Gå til innhold

Bare dårlige erfaringer med AirBnb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Derfor: Les anmeldelsene. Og ikke lei med mindre det er mange anmeldelser. 

Anonymkode: d0ec5...9a3

De håper jeg da at alle gjør. De her hadde iallefall gjort det. Men selv tonnevis med gode anmeldelser kan ikke garantere 100% at det er trygt uansett 🤷‍♀️

Anonymkode: 52bdc...e31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Derfor: Les anmeldelsene. Og ikke lei med mindre det er mange anmeldelser. 

Anonymkode: d0ec5...9a3

Men jeg har sikkert sett for mye skrekkfilm 🤪

Anonymkode: 52bdc...e31

Skrevet

For min del helt tilfeldig. Elendige leiligheter,koselige verter. Gode verter og gode leiligheter men og elendige begge deler.

Man kan få utrolig digge steder til enn finere pris en luksushoteller. Jeg liker mye heller min egen lelighet,en å bo på hotell.

Aldri benyttet Airbnb i Norge da..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også uenig. Dvs standarden trenger ikke være høyere enn på hotell, og man har ikke vasking underveis. Men tilgang til kjøkken, vaskemaskin, stue/flere soverom er GULL verdt når man reiser med barn. Reiser jeg alene, går jeg for hotell.

Anonymkode: 37e58...907

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hotell er veldig bekvemmelig og komfortabelt, hvor man slipper å tenke på å lage mat, slipper å skifte sengetøy og rydde og vaske rommet. Men med airbnb så får kan man leie et hus/leilighet med alt og få andre opplevelser enn det man får når man bor på et hotell midt i en storby. 

Vi leide et hus via airbnb når vi skulle til Danmark. Vi var der i en uke. Med en sandstrand 5-10 minutters gåtur fra huset, en kort kjøretur til et lite sentrum og vi hadde til og med et eget basseng med huset. Det var rett og slett koselig og behagelig. Vi har kun leid via airbnb en gang, og vi gjør det gjerne igjen. Det er dessuten billigere å leie via airbnb enn hotell og når vi er en familie på 5 stk som reiser så kan det bli ganske dyrt med hotell kontra airbnb. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare prøvd det en gang, i Kroatia, og jeg var fornøyd. Hyggelig vertinne, fin standard, rent og sentralt. Jeg har hørt om andre som har hatt både gode og dårlige opplevelser.

Anonymkode: 972a8...0c5

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 6/27/2023 at 3:52 AM, AnonymBruker said:

Det var lenge mye hype om Airbnb. At de skulle utkonkurrere hotellindustrien osv.

Av ren nyskjerrighet har jeg prøvd Airbnb i forskjellige land i forkjellige verdensdeler i forskjellige prisklasser. Og min konklusjon er at det er dritt. Enkelt og greit. Standarden på det du betaler for er dritt. Og prisene er ikke noe særlig lavere enn hoteller med samme standard. Og det uten alle fordelene med et hotell.

Begriper ikke at folk fortsatt bruker AirBnb. Og hotellindustrien lever i beste velgående, så det sier vel sitt om spådommene om AirBnb som "industry disrupter".

Anonymkode: 89e2a...481

Hvis du skal på avsidesliggende steder, så er Airbnb fantastisk. Og det er ofte verdt det hvis man er flere enn 2 som reiser (som naturligvis ville ha delt et vanlige dobbeltrom på hotell). 

Anonymkode: 1ba7b...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på tallrike hotell og airbnb, og velger det som passer best på reisen. Jeg elsker å prøve ny mat, så å ha tilgang til kjøkken når jeg er i utlandet f.eks. er et argument for å velge airbnb for min del. Spiser selvsagt ute også, men om jeg ser en fristende ukjent sopptype på et marked, har jeg mulighet til å teste. Har bodd på airbnb med nøkkelboks av type egen leilighet og i rom i leilighet der verten selv bor. Det siste var veldig praktisk da jeg ankom sent på kvelden og bagasjen hadde gått tapt. Fikk låne t-skjorte til å sove i 😉

Man må lese kritikkene godt og velge ut fra de forventningene man har. Både hotell og airbnb er bra til hvert sitt bruk. 

Anonymkode: caf4f...2ac

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...