Gå til innhold

Beise huset i ny farge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer fargen Brun jord fra Jotun.

Er det noen her inne som har den fargen på huset og kan vise bilde av det?

Idag er huset mitt okergult, så blir minst 2 strøk regner jeg med.

Anonymkode: ce32f...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Du skal alltid male 2 strøk! Malinga har offerskikt så malingsfilmen blir slitt med åra. Ett strøk er en tabbe. 
Har dessverre ikke bilde til deg, men både oker og brunt hus er fint💛🤎

Anonymkode: 3be7f...2b6

Skrevet

Borettslaget vil beise i en helt ny farge. Jeg er tilhenger av det. Alt er gult i dag. Sånn 90 talls. Hele sommeren har det vært en snekker her. Han har gått igjennom og sjekket alle husene. Jeg har fått skiftet råtne bord. Gleder meg til neste år, alt blir malt. 

Skrevet

Når du skal gå fra okergult il brunt snakker vi vl vel heller om maling enn beis . . ? Man kaller det gjern også dekkbeis. Men dersom huset er malt fra før (?) vil du ikke få frem strukturen i treverket som med ekte beis på nytt treverk.

AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (2 timer siden):

Når du skal gå fra okergult il brunt snakker vi vl vel heller om maling enn beis . . ? Man kaller det gjern også dekkbeis. Men dersom huset er malt fra før (?) vil du ikke få frem strukturen i treverket som med ekte beis på nytt treverk.

Huset er beiset i okergul flere ganger. Er ikke ute etter struktur i treverket, den er borte for lengst.

Har aldri gjort den tabben naboen gjorde med å male. Det var enormt mye skraping når det noen år senere skulle males igjen.

Jeg skal bare vaske veggene utvendig og beise ny farge. Er bare så usikker på om huset mitt vil blir fint i fargen Brun jord.

Skal bruke oljedekkbeis for sikkert 6 gang på mange år.

Anonymkode: ce32f...8d6

Skrevet

Tips:

Bytte farge på huset app

Last den ned så får du sett hvordan fargen faktisk blir…c’’,!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...