Gå til innhold

Skjermkortdritt


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fikk nytt antivirusprogram i går og rydda samtidig opp i maskinen min. (Har en Acer laptop.) Og jeg må nok ha fjernet skjermkortet eller et eller annet, for skjermen og bilder og alt er helt lusent her nå. I tillegg står det at maskinen leter etter skjermkort uten å finne noe.

Hva gjør jeg nå? Går det an å laste ned nytt skjermkort/drivere til maskinen eller? Litt småsinna nå rett og slett, og er ikke noen datanerd akkurat.

Har xp og hele pakka. Noen som har tips? Help me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffegjesten

Det kan jo hende du har fått slettet skjermdrivern. Ikke noe problem å laste ned ny driver. Det er bare å gå på Acer's hjemmeside, finne rette driver og laste ned. Du kan starte laptopen din i sikker modus - da får du iallefall opp et bilde og kan se hva du gjør - eller du kan laste ned til en annen pc og så overføre filene. Kan jo også hende at det er så enkelt som å sette i Win XP-cd'n og drivere derfra kan nyttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende du har fått slettet skjermdrivern. Ikke noe problem å laste ned ny driver. Det er bare å gå på Acer's hjemmeside, finne rette driver og laste ned. Du kan starte laptopen din i sikker modus - da får du iallefall opp et bilde og kan se hva du gjør - eller du kan laste ned til en annen pc og så overføre filene. Kan jo også hende at det er så enkelt som å sette i Win XP-cd'n og drivere derfra kan nyttes

Hvordan vet jeg at det er riktig driver, da? (Ja, jeg er skikkelig dårlig på dette her.) Er det i forhold til hvilken pc jeg har?

XP-cd har jeg ikke, for det var installert på maskinen da jeg kjøpte den. Jeje.. kanskje jeg har en annen cd liggende? Hmm..

Skal gå inn på acer og kikke der først, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det til! :danse: Fy flate jeg er flink! (Ok, så var jeg ikke så flink da jeg sletta alt sammen, men det er glemt nå.) Jeg har lydkort og skjermkort og drivere og alt sammen på plass!

Takk for tips Kaffegjesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...