AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Det var lenge mye hype om Airbnb. At de skulle utkonkurrere hotellindustrien osv. Av ren nyskjerrighet har jeg prøvd Airbnb i forskjellige land i forkjellige verdensdeler i forskjellige prisklasser. Og min konklusjon er at det er dritt. Enkelt og greit. Standarden på det du betaler for er dritt. Og prisene er ikke noe særlig lavere enn hoteller med samme standard. Og det uten alle fordelene med et hotell. Begriper ikke at folk fortsatt bruker AirBnb. Og hotellindustrien lever i beste velgående, så det sier vel sitt om spådommene om AirBnb som "industry disrupter". Anonymkode: 89e2a...481 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Skrevet 27. juni 2023 Totalt uenig elsker airbnb. Håpløst dyrt med hotell når man har flere barn enn normen, så da er airbnb gull! Anonymkode: cd777...248 12 5
Gjest ti10 Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Da må du enten ha vært ekstremt uheldig eller ha ekstremt høye krav. Har brukt det flere ganger og har aldri hatt noe å klage på. Det har vært varierende standard, men det fremgår jo av bildene og informasjonen jeg har sett på forhånd. Synes airbnb er et veldig bra konsept.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 Når de vitenskaplige studiene består i at to voksne som liker bekvemmelighetene på et hotell har reist alene til storbyer med rikt tilbud av hotell, men pressede boligpriser, så er det jo satt opp til å være en skuffelse. Gjennom airbnb har jeg bodd steder der hotell ikke eksisterer, bodd med islandshester rett utenfor vinduet, kunne hoppet rett i havet i den svenske skjærgården, ofte sammen med lokalbefolkningen på steder der turisme ikke eksisterer. For ikke å snakke om fordelene om man reiser flere sammen, og gjerne også ønsker å lage noen måltid selv. Anonymkode: d0ec5...9a3 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 Elsker Airbnb. Det er noe helt annet enn hotell. Når man reiser med småbarn, er hotell dritt. Med airbnb får man fullt utstyrt kjøkken, vaskemaskin, tørketrommel også gjerne, flere soverom, eget oppholdsrom (stue), osv osv osv. Vi bor aldri på hotell med småungene våre, med mindre vi absolutt MÅ, for det er et lite helvete. Vi har bare gode Airbnb-erfaringer. Anonymkode: 320bb...a9d 13 2
Tvist Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 Hotell er kjedelig, Airbnb er en opplevelse.leier gjerne et rom i en leilighet noen eier, og sitter og snakker med dem på kvelden. Sosialt. men kan naturligvis ikke forvente frokost, og ofte ikke hotellstandard, men det er ikke det jeg vil ha. Bruk gjerne en superhost, det pleier å være veldig bra. 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Vi bruker det også ofte, fordi vi ellers må leie to hotellrom, og da blir det kjempedyrt når vi reiser med barn. Velger bare hosts med mange og gode tilbakemeldinger. Anonymkode: dc77c...616 5
Pappi Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Da tror jeg du har vært uheldig. Jeg har ikke brukt Airbnb veldig mange ganger, men alltid vært fornøyd. Tror det er smart ved Airbnb å lese igjennom beskrivelse, se på kart og sjekke anmeldelser. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Har aldri brukt AirBnB. Er meget skeptisk Anonymkode: 43c87...b77 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri brukt AirBnB. Er meget skeptisk Anonymkode: 43c87...b77 Uffda. Anonymkode: ef66c...8e6 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 Leier ut og leier selv via airbnb i Norge. Bare vært possitivt så langt. Anonymkode: 8c749...11c 2
Angelheart2 Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 Jeg elsker AirBnb og bruker kun dette. Har leid hus og leiligheter i veldig mange land, også Norge og har aldri blitt misfornøyd. Selvsagt kan det ikke sammenlignes med hotell, vil man bo på hotell så velger man ikke AirBnb. Jeg velger alltid verter som har gode anmeldelser fra før og setter meg godt inn i hvilket tilbud de har med tanke på antall rom, om det er sengetøy og håndklær der, eller man må ha med selv, eventuelle ekstrautgifter ol. Dersom man reiser med barn, eller ungdom som ikke ønsker å dele rom, så blir det fort dyrt på hotell, da vil det som regel lønne seg med AirBnb, men er man to voksne mennesker som trenger ett rom så er kanskje hotell vel så billig. For oss så betyr det mye at vi opplever en mer ekte opplevelse av landet vi er i når vi bor i et vanlig hjem, dessuten er det kos å kunne gå ut om morgenen, handle på et lokalt marked og lage frokost på verandaen. 4
Tvist Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har aldri brukt AirBnB. Er meget skeptisk Anonymkode: 43c87...b77 Du er jo skeptisk nettopp fordi du aldri har prøvd det. Om du vil prøve det, velg en vert med mange tilbakemeldinger. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 Tvist skrev (1 minutt siden): Du er jo skeptisk nettopp fordi du aldri har prøvd det. Om du vil prøve det, velg en vert med mange tilbakemeldinger. Ehhhmmm nei. Jeg har aldri prøvd det fordi jeg er skeptisk. Ikke omvendt. Anonymkode: 43c87...b77 1
Kjetil E Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har aldri brukt AirBnB. Er meget skeptisk Anonymkode: 43c87...b77 Ikke jeg heller, foretrekker hotell og dets bekvemmeligheter som man ikke får på airbnb. 1
Kalikalinka Skrevet 27. juni 2023 #16 Skrevet 27. juni 2023 AirBnB er jo gull! Har brukt det et tosifret antall ganger, både i Norge og diverse utland, og vært veldig fornøyd hver eneste gang. Men jeg ser også veldig nøye på bilder, beskrivelse, beliggenhet og anmeldelser fra andre før jeg booker noe som helst. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Skrevet 27. juni 2023 Prøvd det en gang. De hadde ikke vasket ordentlig engang. Tissedråper på doen fra forrige leier, og masse flekker på tv skjermen. Stinket stearinlys i hele stua og kjøkkenet, så de måtte jeg stue vekk i ett skap. Da gikk den verste lukten vekk. Synes det burde være krav om renhold og hygiene, hvertfall når det står at jeg som leier betaler for at de skal vaske ! Og så kommer jeg til et møkkete hus Anonymkode: 35a0a...dab 1 1
Bigote Skrevet 27. juni 2023 #18 Skrevet 27. juni 2023 Bruker Airbnb hvis jeg skal være et sted over flere uker og ønsker å etablere meg. Har egentlig kun gode erfaringer minus et par knotete innsjekkinger hvor ting har vært dårlig beskrevet. Syntes hele opplegget er flott. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #19 Skrevet 27. juni 2023 Vi har bare hatt flaks ihvertfall. Brukt både i inn og utland og vært superfornøyd. Anonymkode: c3ec9...f55 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #20 Skrevet 27. juni 2023 Elsker ABB. Tjener gode penger på å leie ut 😊 Anonymkode: 715cd...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå