Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på ferie, og 2-3 netter på hotell med by og strand, uten for lang kjøring, så utmerker Malmø seg. Kun 1000/natt på hotell midt i byen (Scandic inkl frukost). Men, hvorfor er det så billig? Gøteborg er 2500/natt. Er det farlig å dra dit? Mye kriminalitet som også kan berøre turister? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok bra

Anonymkode: 82855...a6c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg heller betalt 3000 natta i nesten hvilket som helst annet europeisk land!

Anonymkode: 1302e...cc8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan like gjerne reise til Midtøsten. Du møter akkurat det samme.

Anonymkode: 72e77...9ae

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Er det virkelig å fælt i Malmø by? Skal bo midt i byen. Noen som har vært der selv?

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok billig fordi det er bare en liten tur over til Danmark. Jeg har vært i Malmø flere ganger, og lever fortsatt. Ikke så mye som en ripe i bilen har jeg fått når jeg har vært der.

Du skal vel ikke utfordre noen kriminelle gjenger i drabantene heller?

Anonymkode: 5403c...889

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Malmø flerr ganger, ikke hatt noe tull der. Enste ekle var mange løse store hubder på vei til stranden på gressplenen og på selve stranden.

Anonymkode: 99997...b54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da hadde jeg heller betalt 3000 natta i nesten hvilket som helst annet europeisk land!

Anonymkode: 1302e...cc8

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan like gjerne reise til Midtøsten. Du møter akkurat det samme.

Anonymkode: 72e77...9ae

Dere har aldri vært i Malmø. Informasjonen har dere fra høyreekstreme nettsider.

Til ts: Malmø er en fin og trygg by. Men det er enkelte strøk med sosioøkonomiske utfordringer.

Anonymkode: c73bd...d3d

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Malmø er vår "ferieby". Vi er der alt fra 1-6 ganger i året (weekends eller ukesturer). Har gjort dette i ca. 10 år. 

Lå en del midt i byen før vi fikk barn, aldri opplevd noe som helst ubehagelig. Nå ligger vi mer i utkanten, mot Øresundsbroen. 

Utifra hva man leser så er jo både Gøteborg, Malmø og Stockholm preget av en del kriminalitet og gjenger. Vi er ikke like ofte i Gøteborg og Stockholm, men kanskje 1 gang annenhvert år. Aldri opplevd noe der heller. 

I det som er definert som værstingstrøkene i Malmø er faktisk der man finner best mat 😅🤤. Men som sagt er vi mer mot Danmark siden, siden vi alltid flyr til København, har kjøpesenteret Emporia rett i nærheten, badeland (koster typ 30 kr per pers), og ishockeyhall-så vi kan se match når det er sesong 🤩👌🏒

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Malmö er en helt ok by, kanskje ikke av de mest spennende. Man har jo København innen en rask togtur også. Hva angår sikkerhet er det vel ikke ofte man hører om norske turister som blir angrepet akkurat. Jeg hadde valgt København foran Malmö, men fordi det er en finere og mer spennende by.

Anonymkode: d6e67...283

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det bor 350  000 helt normale mennesker i Malmø. Tror du seriøst at de lever i livsfare hver dag? :roll:

Anonymkode: 723bb...3bc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Malmö er en helt ok by, kanskje ikke av de mest spennende. Man har jo København innen en rask togtur også. Hva angår sikkerhet er det vel ikke ofte man hører om norske turister som blir angrepet akkurat. Jeg hadde valgt København foran Malmö, men fordi det er en finere og mer spennende by.

Har du sett kronekursen? Danmark er svindyrt, sammenlignet med både Sverige og Norge 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Malmø er ingen by man drar på ferie til. Det er først og fremst sentrum for kriminalitet i Nord-Europa. 

Anonymkode: 8fb22...fc0

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har kost meg i Malmø alle tre gangene jeg har reist dit på tur. Aldri opplevd noe skummelt. 

Anonymkode: 74db0...054

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg bestilt, 3 netter. Håper på fint vær og vi kan være litt på stranden, evt badeland eller tog til Køben, men redd det blir veldig dyrt. Får håpe det er litt liv i bykjernen med restauranter og butikker, at det ikke er helt øde og uten folk.. men etter svarene på denne tråden får jeg og barne si vi har vært i Sverige i sommer, uten å spesifisere hvor..

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, strawberry88 said:

Har du sett kronekursen? Danmark er svindyrt, sammenlignet med både Sverige og Norge 

Jeg velger ikke ferie ut fra valutakursen, velger et sted jeg har lyst til å dra. Har vært i både Malmö og Køben flere ganger, og foretrekker Køben. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Lineaaa said:

Ser på ferie, og 2-3 netter på hotell med by og strand, uten for lang kjøring, så utmerker Malmø seg. Kun 1000/natt på hotell midt i byen (Scandic inkl frukost). Men, hvorfor er det så billig? Gøteborg er 2500/natt. Er det farlig å dra dit? Mye kriminalitet som også kan berøre turister? 

Grunnen til at gtb er så mye dyrere er at det skjer litt mer der i sommer, først har du Partille cup, Coldplay konsert, uken etter er det Gothia cup. Malmö er en flott by å være på ferie i.  Sjekk ut Nya Hamnen, Folkets Park. En flott sommerby

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
strawberry88 skrev (1 time siden):

Malmø er vår "ferieby". Vi er der alt fra 1-6 ganger i året (weekends eller ukesturer). Har gjort dette i ca. 10 år. 

Jøss...

Anonymkode: e829a...b20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis du er på insta, søk opp madeline.rae og les henne tips for Malmø. Hun er canadisk men flyttet til malmø for den store kjærligheten, og skriver mye om hva som er å finne på, både i byen og områdene rundt. 

Anonymkode: 64e3a...580

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en langhelg i Malmø i fjor, håpet på masse svenske tilstander, men ble skuffa, ikke en eneste liten skyteepisode en gang. :fnise:

Bodde sentralt, og var ute til 2-3 tida fredag og lørdag, og det føltes like trygt som alle andre skandinaviske byer. Fikk med oss noen severdigheter, gamle bygg og flotte parker på dagtid. 

Anonymkode: b270c...0ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...