Gå til innhold

Mister plutselig mye hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, de siste to ukene har jeg følt meg veldig slapp og mistet utrolig mye hår på hodet. Ligger masse hår igjen i dusjen når jeg duser og grer håret. Nesten redd for å dusje og gre håret. Noen som har erfart det samme og vet hva det kan komme av? 

Anonymkode: b2391...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hår røyter i perioder, om det også sammenfaller med slapphet og tretthet som du beskriver ville jeg bestilt time for en sjekk. Det kan bl.a. være mangel på noe 

Anonymkode: 3a663...b4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mister også sykt mye hår. Kan det ha noe med korona/koronavaksinen å gjøre? 

Anonymkode: 598b5...716

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker, så det er vanskelig å gi noe godt svar.

For min del så var det sånn det ble oppdaget at jeg hadde diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg mister også ekstremt mye hår, frisøren bemerket det sist jeg var der. I går greidde jeg håret i dusjen før jeg skylte ut balsam (har krøller) og etterpå dro jeg hendene gjennom og fikk en kjempestor kladd med hår mellom to fingre. Det var rett og slett litt skremmende.

Anonymkode: 9a829...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hvorfor det er mer fokus på det og skrives så lite om det, men det er ikke bare menn som kan miste mye hår med alderen. Noen tidligere enn andre, alt etter gener. Så mye som rundt 30% av alle kvinner mister store deler av håret hår de nærmer seg 40 og oppover. Ikke så mye som menn og de færreste får tydelig måne og store viker. Det  er nok likevel en av hovedgrunnene til at mange kvinner velger å klippe seg kort etter de har fylt 35-40. Rett og slett fordi det er lite flatterende med svært tynt pistrete hår.

Jeg er blant dem selv. Begynte å miste mye hår fra 35 årsalderen. Alltid hatt langt fyldig hår. Nå er jeg 45 og har svært tynt skulderlangt hår. Tviholder på identiteten min med det lange håret, selv om jeg innser jeg snart må gi etter og klippe det enda mer. 
Har tatt de fleste blodprøver og undersøkelser. Alt ser fint ut og jeg mangler ingenting. Legen sier bare jeg har ‘kvinnelig håravfall’. Ingenting å gjøre med det. Det fortsetter å falle av, og stopper det ikke snart er jeg redd jeg må begynne med parykk en dag😣

Anonymkode: 43c71...6ef

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det alderen som var årsaken, likt med AB over. Har du vært hos legen TS? Håravfall og slapphet kan være så mye, lurt å få det sjekket💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QL2yBCGXlW
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 17.19):

Hei, de siste to ukene har jeg følt meg veldig slapp og mistet utrolig mye hår på hodet. Ligger masse hår igjen i dusjen når jeg duser og grer håret. Nesten redd for å dusje og gre håret. Noen som har erfart det samme og vet hva det kan komme av? 

Jernmangel kan være et potensielt problem. Du bør sjekke dette ut hos legen. Ta blodprøve å undersøk det. Jernmangel kan skape mye probelmer om det går ubehandlet for lenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjelder her også, tenåring. Nettopp fått påvist så og si tomt jernlager, men dette har begynt å gå oppover nå.

Noen som vet hvor lang tid det tar før håret blir normalt igjen? Tynnes fortsatt ut. 

Anonymkode: 003dc...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder her også, tenåring. Nettopp fått påvist så og si tomt jernlager, men dette har begynt å gå oppover nå.

Noen som vet hvor lang tid det tar før håret blir normalt igjen? Tynnes fortsatt ut. 

Det tar omtrent 3 mnd for meg med behandling av jerntabletter på styrke 100. Føler meg dog bedre etter 2 uker

Anonymkode: a4188...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 17.19):

Velkommen i klubben... 😓 

Anonymkode: 5e5b5...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det tar omtrent 3 mnd for meg med behandling av jerntabletter på styrke 100. Føler meg dog bedre etter 2 uker

3 med til håret slutter å falle av du mener?
Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være hva som helst, vitaminmangel, stress,alopecia. Har selv fått alopecia med hårløse flekker over hele hodet og måtte etterhvert bruke parykk. Håper det går bedre for deg.

Anonymkode: b8bae...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

3 med til håret slutter å falle av du mener?
Tusen takk for svar.

Det er individuelt. Jeg tror det slutter å falle av tidligere, men tenkte på det med slitenheten. Gå til legen. Kan hende du får jern inn med sprøyte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...