vet ikke hvor du skal gjøre av deg. Mange bruker airbnb på grunn av kjøkken. Men det er sjelden kjøkkenet er av god nok standard til å lage seg kokte egg. Det ender i 9 av 10 tilfeller at man ikke bruker kjøkkenet for det er helt ubrukelig. På hoteller kan du få et nytt rom om det er noe du er misfornøyd med. Du vet hva du får og du har rettigheter som kunde. Hoteller tilbyr rett og slett en trygghet som kommersiell aktør som private ikke kan tilby. Og det til samme pris som Airbnb. Og det er nok det største hinderet til Airbnb. Prisen er skyhøy. Og ringer du kundeservice er det enten en bot du snakker med eller en inder med en aksant du ikke skjønner bæret av. Og de har i tillegg autorisasjon til å hjelpe deg med noe som helst. Kanskje bortsett fra å gi deg pengene tilbake, men hva hjelper det når du står midt ute i ingenmannsland midt på natta. Anonymkode: 6246e...f13 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #34 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hoteller har resepsjon der du kan sjekke inn og ut når som helst. Mange airbnb-utleiere er ofte på jobb, så de kan kun sjekke deg inn kl 14. Verken før eller etter. Veldig upraktisk. Og de har gjerne en liste med husregler lang som et vondt år. Med de merkeligste regler, som at du må ta med deg søpla eller vaske sengetøyet når du sjekker ut. Noen forbyr til og med å kaste dopapir i toalettet. Veldig nasty og upraktisk. Og skulle det være noe galt med rommet hos Airbnb er du stuck. Du får ikke gjort noe med det. Er du heldig og flink til å krangle på engelsk så kan du få igjen pengene. Men da står du der gjerne i en ukjent by og vet ikke hvor du skal gjøre av deg. Mange bruker airbnb på grunn av kjøkken. Men det er sjelden kjøkkenet er av god nok standard til å lage seg kokte egg. Det ender i 9 av 10 tilfeller at man ikke bruker kjøkkenet for det er helt ubrukelig. På hoteller kan du få et nytt rom om det er noe du er misfornøyd med. Du vet hva du får og du har rettigheter som kunde. Hoteller tilbyr rett og slett en trygghet som kommersiell aktør som private ikke kan tilby. Og det til samme pris som Airbnb. Og det er nok det største hinderet til Airbnb. Prisen er skyhøy. Og ringer du kundeservice er det enten en bot du snakker med eller en inder med en aksant du ikke skjønner bæret av. Og de har i tillegg autorisasjon til å hjelpe deg med noe som helst. Kanskje bortsett fra å gi deg pengene tilbake, men hva hjelper det når du står midt ute i ingenmannsland midt på natta. Anonymkode: 6246e...f13 Hvorfor svarer dere når dere ikke har erfaring med konseptet, eller kun har leid av useriøse utleiere? Jeg har aldri leid en AirBnB som ikke har kodelås eller nøkkelboks. Har knapt møtt en utleier. Jeg har aldri opplevd en lang liste med regler, ofte bare 5-10 punkt, som går ut på å ta vare på stedet. Pleier å vaske opp og ta av sengetøy av ren høflighet, ikke fordi det står i reglene. Har to ganger opplevd at noe var feil, utleier responderte umiddelbart, og fikset. Jeg har laget god frokost og gode middager på AirBnB kjøkken en rekke ganger - man må spesifikasjonene av hva de har, samt tidligere anmeldelser. Anonymkode: d0ec5...9a3 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #35 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hoteller har resepsjon der du kan sjekke inn og ut når som helst. Mange airbnb-utleiere er ofte på jobb, så de kan kun sjekke deg inn kl 14. Verken før eller etter. Veldig upraktisk. Og de har gjerne en liste med husregler lang som et vondt år. Med de merkeligste regler, som at du må ta med deg søpla eller vaske sengetøyet når du sjekker ut. Noen forbyr til og med å kaste dopapir i toalettet. Veldig nasty og upraktisk. Og skulle det være noe galt med rommet hos Airbnb er du stuck. Du får ikke gjort noe med det. Er du heldig og flink til å krangle på engelsk så kan du få igjen pengene. Men da står du der gjerne i en ukjent by og vet ikke hvor du skal gjøre av deg. Mange bruker airbnb på grunn av kjøkken. Men det er sjelden kjøkkenet er av god nok standard til å lage seg kokte egg. Det ender i 9 av 10 tilfeller at man ikke bruker kjøkkenet for det er helt ubrukelig. På hoteller kan du få et nytt rom om det er noe du er misfornøyd med. Du vet hva du får og du har rettigheter som kunde. Hoteller tilbyr rett og slett en trygghet som kommersiell aktør som private ikke kan tilby. Og det til samme pris som Airbnb. Og det er nok det største hinderet til Airbnb. Prisen er skyhøy. Og ringer du kundeservice er det enten en bot du snakker med eller en inder med en aksant du ikke skjønner bæret av. Og de har i tillegg autorisasjon til å hjelpe deg med noe som helst. Kanskje bortsett fra å gi deg pengene tilbake, men hva hjelper det når du står midt ute i ingenmannsland midt på natta. Anonymkode: 6246e...f13 De fleste har nøkkelboks med kode... Så man trenger ikke treffe utleier engang, og kan sjekke inn når som helst. Jeg har aldri opplevd husregler. Vi leier også kun steder hvor vi slipper vaske ut selv. Men altså, man SJEKKER jo på forhånd om kjøkkenet er utstyrt ok..? Jeg leser hva kjøkkenet er utstyrt med først, og er det ikke skikkelig utstyrt, velger jeg det vekk. Har aldri opplevd å få et hus med kjøkken som ikke er brukandes. Prisen er ikke skyhøy, nei. NOEN steder, ja, men ofte kan man få det billigere enn hotell. Eksempel fra et sted i Norge i mai i år: billigste hotellrom: 3 000 kr natten.. Air-bnb-hus med 4 soverim, fullt utstyrt kjøkken og vaskerom: 2 000 kr natten... Med huset sparte vi penger på at vi kunne lage måltidene hjemme, i stedet for å måtte spise ute, OG vi kunne vaske klær. Sparte altså mange tusen kr ved å velge Airbnb en uke. Anonymkode: 320bb...a9d 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #36 Skrevet 28. juni 2023 Kjetil E skrev (15 timer siden): Ikke jeg heller, foretrekker hotell og dets bekvemmeligheter som man ikke får på airbnb. Hvordan kan du vite hva du foretrekker når du ikke har prøvd? Eneste bekvemmeligheten jeg ikke får er frokost, men det dropper jeg som regel uansett. Mange steder får man frokost levert på døra hvis man bestiller selv. Null problem AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ehhhmmm nei. Jeg har aldri prøvd det fordi jeg er skeptisk. Ikke omvendt. Anonymkode: 43c87...b77 Prøv det da, så får du kanskje en mening om det Anonymkode: ab29f...8e0 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #37 Skrevet 28. juni 2023 Kjetil E skrev (15 timer siden): Ikke jeg heller, foretrekker hotell og dets bekvemmeligheter som man ikke får på airbnb. Hvordan vet du hvilke bekvemmeligheter du får på airbnb om du ikke har prøvd..? Der jeg bodde sist, var eneste "bekvemmeligheten" jeg gikk glipp av, frokostbuffet. Jeg kom til ferdig oppredde senger, og utvask og vask av sengetøy av håndklær og sengetøy var inkludert. Den absolutt eneste bekvemmeligheten et hotell har utover det, er frokost, som man betaler dyrt for. Og jeg spiser ikke frokost, så for meg var det altså en ikke-sak. Huset jeg leide hadde ørten bekvemmeligheter hoteller IKKE har; kjøkken, vaskerom, flere rom, altan med utemøbler og grill, osv. Anonymkode: 320bb...a9d 2
Sam Jones Skrevet 28. juni 2023 #38 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har benyttet Airbnb i USA, Frankrike, Polen, Spania mm og alltid vært fornøyd! Er på en Airbnb nå og det er nydelig. Svær leilighet med alle fasiliteter på en privat, lukket resort. Alle barn har eget soverom med dobbelseng, to bad, gigantisk terrasse med utsikt over basseng og grøntareal. Helt nytt og fresht. 1
Kjetil E Skrevet 28. juni 2023 #39 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan kan du vite hva du foretrekker når du ikke har prøvd? Eneste bekvemmeligheten jeg ikke får er frokost, men det dropper jeg som regel uansett. Mange steder får man frokost levert på døra hvis man bestiller selv. Null problem Prøv det da, så får du kanskje en mening om det Anonymkode: ab29f...8e0 For det første så er en skikkelig hotellfrokost svært vikitg for meg når jeg er på ferie. Komme ferdig til dekket bord og forskyne meg av en deilig stor og rikholdig buffet. Frokost levert på døra blir bare JALLA i forhold. Og jeg liker å komme til et rom som daglig blir gjort istand til meg slippe å gjøre noe selv. Man kan nok kanskje få det hvis man bor på airbnb privat hvor de som eier bor der. Men det ønsker ikke jeg. Vil ikke orke å skulle omgåes de som bor der. Og der hvor man bare leier en leilighet/hybel får du heller ikke rommet ordnet og i stand hver dag så nei takk. Kan ikke dere bare innse at det er ikke alle som ønsker å bruke airbnb. Kun innse at det er et ferieliv jeg og en del andre IKKE ønsker. Jeg kan forsåvidt se argumentet at hvis man er en stor familie så kan det være en god del penger på å leie en leilighet gjennom airbnb fremfor å ta inn på et hotell hvor man trenger flere rom. Men jeg reiser stort sett alene og vil neppe spare særlig mye på den slags. 1
Kjetil E Skrevet 28. juni 2023 #40 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan vet du hvilke bekvemmeligheter du får på airbnb om du ikke har prøvd..? Der jeg bodde sist, var eneste "bekvemmeligheten" jeg gikk glipp av, frokostbuffet. Jeg kom til ferdig oppredde senger, og utvask og vask av sengetøy av håndklær og sengetøy var inkludert. Den absolutt eneste bekvemmeligheten et hotell har utover det, er frokost, som man betaler dyrt for. Og jeg spiser ikke frokost, så for meg var det altså en ikke-sak. Huset jeg leide hadde ørten bekvemmeligheter hoteller IKKE har; kjøkken, vaskerom, flere rom, altan med utemøbler og grill, osv. Anonymkode: 320bb...a9d Ikke har jeg behov for eget kjøkken, altan med utemøbler, vaskerom eller grill. Jeg vet hva jeg vil ha og det får jeg på hoteller, på tide at dere innser at ikke alle ønsker airbnb når man har ferie. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå