Gå til innhold

Reiser alle hjem til foreldre i ferien?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klikker snart av dette vi må hele tiden. Det å sitte på besøk hjem til noen hver eneste ferie langt inne på landsbygda… Lite/ingenting å finne på, men huset stappfullt av folk fra morgen til kveld og et konstant støynivå. Er mer sliten når jeg drar. Hvordan er det med dere? Blir lei av å gå i andre sine kjøleskap, sitte å være på besøk og være gjest…

Anonymkode: f13d3...476

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg klikker snart av dette vi må hele tiden.

Dere må jo ikke det, dere er vel voksne og bestemmer selv? 

Anonymkode: 665fb...f23

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere må jo ikke det, dere er vel voksne og bestemmer selv? 

Jo, men det blir sure miner og kommentarer.. Det er jo ikke akseptert…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo ikke, men jeg skjønner man kan føle seg litt presset. Hva med å ikke overnatte der, airbnb, hotell, campinghytte etc? Om så bare deler av besøket. Kan dere korte ned lengden? Kan dere dra på besøk når det ikke er så mange andre på besøk samtidig og begrense storbesøk til en kveld?

Anonymkode: 05c14...9d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere må lære å sette grenser.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem lager sure miner? Familien, svigerfamilien eller mannen?

Anonymkode: 92bf5...87c

• Liker 2
Skrevet

Du kan finne på hva du vil mens du er der. Trenger ikke å sitte på en stol.
Du kan svømme, klatre, løpe, gå, og du har sikkert kulturopplevelser å foreslå i nærheten.
Vi bor og ferierer helst i småbygder, og gjennom sommeren opplever vi artister og kunstnere fra fjern og nær, og gå fantastiske turer. Det finnes ikke noe sted hvor det ikke er noe å finne på.

En aldri så liten kubbmatch i hagen eller hagetraktor-race med naboen får du til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi reiser ikke «hjem» hver ferie. Vi reiser noen ganger, men reiser  på den ferien vi har lyst på selv. 

Anonymkode: eaae2...dba

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det, ja. Våre bor langt vekke, og altså, vi vil se dem mens de fremdeles lever. 

Når vi besøker svigers, bor vi nå i Airbnb-hus rett oppi gaten... Svigers tåler ikke bråk og støy, og vi har småbarn. Så det ble en mye bedre løsning for alle. 

Er heldigvis ikke "Huset fullt og masse støy" hos noen av dem, det hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: 9f2b3...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er mange som har sluttet med dette etterhvert...

Anonymkode: 0515b...73d

Skrevet

Mannens foreldre er vi nødt til å reise "hjem" til for å i det hele tatt treffe. Mine foreldre bor i et annet land, og det hender at vi reiser til dem eller at de kommer hit, men det hender også at vi møtes et tredje sted. Sistnevnte vil jeg forøvrig virkelig anbefale, forutsatt at man har sånn cirka samme interessefelt, eventuelt er inneforstått og fornøyd med at folk vil forskjellige ting :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er kjent med dette ja. Travle liv og barnas besteforeldre bor langt unna. Da blir det fort sånn. Prøvde å foreslå at vi tok inn på hotell i jula men da ble de fornærmet. "Er ikke sengene her hjemme gode nok?!" 

Hva skal man svare på slikt. Like greit å bare gi etter og bli ferdig med det..

Anonymkode: d321c...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Du er voksen, og kan ta dine egne beslutninger. Lær deg å sett grenser, så slutter disse kommentarene etterhvert. Man må tåle å være litt upopulær en stund, for å kunne ta vare på seg selv og ikke gi etter andre. De lever ikke livet ditt.

Er også enig i det Andro sier.

Andro skrev (16 timer siden):

Du kan finne på hva du vil mens du er der. Trenger ikke å sitte på en stol.
Du kan svømme, klatre, løpe, gå, og du har sikkert kulturopplevelser å foreslå i nærheten.
Vi bor og ferierer helst i småbygder, og gjennom sommeren opplever vi artister og kunstnere fra fjern og nær, og gå fantastiske turer. Det finnes ikke noe sted hvor det ikke er noe å finne på.

En aldri så liten kubbmatch i hagen eller hagetraktor-race med naboen får du til.

Anonymkode: fec09...62d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere uker hver sommer, og trives med det. Noen uker med barn, med og uten partner på mitt hjemsted, og omvendt.  Det gjør det mulig å tilbringe tid med familie og venner. Hos mine foreldre bidrar jeg med daglige gjøremål, og føler meg ikke som gjest. Hos partners foreldre er jeg gjest, men partner er hjemme og serverer meg om nødvendig.  Til tross for noen kaffeslabberas kjeder vi oss ikke. Det er turer i skog og fjell, fisketurer, og ulike kulturaktiviteter med barn, venner og deres barn og familiemedlemmer.  Dette er en ferieform som gir oss mye. Det er fortsatt tid til andre feriereiser i tillegg.

Anonymkode: 132c8...d85

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk må gjerne lage seg alle mulige slags tullete tradisjoner for min del, men de kan ikke tvinge meg til å delta.

Anonymkode: 7bd71...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Har vi aldri gjort.. Med fulle jobber begge to, hus, barn, aktiviteter osv hele året rundt, skal jeg ha ferie i ferien. Og det betyr noe helt annet enn å besøke familie.. Det kan vi gjøre en helg i ny og ne, eller at de kommer til oss en helg. 2 - 3 dager med familie tett innpå er mer enn nok for mange måneder!

Anonymkode: 5ec37...bdd

AnonymBruker
Skrevet

Min familie bor I et annet land. Reiser hjem sånn ca. 30% av ferien. De får ikke all min ledige tid. Men så er de selv dårlige på å besøke meg så da føler jeg det er greit. 

Anonymkode: 1a6f7...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg klikker snart av dette vi må hele tiden. Det å sitte på besøk hjem til noen hver eneste ferie langt inne på landsbygda… Lite/ingenting å finne på, men huset stappfullt av folk fra morgen til kveld og et konstant støynivå. Er mer sliten når jeg drar. Hvordan er det med dere? Blir lei av å gå i andre sine kjøleskap, sitte å være på besøk og være gjest…

Sitte på besøk?

Du virker litt tiltaksløs, eller kanskje resignert. Kan du ikke gå ut av huset og finne på noe? 

Anonymkode: e1b70...bf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg orker ikke reise til hjembyen hver sommer. Pappa pleier å komme med litt dumme kommentarer, men jeg prøver å ignorere de. Han har mye mer penger enn oss og kommer sjeldnere hit enn vi reiser dit så jeg synes ikke jeg fortjener den påtvingte dårlige samvittigheten. 

Anonymkode: 2a3a3...672

AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte.

Vi bruker 3-4 dager med mine, eller hans, samt at det andre paret kommer tilsvarende til oss.

Ellers er vi litt hjemme, og litt på ferie bare vi to. 

Bare spør hvorfor de ikke drar hjem til sin mor hvert år. 

Anonymkode: 48326...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...