AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Er det noen prototyper, eller er de like ulike som alle andre? Anonymkode: b9ceb...d3f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen prototyper, eller er de like ulike som alle andre? Anonymkode: b9ceb...d3f Prototypen på den moderne bikeren oppsto i USA rundt 1950-tallet med bikergjengen Hells Angels. Dette miljøet tiltrakk seg (fortrinnsvis) menn som levet på kanten av samfunnet. De var ofte homofile (som på den tiden var mer stigmatiserende enn nå i 2023) og/eller småkriminelle. Felles var at de likte å kjøre motorsykkel. Noe av denne kulturen kan gjenspeiles i moderne bikere, men det er vel ingen underdrivelse å påstå at motorsyklistene har blitt mer pusete med årene. Fremdeles forbinder man gjerne vedkommende med rock n roll og gromlyd, men stort sett finner du MC-folk i alle former og fasonger. Anonymkode: 67418...647 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det noen prototyper, eller er de like ulike som alle andre? Anonymkode: b9ceb...d3f Like ulike som alle andre. Hilsen en som kjører mc Anonymkode: 41e38...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Skrevet 25. juni 2023 "Prototypen" du liksom 😏 Mange MC-karer her hvor jeg bor. De er 50+, feit og harry, men hyggelige karer. Kjøper klærne sine på harleydavidson.com og går i tresko. De tror selv de er eksperter på alt fra politikk til motorer. De kan alt best, og sitter og skravler og klager over alle andre. Men dette er bare de jeg kjenner til. Er sikkert andre typer også Anonymkode: 3523e...30d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 Litt enkle i hodet kanskje… Anonymkode: ee6c0...abc 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): . Men dette er bare de jeg kjenner til. Er sikkert andre typer også Anonymkode: 3523e...30d Det er det nok. Selv jobber jeg som arkeolog. Naboen min som også kjører mc er advokat. Faren min som kjørte mc var sosionom. Kona kjører egen sykkel, hun er lege. Ikke er jeg overvektig, ikke er jeg 50+, ikke er jeg ekspert på hverken motor eller politikk. Aldri vært på «harleydavidson,com». Ingen av de jeg nevnte kjører Harley Davidson heller. Som sagt. Like ulike som alle andre. Anonymkode: 41e38...4eb 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det noen prototyper, eller er de like ulike som alle andre? Anonymkode: b9ceb...d3f Like prototypete som de som kjører bil. Anonymkode: 6ddd0...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 Vel, noen prototyper er det jo. En del er i nettverket til 1%-klubbene. Disse er å betrakte som gutter som aldri vokste opp, litt sånn Andrew Tate med forherligelse av vold og arkaiske kjønnsroller. Så har du 40+'ere som "altid har drømt om MC", oftest Harley eller cafe-racer, og med kjøpet tar de ofte noen tattiser, og anlegger skjegg. Slike image-endringer kommer også ofte i forbindelse med samlivsbrudd. De som har hatt 2-hjuling det meste av livet, og ikke er tilknyttet 1%-miljøene, er helt vanlige folk, uavhengig av politikk, yrke, og miljø. Anonymkode: 9fe89...1a3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Skjønner du ikke selv at de er like ulike som alle andre? Anonymkode: f0665...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): "Prototypen" du liksom 😏 Mange MC-karer her hvor jeg bor. De er 50+, feit og harry, men hyggelige karer. Kjøper klærne sine på harleydavidson.com og går i tresko. De tror selv de er eksperter på alt fra politikk til motorer. De kan alt best, og sitter og skravler og klager over alle andre. Men dette er bare de jeg kjenner til. Er sikkert andre typer også Anonymkode: 3523e...30d Hvorfor får jeg ikke opp handlevogn på Harley Davidson.com? Anonymkode: 1024b...ee0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 Synes det er litt taperaktig med menn som digger MasterCard. Selv digger jeg American Express. Anonymkode: 20579...ae2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 Litt enkle og ofte harry er en gjenganger i alle fall Anonymkode: d192e...296 2
ThereGoesBob Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes det er litt taperaktig med menn som digger MasterCard. Selv digger jeg American Express. Anonymkode: 20579...ae2 Var helt sikker på at det var musikk kassetter det var snakk om her. Noe jeg som mann har en svakhet for. Endret 25. juni 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 Svette, hårete, med gamle band evt HD t-skjorter som lukter litt surt Anonymkode: e95fd...e38 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vel, noen prototyper er det jo. En del er i nettverket til 1%-klubbene. Disse er å betrakte som gutter som aldri vokste opp, litt sånn Andrew Tate med forherligelse av vold og arkaiske kjønnsroller. Så har du 40+'ere som "altid har drømt om MC", oftest Harley eller cafe-racer, og med kjøpet tar de ofte noen tattiser, og anlegger skjegg. Slike image-endringer kommer også ofte i forbindelse med samlivsbrudd. De som har hatt 2-hjuling det meste av livet, og ikke er tilknyttet 1%-miljøene, er helt vanlige folk, uavhengig av politikk, yrke, og miljø. Anonymkode: 9fe89...1a3 I tillegg har du en kjerne av de råeste gutta, nemlig de som skrur og bygger egne sykler. Nå snakker vi Harley Davidson og på et nivå man ikke kan lese seg til. Der har prototypen tatoveringer, skjegg, mage, kone, barn, jobb, gjerne en innenfor motor/håndverk, hus, god økonomi og har svarene på ALT man lurer på når det kommer til Harleyer. Selvsikre, robuste, blide og supersnille menn! Og det den ene ikke vet, vet den andre. De er aldri gjerrige på å dele ut tips eller hjelpe til med å skru, men her gjelder regelen, du skal gi like mye som du tar. De jobber gjerne billig og/eller gratis, men utnyttelse av tjenester, faller ikke i god jord. Det er "golden circle" i mc-verden. Anonymkode: 06214...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 Har inntrykket av de fleste som kjører er i samme gate som meg, og ikke er del av noe miljø. Jeg kjører ikke sammen med andre en evt kona mi en svært sjelden gang. Samme med min «advokatnabo» Han har også sykkel av praktiske årsaker. Sykkelen brukes som et praktisk transportalternativ til og fra jobb. Slipper all køkjøring. Bruker mye kortere tid. Det finnes ingen ting ved meg og mitt liv som gir noe hint om at jeg kjører motorsykkel. Eneste som skiller meg fra en som ikke kjører motorsykkel, er at jeg har en motorsykkel. Anonymkode: 41e38...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 Menn som digger MC er enten døde eller i rullestol før de fyller 60. Det er vel det største kjennetegnet. Anonymkode: 56726...e03 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #18 Skrevet 26. juni 2023 Jeg kjører selv MC, dvs en 300 kubikk scooter som jeg er veldig glad i. Utrolig flott framkomst middel i en av de største byene her til lands. Har kjøpt meg moteriktig kjøreutstyr og halvhjelm. Kvinner jeg har datet, har elsket å bli hentet på jobb for en piknik i parken og denslags. Mann 40 Anonymkode: 6ebda...9df
Tiuren Skrevet 26. juni 2023 #19 Skrevet 26. juni 2023 De er helt ubrukelige, stort sett helt jævlig ubrukelige. Selv har jeg 4 motorsykler. Neida, de må nok vurderes som individer og ikke som gruppe. De er like ensartede som "kvinner". Det eneste fellestrekket jeg kan komme på med motorsyklister er at de liker å nyte livet. Og stort sett er de veldig gode kammerater, tøffe og omsorgsfulle. Men om de kun "digger MC" så kan det muligens være litt kjedelig å omgås slike menn om man ikke har MC som interesseområde. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #20 Skrevet 26. juni 2023 De på tinder som har mc som interesse har alltid tatovering, en god del har (ustelt) skjegg og mange har hund/katt. En god del av de sliter og med rettskriving. Anonymkode: 23c80...a10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå