Gå til innhold

Finnes det pedofile damer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 15.31):

Slutt. Feminisme handler om likestilling. 

Selvfølgelig finnes det kvinnelige pedoer, dessverre

Anonymkode: 02fcb...30b

Og sex handler om kjærlighet, men noen har tatt sex til helt andre former, som pedofile.

Anonymkode: e9841...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 18.26):

Har i alle fall aldri hørt eller sett noe om kvinner som reiser til fattige land for å kjøpe seksuelle tjenester av barn. 

Anonymkode: 133ea...2eb

Trenger ikke reise når du kan tukkle med egne barn.

Anonymkode: f836b...df1

• Liker 1
Skrevet

Ja  de finnes

Se dokumentaren' tell me who I am"på Netflix 

Anonymkode: a489c...78a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 18.57):

Det er faktisk nesten alltid en mann involvert. En mann som forgriper seg alene, sammen med en eller flere andre menn eller sammen med en kvinne. Det er et faktum. Kvinner forgriper seg nesten alltid sammen med en eller flere menn og sjelden alene. 

Anonymkode: f0029...96f

Hvis en mann og en kvinne er mistenkt for noe så har vi i kulturen vår en «bug» som gjør at vi automatisk tenker at mannen har forledet kvinnen til å gjøre dette. Politifolk og dommere er en del av kulturen vår.

Vi kan liksom ikke få oss til å tro at en kvinne kan være pill råtten.

Når vi en gang får likestilling så vil vi bedømme kvinner som individer, på samme måte som vi gjør med menn i dag.

• Liker 1
Skrevet

For mange kvinner (også unormale kvinner) så er vel det å bli penetrert en del av seksualiteten - noe som er vanskelig med barn.

For mange menn (også unormale menn) så er det å penetrere andre en del av seksualiteten - noe som dessverre er mulig med barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 14.58):

Om vi snevrer det inn til å gjelde der overgrep faktisk har blitt begått:

Hebefile? Ja.

Pedofile? Nei. Hvis du sjekker påståtte eksempler på dette, vil du se at det alltid er en mannsperson (eller flere) med i bildet. M.a.o. er det en pedofil mann som manipulerer og presser kvinnen til disse aktivitetene. 

Anonymkode: d3dc7...99d

Selfølgelig finnes det kvinnelige pedofile. Det å latte som noe annet er bare å gjøre det vanskeligere for ofrene deres. 

• Liker 1
Skrevet

Ja. Omtrent 1/4 av gutter som er misbrukt har en kvinnelig overgriper.

Noen mener det er store mørketall siden det ikke passer inn i mønsteret. Folk er ikke oppmerksomme på at det skal skje fordi mødre blir idealisert. Mulig gutter synes det er ekstra vanskelig å se på seg selv som offer. 

Jeg tenker det allikevel er liten tvil om at det er flere mannlige enn kvinnelige overgripere.

https://psykologtidsskriftet.no/fagartikkel/2011/06/ingen-penis-ingen-skade-nar-kvinner-begar-seksuelle-overgrep

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 18.57):

Det er faktisk nesten alltid en mann involvert. En mann som forgriper seg alene, sammen med en eller flere andre menn eller sammen med en kvinne. Det er et faktum. Kvinner forgriper seg nesten alltid sammen med en eller flere menn og sjelden alene. 

Anonymkode: f0029...96f

Nei, det er det ikke. Det er blank løgn.

Mulig det ofte er menn involvert i sakene som havner i retten og media fordi det er omfattende saker.

https://www.nrk.no/sorlandet/xl/_-modre-voldtar-1.13153616

Det er akkurat de fordommene du kommer med her som gjør at overgripere slipper inna.

Endret av Isambard
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 21.36):

Forsvinnende få. Det er menn som fyller opp fengslene, generelt, og for sedelighet er forskjellene ekstreme. Man merker jo og forskjellen på kjønnene i det daglige. Kvinner lar yngre menn være i fred, menn lar ikke yngre kvinner være i fred og noen av dem lar ikke engang barn være i fred.

Anonymkode: 34d2b...533

Pedofili er overgrep mot barn, før de er kommet i puberteten. Å blande inn andre aldersgrupper er å vanne ut begrepet. 

Kvinner styres gjerne av følelser, menn av naturlig begjær. Det finnes kvinnelige overgripere, men de er ofte mentalt forstyrret. Menn har desverre fra naturens side en overveldende kåtskap som i noen tilfeller går ut over barn som ikke er kjønnsmodne.

Anonymkode: 07ad7...c39

Skrevet

Huff… Ja det gjør det helt sikkert. Men nå skal jeg bare spekulere: kanskje kvinner er mer emosjonelt i kontakt med seg selv og andre og dermed også har høyere terskel for å leve ut vrangforestillingene sine? Altså lar empatien vinne? 

Det er jo noe med menn, deres «hjerne» og hormonprofil som gjør dem mer aggressive, voldelige, mindre empatiske osv i snitt, - som sikkert bidrar til overgreps-statistikken:( 

Sikkert samme grunn som at det er færre kvinner som er dømt for vold og voldekt

Skrevet

Selvsagt finnes det, estimat ligger vel på 20%, men tallet øker stadig. 
Forskning viser at de vesentlig sjeldnere blir tiltalt.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, absolutt. Men det er mye mindre utbredt enn hos menn. Og kvinner gjennomfører generelt færre seksuelle overgrep enn menn, både mot barn og voksne. 

Anonymkode: d01da...ee6

Skrevet

Ja, men kvinner blir sjeldnere overgripere uavhengig av legning. 

• Nyttig 1
Skrevet

Så få at det ikke er noe å tenke på. Det er nesten bare menn som er seksuelt og fysisk farlig.

Skrevet

Kan skrive under på at det finnes kvinnelige overgripere og pedofile. Har selv blitt utsatt for overgrep av en voksen kvinne da jeg var ganske liten, så at det bare er menn er bare tull.

Anonymkode: 06367...0c6

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så få at det ikke er noe å tenke på. Det er nesten bare menn som er seksuelt og fysisk farlig.

Her er det nok svært store mørketall er jeg redd. Kvinnelige overgripere blir sjelden tatt fordi det er mindre fysiske bevis og barna blir ofte manipulert og innser gjerne ikke at de har blitt misbrukt før de er godt voksne, og da er det gjerne for seint å gjøre noe med.

Anonymkode: 06367...0c6

• Liker 1
Skrevet

Noe som eg viktig å huske, er at ikke alle pedofile er overgripere. De fleste pedofile gjør aldri noe galt. Akkurat som at de fleste av oss ikke voldtar kollegaen vår, selv om vi synes han/hun er attraktiv.

Pedofili er en legning man ikke kan for. Å være pedofil og å være overgriper er ikke noe som automatisk henger sammen. Det finnes mange overgripere der ute, noen går på jevngamle, noen går på barn, noen går på eldre/syke/funksjonshemmede.

Det neste er ren teori fra min side:

Pedofile damer er kanskje flinkere til å ikke gjøre noe med tenningen sin? Tenker mer over konsekvensen/den andre parten osv. På samme måte som damer skjeldnere voldtar menn, enn menn voldtar damer. Jeg tror nok pedofili er vanligere også blandt damer enn mange tror. Men samtidig tror jeg ikke det er så mange kvinnelige pedofile overgripere, selv om dem absolutt finnes dem også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 14.49):

Inspirert av en annen tråd så begynte jeg å tenke; finnes det pedofile damer? Er det bare mindre av dem enn mannlige pedoer og hvorfor er 99% av alle tilfellene menn?🤔

Jeg er genuint nysgjerrig og ønsker å høre andres tanker.

Anonymkode: 01572...2aa

Ja selvfølgelig. 
Hvorfor skulle dette være et unikt mannlig fenomen?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 14.49):

Inspirert av en annen tråd så begynte jeg å tenke; finnes det pedofile damer? Er det bare mindre av dem enn mannlige pedoer og hvorfor er 99% av alle tilfellene menn?🤔

Jeg er genuint nysgjerrig og ønsker å høre andres tanker.

Anonymkode: 01572...2aa

Dette er en ganske god artikkel om kvinnelige overgripere:

https://psykologtidsskriftet.no/fagartikkel/2011/06/ingen-penis-ingen-skade-nar-kvinner-begar-seksuelle-overgrep

Det later til at det er store mørketall mht kvinnelige overgripere.

Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Dette er en ganske god artikkel om kvinnelige overgripere:

Det later til at det er store mørketall mht kvinnelige overgripere.

En vanlig situasjon hos pedofile er jo at de oppsøker arenaer der det er naturlig å komme i kontakt med barn. Gitt at det er langt flere kvinner i omsorgsyrker, barnehage, førskole osv, så sier det seg selv at så klart det er store mørketall. Et overgrep kan være langt mer subtilt en voldtekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...