AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Jeg er veldig sjelden på byen. Skjer kanskje et par ganger hvert halvår - og noen ganger litt mer på sommeren. Kan kose meg med 1 flaske vin uten å kjenne noe særlig. Og så kan jeg drikke noen øl/drinker etter det, uten at det påvirker meg. Jeg synes bare de rundt meg blir mer og mer masete og høylytte, men det er fordi de blir brisne og i godt humør. Jeg blir det ikke, og kjeder meg bare. Hvorfor kjenner ikke jeg noe til den brisenheten? Jeg ble jo full da jeg var yngre? Er i slutten av 40 årene nå. Anonymkode: b7ed4...535
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Hvor lang tid bruker du på den flaska da? Er det på tom mage eller spiser du rikelig med mat gjennom kvelden? Hvor mye veier du? Er du mann eller kvinne? Anonymkode: c8d10...b20 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lang tid bruker du på den flaska da? Er det på tom mage eller spiser du rikelig med mat gjennom kvelden? Hvor mye veier du? Er du mann eller kvinne? Anonymkode: c8d10...b20 Spiser normalt. Veier 64. Er kvinne. Anonymkode: b7ed4...535
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Glad jeg kuttet alkoholen, orker ikke det du beskriver. Hvordan folk endrer seg etter å ha drukket/ruset seg. Anonymkode: 7072a...dc2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er veldig sjelden på byen. Skjer kanskje et par ganger hvert halvår - og noen ganger litt mer på sommeren. Kan kose meg med 1 flaske vin uten å kjenne noe særlig. Og så kan jeg drikke noen øl/drinker etter det, uten at det påvirker meg. Jeg synes bare de rundt meg blir mer og mer masete og høylytte, men det er fordi de blir brisne og i godt humør. Jeg blir det ikke, og kjeder meg bare. Hvorfor kjenner ikke jeg noe til den brisenheten? Jeg ble jo full da jeg var yngre? Er i slutten av 40 årene nå. Anonymkode: b7ed4...535 Et par teorier: Jeg tror noen ganger, at dersom folk er innstilte på å drikke for å feste og bli full, så fremstår de som fullere enn de kanskje egentlig er. Litt placebo-effekt, altså. Kanskje du egentlig ikke synes det er så gøy med masete og høylytte folk på byen, så når alkoholen påvirker deg dytter den deg i retning av å bli mer passiv i stedet for å delta i styret, og siden du er mer i ro kjenner du kanskje ikke så godt at du er brisen? (Jeg har opplevd å sitte i en sofa og bare småprate med noen vinglass innabords, og først når vi reiser oss for å gjøre noe aktivt kjente jeg at huppsann, jeg var visst mer påvirket enn jeg trodde.) I tillegg har kanskje de som vil bli fulle passet på å ikke spise først. En praksis jeg ikke har forstådd siden jeg først hørte om det da jeg var 15. (Mat over fyll, takk! XD ) Anonymkode: a35bd...931
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå