AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #61 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her er det nok svært store mørketall er jeg redd. Kvinnelige overgripere blir sjelden tatt fordi det er mindre fysiske bevis og barna blir ofte manipulert og innser gjerne ikke at de har blitt misbrukt før de er godt voksne, og da er det gjerne for seint å gjøre noe med. Anonymkode: 06367...0c6 Men det har jo ingenting å si at der er noe mørketall fordi mørketallene for overgrep fra menn er kolossale til sammenligning. Nesten alle kvinner opplever seksuell grenseoverskridende oppførsel fra menn, enten som barn eller voksen og mange opplever det flere ganger i livet. Mens man i det henseendet kan sende barna sine trygt hjem til villt fremmede kvinner om man ønsker. Lite blir anmeldt og mye blir henlagt på bevisets stilling. Anonymkode: 34d2b...533
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #62 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det har jo ingenting å si at der er noe mørketall fordi mørketallene for overgrep fra menn er kolossale til sammenligning. Nesten alle kvinner opplever seksuell grenseoverskridende oppførsel fra menn, enten som barn eller voksen og mange opplever det flere ganger i livet. Mens man i det henseendet kan sende barna sine trygt hjem til villt fremmede kvinner om man ønsker. Lite blir anmeldt og mye blir henlagt på bevisets stilling. Anonymkode: 34d2b...533 At det er flere menn er ingen grunn til å bagatellisere kvinnelige overgripere, all den tid man vet at det skjer. Det at det er flere kvinner i omsorgsyrker og som jobber med barn tilsier også at i disse gruppene er flere kvinnelige enn mannlige overgripere selv om det prosentvis kanskje er flere menn. Forstår ikke helt argumentasjonen din. Ett overgrep er ett for mye og like ille uavhengig av kjønn. Anonymkode: 06367...0c6 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #63 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det har jo ingenting å si at der er noe mørketall fordi mørketallene for overgrep fra menn er kolossale til sammenligning. Nesten alle kvinner opplever seksuell grenseoverskridende oppførsel fra menn, enten som barn eller voksen og mange opplever det flere ganger i livet. Mens man i det henseendet kan sende barna sine trygt hjem til villt fremmede kvinner om man ønsker. Lite blir anmeldt og mye blir henlagt på bevisets stilling. Anonymkode: 34d2b...533 Skjønner heller ikke argumentet ditt om at du trygt kan sende barnet ditt til vilt fremmede kvinner. Det var akkurat det som skjedde med meg som barn... Anonymkode: 06367...0c6 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #64 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 14.58): Om vi snevrer det inn til å gjelde der overgrep faktisk har blitt begått: Hebefile? Ja. Pedofile? Nei. Hvis du sjekker påståtte eksempler på dette, vil du se at det alltid er en mannsperson (eller flere) med i bildet. M.a.o. er det en pedofil mann som manipulerer og presser kvinnen til disse aktivitetene. Anonymkode: d3dc7...99d Må være det dummeste jeg har lest. Voksne kvinner er ansvarlige for hva de foretar seg de også. Om vi skal late som det er enda mer mot deres natur enn det er menns så kan vi vel argumentere for at det er enda verre da når en kvinne begår overgrep enn når en mann gjør det? Spør du offeret er det nok like ille uansett. Ta deg sammen. Anonymkode: 584b9...d1f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #65 Skrevet 12. desember 2023 Ja. Men neppe så få som 99% mindre enn menn. Det er nok færre enn menn, men de finnes. Er nok endel mørketall der, dessverre Anonymkode: 02fcb...30b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #66 Skrevet 12. desember 2023 On 6/25/2023 at 6:26 PM, AnonymBruker said: Har i alle fall aldri hørt eller sett noe om kvinner som reiser til fattige land for å kjøpe seksuelle tjenester av barn. Anonymkode: 133ea...2eb Nei, de reiser til Afrika, Gambia og treffer gutter på 15-17 år Anonymkode: 6f429...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #67 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 8.54): Mener at TS er inne på noe her. Husker da man gikk på barneskolen. Fikk man som gutt ligge eller en sugejobb av den kvinnelige vikarlæreren så var det nice. Motsatt kjønn, ikke nice. Anonymkode: c6944...bbb At det var? Ville du sett en unge i øynene og fortalt dem at det ikke er så ille fordi du husker det som et stjerne på beltet å bli antastet av voksne som barn? Anonymkode: 584b9...d1f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #68 Skrevet 12. desember 2023 Selvfølgelig finnes det pedofile damer. I Sverige var det visstnok en gruppe som het «Butterfly Kisses». De var den kvinnelige varianten av NAMBLA. Pedofilsommerfuglen blir brukt som et internasjonalt symbol for pedofile. De store hjertene representerer voksne pedofile, mens de mindre hjertene representerer prepubertale barn. Anonymkode: 20e22...394
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #69 Skrevet 12. desember 2023 Google ‘seksuelt misbrukt av mor’ så finner du dessverre masse💔 https://www.nrk.no/sorlandet/xl/_-modre-voldtar-1.13153616 Anonymkode: a33a3...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #70 Skrevet 12. desember 2023 Herregud for en vakker verden vi lever i..... Not Anonymkode: 35e95...b50
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #71 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 14.49): Inspirert av en annen tråd så begynte jeg å tenke; finnes det pedofile damer? Er det bare mindre av dem enn mannlige pedoer og hvorfor er 99% av alle tilfellene menn?🤔 Jeg er genuint nysgjerrig og ønsker å høre andres tanker. Anonymkode: 01572...2aa Hvis du er så nysgjerrig,så er det bare å google "misbrukt av mamma". Gjorde det selv nå nettopp,og kom opp flere eksempler. Jeg tror grunnen til at vi hører mest om menn,er fordi det faller oss mer naturlig inn at en mann misbruker enn en kvinne. En kvinne skal ha moderlig, ubetinget kjærlighet til sitt barn,og vi synes det er verre å fatte at en kvinne begår slike ugjerninger. Dette har nok også preget en del av etterforskningen i slike saker. Og, helt uten bevis, tror jeg at det er kvinner som går fri for sine ugjerninger nettopp fordi vi har vondt for å tro at det er mulig. Anonymkode: 1ea3a...d9d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #72 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): At det var? Ville du sett en unge i øynene og fortalt dem at det ikke er så ille fordi du husker det som et stjerne på beltet å bli antastet av voksne som barn? Anonymkode: 584b9...d1f 15-17-åringer er ikke pedofili. Når jeg var 15 så var det flere kvinnelige lærere jeg gjerne skulle ha blitt brukt av. Det betyr ikke at alle 15-årige gutter har det sånn, eller at det er lurt av lærere å ha sex med elever. Anonymkode: e9841...8f2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #73 Skrevet 12. desember 2023 On 6/26/2023 at 9:25 PM, AnonymBruker said: Istedenfor at dere sutrer og griner over fakta dere ikke liker, kan dere komme med eksempler som motbeviser dette. Men det kan dere ikke, og det vet dere. Det finnes ingen saker hvor en kvinne helt på egenhånd har utført et (pedofilt) overgrep mot et barn. De sakene som finnes, handler det om hebefili, eller ungdommer i tenårene (men under lovlig alder). Men i saker som spesifikt handler om pedofile overgrep, er det ALLTID en mann med i bildet. Og hvor han har tatt den dominerende rollen. Anonymkode: d3dc7...99d Nei, var jo en i avisen for ikke så lenge siden, med stebestemor. Har også lest om flere barn som kun er misbrukt av mor Anonymkode: 7d23d...f53
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #74 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 18.33): Jeg har aldri hørt om det i Norge Anonymkode: 28906...a7f Det er flere kvinner som er straffedømt for dette i Norge opp gjennom årene. Det er nok atskillelige mørketall på dette området, da det er enda verre for menn å stå frem som offer i disse tilfellene. Bare i Alvdal saken var det vel faktisk minst to kvinner som ble dømt om jeg husker riktig. Det vil da si at det var to kvinner i samme bygd, hvis det er representativt for bygde Norge så kan dere begynne å regne ut 🙂 Anonymkode: ed1d7...6c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå